Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kliseehän on, että et mutta miten on todellisuudessa?

• ylös 4
  • alas 6

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Joo. Aika harva huomaa että olen autisminkirjolla, koska olen ekstrovertti asperger.

Monet standup-koomikot ovat on the spectrum, ja katso vaikka dokkari ”aspergers are us” niin näet että huumori voi olla jopa kommunikaation väline aspergereiden ja neurotyypillisten välillä.

• ylös 29
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huumori? Onko se jotain syötävää? Puhun vain kaapeleista ja perhosten keräilystä.

• ylös 31
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osaan, mutta minulla on kieroutunut huumorintaju.

Toisten mielestä sinulla ei ole huumorintajua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo. Aika harva huomaa että olen autisminkirjolla, koska olen ekstrovertti asperger.

Monet standup-koomikot ovat on the spectrum, ja katso vaikka dokkari ”aspergers are us” niin näet että huumori voi olla jopa kommunikaation väline aspergereiden ja neurotyypillisten välillä.

Opettelitko huumorin vai osasitko jo lapsena?

Vierailija

Vastaan poikani puolesta. Hän ymmärtää huumoria ja viljelee sitä itsekin. Lapsesta saakka. Huumorintaju ei ole se asia, jossa AS hänellä näkyy.

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

Kyllä assina ymmärrän hyvinkin monenlaista huumoria, kuten useimmat ihmiset. Kaikki tosin eivät aina ymmärrä minun huumoriani, joka on toisinaan hyvin mustaa ja outoa.

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kavereitakin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huumori? Onko se jotain syötävää? Puhun vain kaapeleista ja perhosten keräilystä.
tuo on hauskaa. se on huumoria.

Vierailija

Myös huomasi että eräs aina kertoi opeteltuja vitsejä ollakseen seurallinen mutta leikinlaskut ja sanaleikit sitten herätti kummastusta kun selvästi ei auennut.

Vierailija

Minulla on kaksi autismin kirjoilla olevaa poikaa, joista toinen (tyypillisempi asperger) on erittäin huumorintajuinen ja toinen (keskivaikea autismi) ei ymmärrä huumoria ollenkaan. Itse olen diagnosoimaton, mutta todennäköinen asperger ja olen kyllä omasta mielestäni huumorintajuinen, mutta en ihan aina ymmärrä toisten huumoria eikä muut aina ymmärrä mun huumoria, koska en ilmeisesti osaa aina ilmehtiä asiaankuuluvasti enkä käyttää oikeaa äänensävyä. En siis juurikaan osallistu ns. huulenheittoon esim. työporukassa koska kohtaan yleensä vain hämmentyneitä ilmeitä, jos yritän :D

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

As-poikani ihan parhaita piirteitä on mahtava huumorintaju, saa toiset nauramaan jutuilleen, oivaltaa ja yhdistelee asioita uudella tavalla.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Mitä järkeä on tehdä lapsia jos itse on vajaamielinen ja tauti voi periytyä lapsille Ei järjen häivää

• ylös 6
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on tehdä lapsia jos itse on vajaamielinen ja tauti voi periytyä lapsille Ei järjen häivää

Tekiväthän sinunkin vanhempasi!

• ylös 37
  • alas 6
Vierailija

Kumppanini on todella huumorintajuinen kun hänet tuntee. Hallitsee lähes kaikki huumorin lajit, paitsi sellaisen, jossa loukataan jotain vähemmistöryhmää, tms. Koska korkea moraali. Mutta toisinaan tekee samaa itsekin... Kun itselleen sopii.

Vieraat ihmiset saavat hänestä helposti hyvin vakamielisen vaikutelman. Hän voi myös käsittää väärin jos / kun ei tunne jonkun ihmisen tapaa vitsailla. Keskenämme voimme käyttää sarkasmia, ja hän kuluttaa myös paljon sarkastista viihdettä. Mutta vieraan ihmisen hän voi tulkita väärin.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumppanini on todella huumorintajuinen kun hänet tuntee. Hallitsee lähes kaikki huumorin lajit, paitsi sellaisen, jossa loukataan jotain vähemmistöryhmää, tms. Koska korkea moraali. Mutta toisinaan tekee samaa itsekin... Kun itselleen sopii.

Vieraat ihmiset saavat hänestä helposti hyvin vakamielisen vaikutelman. Hän voi myös käsittää väärin jos / kun ei tunne jonkun ihmisen tapaa vitsailla. Keskenämme voimme käyttää sarkasmia, ja hän kuluttaa myös paljon sarkastista viihdettä. Mutta vieraan ihmisen hän voi tulkita väärin.

ihanteellinen

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat