Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haluaa opiskella sairaanhoitajaksi

Vierailija
18.07.2018 |

niin mitä se edellyttää?
Voinko hakea kouluun (olen käynyt matkailun perustutkinnon) ?
Vai pitääkö opiskella jotain vielä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin vastauksia

Vierailija
2/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen tutkinnolla olet hakukelpoinen. Voi siis olla lukio tai mikä tahansa ammattitutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenköhän sitä tietoa saisi lisää? 🤔 Ei ainakaan googlaamalla

Vierailija
4/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos selvittäisit mitkä koulut kouluttavat sairaanhoitajiksi ja sieltä luet hakijalle oppaat.

Vierailija
5/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut viime vuonna jo kouluihin, mutta yllättäen on selvinnyt, että olisi pitänyt olla alalle soveltuva pohjakoulutus.

Riippuen opistosta.

Ja hain pari viikkoa sitten kouluun, mutta jostain syystä sivulla ei sanottu aikaisemmasta koulutuksesta mitään ja se alkoi huolettaa minua, koska tahtoisin vihdoin päästä opiskelemaan.

Ja olen yrittänyt googlailla asiasta, löydän enemmän koulutuksia joihin pohjakoulutus vaaditaan kuin kouluja joihin ei.

Vierailija
6/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen asteen tutkinnolla olet hakukelpoinen. Voi siis olla lukio tai mikä tahansa ammattitutkinto.

Kiitos oikein paljon 😊.

Vähän jo meinannu alkaa masentaa ku aikasemmat haut kaatunu siihen, että ois pohjakoulutuksen tarvinu.

Jospa nyt tärppäis 🤗.

Ap

Vierailija
7/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea ja vielä on amk:n lisähaku menossa. Savonlinnassa oli ainakin sh koulutusta. Ks. opintopolku.fi

Vierailija
8/9 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos oikein paljon 😊.

Vähän jo meinannu alkaa masentaa ku aikasemmat haut kaatunu siihen, että ois pohjakoulutuksen tarvinu.

Jospa nyt tärppäis 🤗.

Ap

Oletko ehkä hakenut ylempi amk -koulutuksiin? Niihin tietty pitääkin olla jo hoitajan tutkinto alla.

Vierailija
9/9 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavoitteesi elämässä on elää silleen yksin, ettet hanki lapsia, niin tee mitä huvittaa, mutta jos haluat lapsia, älä ryhdy sairaanhoitajaksi. Olen 15 ja äitini on ollut aina sairaanhoitajana kaupungilla töissä. Vaikka sairaanhoitajat ovat tärkeitä, ovat he tavattoman huonosti palkattuja, ja sairaanhoitajan ei ole hyvä hankkia lapsia. Tosiaan, äitini on sairaanhoitaja ja aina on ollut rahapulaa ja puutetta, niin kauan kuin muistan kaikki on ollut niin pienellä pudjetilla ja pitänyt säästää. Itse tosiaan olen saanut kyllä tässä esimerkkiä mitä ei kannata tehdä, että aion itse tähdätä korkeammalle, mutta oikeesti, sairaanhoitajan työ on semmonen helppo minkä kaikki valitsee kun ei muuta keksi, mutta suuntaa energiasi muualle ja näe vähän vaivaa niin saat paremman tulevaisuuden. Vai haluatko oikeasti tyytyä pieneen palkkaan, paskaan työilmapiiriin, rankkaan vuorotyöhön ja siihen että olet innoissasi muutaman sadan euron veronpalautuksesta joulukuussa?