Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä treenaa helteessä!

Vierailija
18.07.2018 |

Tehokkaaseen harjoitukseen liittyy normaalilämpötilassa enemmän tai vähemmän paha olo.
Helteellä paha olo tulee vähästäkin ja moni luulee että harjoitus on siis tehokasta.
Oikeasti harjoitus on tehotonta, ja harjoittelija kärsii ja jopa vaarantaa terveytensä ihan turhaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Usain Bolt voi olla niin nopea juoksemaan?

Jamaikalla on ympäri vuoden tällaiset lämpötilat mittarissa.

Meinaan vaan kun jos siellä ei voi ikinä treenata.

Ei sieltä tosin ole tainnut tulla montaa jotka olisivat jaksaneet muutamaa sataa metriä pidemmälle..

Vierailija
22/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kuitenkin miten haluaa. Ei ihmiset halua neuvoja muilta. Jos joku saa lämpöhalvauksen liiallisen rasituksen ja helteen seurauksena eikä nestetankkaa tarpeeksi, siinähän kärsii itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveeseen tehokkaaseen treeniin ei kuulu pahaolo. Silloin yleensä jokin pielessä joko ravinnossa tai nesteessä.

Vierailija
24/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee kuitenkin miten haluaa. Ei ihmiset halua neuvoja muilta. Jos joku saa lämpöhalvauksen liiallisen rasituksen ja helteen seurauksena eikä nestetankkaa tarpeeksi, siinähän kärsii itse. 

Ei semmoinen tullut mieleen että aikuiset ihmiset osaavat pitää huolta itsestään eivätkä tarvi satunnaista palstamammaa kertomaan mitä tehdä ja mitä ei tehdä? Rassaa kun täällä on aina joku jeesustelija paasaamassa siitä miten pitää elää ja olla. Kontrolloinnin halua huolenpidoksi naamioituna.

Vierailija
25/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa, jossa on vähintään puolet vuodesta yli 30 astetta lämmintä. Pitäisikö mun sitten kuntoilla vaan niinä muutamana kuukautena kun lämpömittari sen sallii? Miten olet ap kuvitellut että ihmiset Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa pystyy urheilemaan?

Vierailija
26/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kerran niin että lähdin juoksemaan 30 asteen helteessä sadomasokisti kun olen.

Kun saavuin kotiin niin iski yhtäkkiä järkyttävä kylmyys, ihan kuin olisi korkea kuume noussut hetkessä.

Värisin kylmästä peiton alla hellepäivänä.

Mitäköhän tuossa tapahtui?

Nestehukka. Moni teistä haluaa ja luulee olevansa urheilija, mutta oikea urheilija tietää miten syödään ja juodaan. Urheilijan aamu alkaa aina isolla kylmällä vesilasilla. Ennen treeniä on jo tankattu useampi litra vettä tuntien aikana. Ruoka sisältää runsaasti hiilareita, rasvaa ja proteiinia.

Suomalaisten huono menestys yleisurheilussa johtuu yksinomaan huonosta ruuasta. Niin isot erot voi nähdä muiden maiden urheilijoihin verrattuna lihasmassassa.

Vierailija
27/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi urheilijat menee suomestakin talvella/keväällä ulkomaanleireille renaamaan.

Oma lapseni(15v)on myös yleisurheilija ja tämä keväänä oli eka ulkomaanleiri.

Ja yllätys yllätys sen lämmön takia sinne mennään.

Ja todllakin treenataan ja eilen kisattiinkiin yli +30 asteessa nesteytys kuntoon, ruokavalio kuntoon ja jotain päähinettä päähän ja välillä varjoon jos mahdollista

Vierailija
28/28 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kerran niin että lähdin juoksemaan 30 asteen helteessä sadomasokisti kun olen.

Kun saavuin kotiin niin iski yhtäkkiä järkyttävä kylmyys, ihan kuin olisi korkea kuume noussut hetkessä.

Värisin kylmästä peiton alla hellepäivänä.

Mitäköhän tuossa tapahtui?

Lämpöhalvaus voisi olla. Silloin ei missään nimessä pidä mennä peiton alle vaan nimenomaan viilentää kehoa esimerkiksi kylmässä suihkussa. Jos ei itse pysty niin lääkäriin. Voi olla jopa tappava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi