Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkikaa ILMALÄMPÖPUMPPU! Sisällä +21C, ulkona +32C

Paras hankinta aikoihin
17.07.2018 |

Sisällä raitista ja viileää, ulkona paksu kostea hiostava löyhkä.

En ymmärrä miksi pitää netissä valittaa sitä, ettei saa hankittua parin tonnin hintaista ilmalämpöpumppua ja sitten hikoillaan sisälläkin.

Jos on varaa työntää vuokraisännän taskuun 10 000 € joka vuosi, luulisi rahaa irtoavan myös omiin tarpeisiin...

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla juuri nyt sisällä 25.0 ja ulkona 35.8 - ei mitään jäähdytintä. Illalla ja yöllä on viileämpää.

Meillä on muutamalla ilp tässä rivarissa, kaukolämpö niin se on vaan jäähdytykseen. En ole kaivannut, ei tänne sisään tämän kuumempi tule. 

Jos itse laittaisin niin ilman muuta etupihan puolelle, takapihalla oleillaan ja rillataan. Sinne ei mitään härpäkkeitä meluamasn.

Ei uusi ilmalämpöpumppu melua.

Mutta vanha meluaa! Naapurissa asennettu seinään, joka on ensinnäkin aivan älytön ratkaisu ja toisekseen pakkasilla melu on välillä huumaava. Toivon joka talvi, että hajoaa vihdoin ja viimein. 

Vierailija
102/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja villi veikkaus on, että jos vuokraisännälle ehdottaa tällaisen hankintaa, niin on kovin myötämielinen, koska vuokraisäntä voi vähentää hankinnan suoraan vuokratuotoista verotuksessa. Ja asunnon arvo nousee. Aivan taatusti osallistuu hankintaa tai maksaa ehkä kokonaan.

Aika villi olikin.  Ostin kyllä siirrettävän silloin kun vuokralainen tuli kahdeksan vuotta sitten.  Ei pyytänyt mutta tiesin että kuuma on kun rivitalossa isot ikkunat.  Ikkuna remontti oli juuri tehty kun ostin, mutta ei selektiivi lasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sekä naapuritaloyhtiöissäkin ilpit kielletty!

Omakotitaloaluueella hirveä meteli kun ILP koneet käyvät. Kuka haluaa olla enää ulkona kun ei ole rauhallista.

Meidän taloyhtiössä myös koneet kielletty.

Ei nämä helteet loputtomiin kestä.

Itsellä siirrettävä jäähdytin jota en ole kahteen kesään käyttänyt. En kestä sitä meteliä ja valitsen kahdesta pahasta mielummin hikoilla.

Unohtui mainita. Ulkona noin 30, sisällä 25, illemmalla nousee lähelle 26.

Hyvin tässä pärjäilee.

Vierailija
104/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä trolli paska. Ymmärrätkö daiju että kaikki ei pysty eikä saa laittaa vuokra asuntoonsa tuollaista kapinetta? 

Nettaa, kaksiosainen ilmalämpöpumppu tai kannettava ilmalämpöpumppu.

Vierailija
105/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa jo mainostamasta typeriä ilmalämpöpumppujasi!

Vierailija
106/206 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisten pitääkin hikoilla. T. Vuokraisäntä täältä viileästä 🤣

Vierailija
107/206 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämäsi olisi kirja, minkä nimen antaisit sille?

Vierailija
108/206 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää lattiatuuletin.

Vierailija
109/206 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitte jankuteta

Vierailija
110/206 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kipale?

Vierailija
111/206 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ja toki viilentää hyvin vaikka käytän nyt vain kosteuden poistajaa. MUTTA se pilasi olohuoneen sisustuksen eikä terassilla viitsi olla kun ulkopömpeli pitää mökää vaikka ei ihan vieressä olekaan. En olisi ottanut jos tämän olisin etukäteen tajunnut. Asennutin kolme vuotta sitten kun oli todella kuuma kesä

Vierailija
112/206 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on 24 astetta. En ole kuolemassa.

Vierailija
113/206 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun minä nautin.

Vierailija
114/206 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää lattiatuuletin.

Tuuletin ei vähennä ilman kosteutta eikä lämpötilaakaan.

Vierailija
115/206 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hyvää, tai pahaa, se palaa sinulle kolminkertaisena takaisin.

Vierailija
116/206 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pistää tillut jalkaa

Vierailija
117/206 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööri kirjoitti:

Omasta mielestäni ei kannata pitää noin suurta lämpötilaeroa ulko ja sisälämpötilan välillä.Kastepiste tulee sinne seinän sisään.Pienempikin lämpötilaeto tuntuu miellyttävältä jaa säästää sähköä ja taloa.

juu, tolla lämpötilaerolla saadaan rakennevaurio hyvin nopeasti. Viiden asteen ero ulkoilmaan riittää hyvin ja on turvallinen rakenteille.

Vierailija
118/206 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööri kirjoitti:

Omasta mielestäni ei kannata pitää noin suurta lämpötilaeroa ulko ja sisälämpötilan välillä.Kastepiste tulee sinne seinän sisään.Pienempikin lämpötilaeto tuntuu miellyttävältä jaa säästää sähköä ja taloa.

Totta. Ja tuolla menolla saattaa saada kondenssivedet seinälle ja itselle nuhaisen olon. Itse olen pitänyt sen 23-24 asetuksella suunnilleen nyt, kun ulkona on ollut lähes 30. On silti paljon mukavampi sisäilma.

Vierailija
119/206 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä rotankolossa AP asuu, jos parintonnin pumppu riittää kolon vilennykseen.

Vierailija
120/206 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä tuo ulkoyksikkö tuota melua, niinkuin monet väittävät, olen nukkunutkin sen vieressä teltassa. Tosin täällä on lentomelut ja tien äänet, niin tuo häviää joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän