Olisiko Marie hyvä nimi tytölle?
Lausuttaisiin ihan vain Marie, kuten kirjoitetaankin. Minusta hirmuisen kaunis nimi ja jotenkin sopivan "räväkkä", ettei ole liian lässy tai pehmeä nimi.
Kommentit (26)
Hmmm..mulle tuli heti mieleen pahvinmakuinen marie-keksi.
Uitin sitä kahvissa.
On ja jos tulee useampintyttö nii ne vois olla vaikka Domino ja Pim's tai ihan vaan Jaffa tai Kaura
Mulle tulee mieleen Kaikki rakastavat Raymondia-sarjan kauhean äiti Marie. :D
Maria Elisabet
Marie Josefin, Marie Amelia
Marie on sievä nimi.
Maria on kaunis ja ajaton nimi.
Mulla tulee mieleen se ruotsalainen Marie Serneholt :)
Kaunis nimi on kyllä. Ollut Suomessa käytössä vaikka kuinka kauan ja Suomesta löytyy yli 9000 Marie-nimistä muistaakseni. Joskus katsoin.
Marie Alexandra
Marie Josefina
Marie Sofia
Marie Anna Emilia
Marie Sandra Sofia
Marie Johanna
:)
Vierailija kirjoitti:
Maire olisi parempi!
Maire on vanhojen, nyrpeitten mummojen nimi.
Marie Joanna
Marie Olivia
Marie Aleksandra
Marie Isabella
Marie Anna Sofia
Marie Amanda
Marie Ida Aurora
Marie Ava Sofia
Marie Katariina
Marie Kristiina
Marie Adalmina
Onhan näitä vaikka mitä vaihtoehtoja. Tosi kaunis nimi
Jos vähän rinsessaa niin: Marie Madeleine
Jos räväkämpää: Marie Rebekka,
Marie Viktoria, Marie Rosanna, Marie Aurora
Jos tavallisempaa: Marie Katariina, Marie Sofia, Marie Anna Emilia
Kaunis nimi. Ei liian tavallinen eikä liian erikoinen.
Maria on kaunis suomalainen nimi. Miksi hakea jotain "ulkokultaista" kansainvälisempää nimeä lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Maria on kaunis suomalainen nimi. Miksi hakea jotain "ulkokultaista" kansainvälisempää nimeä lapselle?
Maria sekoittuu liian helposti Marjaan, joka on ihan mummo.
Se huono puolihan tuossa on, että ihmisten on vaikea päätellä pitäisikö se lausua niin kuin kirjoitetaan vai "marii".
Minä muuten nimesin lapseni erään Marie-nimisen ulkomaalaisen naisen mukaan, mutta mieleenkään ei tullut että laittaisin lapsen nimeksi Marie. Oli itsestäänselvää, että lapsesta tulee Maria.
Vierailija kirjoitti:
Se huono puolihan tuossa on, että ihmisten on vaikea päätellä pitäisikö se lausua niin kuin kirjoitetaan vai "marii".
Minä muuten nimesin lapseni erään Marie-nimisen ulkomaalaisen naisen mukaan, mutta mieleenkään ei tullut että laittaisin lapsen nimeksi Marie. Oli itsestäänselvää, että lapsesta tulee Maria.
Kyllä tutut äkkiä oppii miten sanotaan. Ja Marie on paljon hienompi nimi kuin Maria, minun mielestäni siis.
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa Maria se vasta kansainvälinen nimi on eikä todellakaan ole mikään suomalainen nimi. 😂
Ei se Marie ole yhtään sen vaikeampi kuin Maria. Vai onko suomalaiset yhtäkkiä vieraantuneet e-kirjaimesta? Ei tietenkään lausuta suomalaisella lapsella pitkällä i:llä. Jos tosiaan olisi "Marii" niin se olisi todella huvittavaa Suomessa, Marie sen sijaan ei ole. Eihän Islatkaan ole Suomessa"Ailoja" vaan Isloja? Ja Emma on Suomessa Emma eikä "Ema" jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria sekoittuu liian helposti Marjaan, joka on ihan mummo.
Mummo se lapsi jossain vaiheessa tulee kuitenkin olemaan. Jos hyvin menee.
Marie-keksi.
Mut joo, kiva nimi. Kaskun ei ole koskaan tullut vastaan.