Puoliso ei säästä ja suuttuu kun en anna rahojani
Olemme suunnitelleet yhteisen asunnon ostamista, mutta puolisoni ei saa säästettyä käsirahaa. Minä olen säästänyt niin paljon että se kattaa kummankin osuuden ja nyt mieheni (olemme naimisissa) odottaa että maksan käsiltähän yksin. Koska hänkin maksaisi jos hänellä olisi rahaa! Muuten kyllä hoitaa omat raha asiansa mutta ei vain osaa säästää. Suuttui tosiaan kun sanoin etten halua maksaa käsirahaa yksin tai hän voisi maksaa minulle oman osansa pikkuisen kerrallaan takaisin. Avioliitossa kuulemma ei niin toimita. Ehkä jatkamme vuokra asumista vaikka haluaisimme oman talon.
Kommentit (41)
Asunnon remontteihin tarvitsee jossain vaiheessa todennäköisesti säästää rahaa myös, miten sitten? Mieheltä suoraveloituksena rahat aina säästötilille tai jos ei suostu/onnistu kattelisin toisen miehen.
Oletpa helmen löytänyt.
Älä tee lapsia hänen kanssaan.
En maksaisi minäkään koko käsirahaa tuossa tilanteessa. Tai sitten omistussuhteet niin että sinulle enemmän.
Rahat ovat aina avioparin yhteisiä, paitsi silloin kun kyseessä on naisen rahat.
Näin rahanahneet av-mammat ovat ihan itse säätäneet. 0/5 muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Rahat ovat aina avioparin yhteisiä, paitsi silloin kun kyseessä on naisen rahat.
Ongelma taitaa olla puolison holtiton rahankäyttö eikä pienet tulot. Nuo eivät ole samoja asioita.
Oletko sinä saanut säästettyä sen takia, että miehen tilistä on maksettu aina kaikki laskut ja vuokrat ja kaupassakäynnit? Siinä tapauksessa ymmärrän miehen kiukun, muuten en.
Meilläkin on yhteinen talous, olemme olleet naimisissa jo 9 vuotta. Minulla on muutaman satasen parempi palkka. Maksamme puoliksi tonnin asuntolainan. Sen lisäksi minä maksan laskuja tonnilla joka kuukausi ja osan ruokalaskusta. Miehen palkasta maksetaan kauppalasku pari kertaa kuussa. Kumpikin lyhennämme omaa autolainaa ja maksamme omat bensat. Meillä on yksi lapsi, ja lapsilisä tulee minulle. Minä huolehdin lapselle vaatteet ja kengät, harrastukset, päivähoitomaksut ja pyöritän muutenkin tätä arkea hoitoon ja harrastuksiin kuljettamisineen jne. Mies sitten vie lasta Hoplopiin tai hampurilaiselle jonkun kerran kuussa. Minun säästöilläni myös matkustellaan lomilla.
En pidä tilannetta pahana. Mies on hyvä aviomies ja isä, vaikka onkin surkea talousasioissa. Saan säästöön 500 euroa kuussa, mies ei mitään. Minä hoidan perheen kaikki raha-asiat, myös miehen, ja siirrän miehen tilistä joka kuukausi hänen säästötililleen 200 euroa. Hän hassaa ne joka kuukausi nollille. Minun säästöni kertyvät koko ajan, mies elää kädestä suuhun. Onneksi ei ole mitään kulutusluottoja mennyt ottamaan. Jos minusta aika jättäisi ja perheen elämä jäisi vain miehen tulojen varaan, se kyllä hirvittäisi.
Mies maksakoon sinulle vuokraa, kunnes käsiraha on katettu. Tai sitten omistussuhteisiin sulle isompi osa kämpästä. Turha miehen kitistä, jos ei osaa laittaa rahaa sivuun. Joku jo ehdottikin suoraveloitusta, voi toimia jos ei oikein osaa pitää tilillä sitä säästösummaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä saanut säästettyä sen takia, että miehen tilistä on maksettu aina kaikki laskut ja vuokrat ja kaupassakäynnit? Siinä tapauksessa ymmärrän miehen kiukun, muuten en.
Meilläkin on yhteinen talous, olemme olleet naimisissa jo 9 vuotta. Minulla on muutaman satasen parempi palkka. Maksamme puoliksi tonnin asuntolainan. Sen lisäksi minä maksan laskuja tonnilla joka kuukausi ja osan ruokalaskusta. Miehen palkasta maksetaan kauppalasku pari kertaa kuussa. Kumpikin lyhennämme omaa autolainaa ja maksamme omat bensat. Meillä on yksi lapsi, ja lapsilisä tulee minulle. Minä huolehdin lapselle vaatteet ja kengät, harrastukset, päivähoitomaksut ja pyöritän muutenkin tätä arkea hoitoon ja harrastuksiin kuljettamisineen jne. Mies sitten vie lasta Hoplopiin tai hampurilaiselle jonkun kerran kuussa. Minun säästöilläni myös matkustellaan lomilla.
En pidä tilannetta pahana. Mies on hyvä aviomies ja isä, vaikka onkin surkea talousasioissa. Saan säästöön 500 euroa kuussa, mies ei mitään. Minä hoidan perheen kaikki raha-asiat, myös miehen, ja siirrän miehen tilistä joka kuukausi hänen säästötililleen 200 euroa. Hän hassaa ne joka kuukausi nollille. Minun säästöni kertyvät koko ajan, mies elää kädestä suuhun. Onneksi ei ole mitään kulutusluottoja mennyt ottamaan. Jos minusta aika jättäisi ja perheen elämä jäisi vain miehen tulojen varaan, se kyllä hirvittäisi.
Sinä maksat siis melkein kaiken
Onhan tämä outoa. Ollaan ostamassa yhdessä asuntoa ja käsiraha säästetään erikseen. En ymmärrä
Joko tyhmä provo tai outo pari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä maksat siis melkein kaiken
Mikä saa ihmiset tällaisiin suhteisiin?!?
Ehkäpä kannattaa heittää tuo lapsellinen mies pois, ja ottaa tilalle parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä outoa. Ollaan ostamassa yhdessä asuntoa ja käsiraha säästetään erikseen. En ymmärrä
Jos ovat vielä avoliitossa, niin monella on silloin omat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma taitaa olla puolison holtiton rahankäyttö eikä pienet tulot. Nuo eivät ole samoja asioita.
Mutta sinunkin mielestäsi varmaan miehen kuuluu maksaa ensitreffeillä, koska naista kuuluu elättää?
Me ostettiin pääsääntöisesti pelkästään miehen säästöillä oma asunto. Lainanlyhennyksissä minä maksan isomman osuuden kuin mieheni. Tällä tavalla ns. tasaamme tuon aloitustilanteen eron, kun minä en voinut osallistua rahallisesti lainkaan ostotilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ollaan ostamssa yhteinen asunto. Miksei ole yhteistä säästötiliä käsirahaan?
Ap, kadota rahat jonnekin ennen kuin miehesi hakee avioeroa jotta saa rahasi. Pienet tulot ja yli varojensa eläminen ovat ihan eri asioita.
Miksei mies ole saanut säästettyä? Pienet tulot? Tai mihin rahat on menneet? Maksanut yhteisiä kuluja enemmän kuin sinä vai hassannut turhuuteen?
Sitä kannattaa miettiä, että tuo tilanne vaikuttaa aika pitkään suhteeseenne, kannattaa ratkoa viisaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ollaan ostamssa yhteinen asunto. Miksei ole yhteistä säästötiliä käsirahaan?
Luottamusjuttu.Puute siitä, siis.
Ottakaa omat lainat