Hankkikaa ILMALÄMPÖPUMPPU! Sisällä +21C, ulkona +32C
Sisällä raitista ja viileää, ulkona paksu kostea hiostava löyhkä.
En ymmärrä miksi pitää netissä valittaa sitä, ettei saa hankittua parin tonnin hintaista ilmalämpöpumppua ja sitten hikoillaan sisälläkin.
Jos on varaa työntää vuokraisännän taskuun 10 000 € joka vuosi, luulisi rahaa irtoavan myös omiin tarpeisiin...
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Ja villi veikkaus on, että jos vuokraisännälle ehdottaa tällaisen hankintaa, niin on kovin myötämielinen, koska vuokraisäntä voi vähentää hankinnan suoraan vuokratuotoista verotuksessa. Ja asunnon arvo nousee. Aivan taatusti osallistuu hankintaa tai maksaa ehkä kokonaan.
Aika villi olikin. Ostin kyllä siirrettävän silloin kun vuokralainen tuli kahdeksan vuotta sitten. Ei pyytänyt mutta tiesin että kuuma on kun rivitalossa isot ikkunat. Ikkuna remontti oli juuri tehty kun ostin, mutta ei selektiivi lasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sekä naapuritaloyhtiöissäkin ilpit kielletty!
Omakotitaloaluueella hirveä meteli kun ILP koneet käyvät. Kuka haluaa olla enää ulkona kun ei ole rauhallista.
Meidän taloyhtiössä myös koneet kielletty.
Ei nämä helteet loputtomiin kestä.
Itsellä siirrettävä jäähdytin jota en ole kahteen kesään käyttänyt. En kestä sitä meteliä ja valitsen kahdesta pahasta mielummin hikoilla.
Unohtui mainita. Ulkona noin 30, sisällä 25, illemmalla nousee lähelle 26.
Hyvin tässä pärjäilee.
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä trolli paska. Ymmärrätkö daiju että kaikki ei pysty eikä saa laittaa vuokra asuntoonsa tuollaista kapinetta?
Nettaa, kaksiosainen ilmalämpöpumppu tai kannettava ilmalämpöpumppu.
Lakkaa jo mainostamasta typeriä ilmalämpöpumppujasi!
Vuokralaisten pitääkin hikoilla. T. Vuokraisäntä täältä viileästä 🤣
Jos elämäsi olisi kirja, minkä nimen antaisit sille?
Mulla on ja toki viilentää hyvin vaikka käytän nyt vain kosteuden poistajaa. MUTTA se pilasi olohuoneen sisustuksen eikä terassilla viitsi olla kun ulkopömpeli pitää mökää vaikka ei ihan vieressä olekaan. En olisi ottanut jos tämän olisin etukäteen tajunnut. Asennutin kolme vuotta sitten kun oli todella kuuma kesä
Ulkona on 24 astetta. En ole kuolemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää lattiatuuletin.
Tuuletin ei vähennä ilman kosteutta eikä lämpötilaakaan.
Teet hyvää, tai pahaa, se palaa sinulle kolminkertaisena takaisin.
insinööri kirjoitti:
Omasta mielestäni ei kannata pitää noin suurta lämpötilaeroa ulko ja sisälämpötilan välillä.Kastepiste tulee sinne seinän sisään.Pienempikin lämpötilaeto tuntuu miellyttävältä jaa säästää sähköä ja taloa.
juu, tolla lämpötilaerolla saadaan rakennevaurio hyvin nopeasti. Viiden asteen ero ulkoilmaan riittää hyvin ja on turvallinen rakenteille.
insinööri kirjoitti:
Omasta mielestäni ei kannata pitää noin suurta lämpötilaeroa ulko ja sisälämpötilan välillä.Kastepiste tulee sinne seinän sisään.Pienempikin lämpötilaeto tuntuu miellyttävältä jaa säästää sähköä ja taloa.
Totta. Ja tuolla menolla saattaa saada kondenssivedet seinälle ja itselle nuhaisen olon. Itse olen pitänyt sen 23-24 asetuksella suunnilleen nyt, kun ulkona on ollut lähes 30. On silti paljon mukavampi sisäilma.
Missä rotankolossa AP asuu, jos parintonnin pumppu riittää kolon vilennykseen.
Meillä ei kyllä tuo ulkoyksikkö tuota melua, niinkuin monet väittävät, olen nukkunutkin sen vieressä teltassa. Tosin täällä on lentomelut ja tien äänet, niin tuo häviää joukkoon.
Ei uusi ilmalämpöpumppu melua.
Mutta vanha meluaa! Naapurissa asennettu seinään, joka on ensinnäkin aivan älytön ratkaisu ja toisekseen pakkasilla melu on välillä huumaava. Toivon joka talvi, että hajoaa vihdoin ja viimein.