Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias tyttäreni aloittaa syksyllä ammattikorkeakoulun ja muuttaa pois kotoa, voinko vaatia näyttämään miten opinnot sujuvat? Tentit ym

Vierailija
17.07.2018 |

Tulemme kuitenkin jonkin verran avustamaan häntä taloudellisesti. Entä jos tyttö päättääkin yhtäkkiä keskeyttää?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsestään selvää kannustaa nuorta opinnoissa. Siihen kyllä kuuluu myös, että kertoo ihan vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti, miten opinnot sujuvat. Mutta meillä onkin läheiset välit lastemme kanssa.

Vierailija
22/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit vaatia. Tyttären ei tietenkään tarvitse suostua vaatimukseen. En ymmärrä mihin tarvitset tietoa mitä arvosanoja tytär saa. Itse valmistuin amk:sta 2,7 keskiarvolla ja olen ollut työssä opiskelujen ohessa ja sen jälkeen. Palkka nykyisin 6500€/kk. Tärkeintä, että sieltä ulos valmistuu. Työkokemuksella on lähinnä merkitystä. Todistusta en ole yhdellekään työnantajalle näyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et v***ssa :DDD

Jos omat vanhemmat olisivat vihjanneetkaan moisia silloin kun olin itse 19, olisin huutopierryt koko matkan porukoilta omalle kämpälle :DDD

Vierailija
24/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo.. Minulla oli harvinaisen monta opiskelukaveria, joita avustettiin kotoa. Monelle (kuten minulle) ostettiin opiskelukäyttöön asunto, joillekin maksettiin vuokra ja jollekin muuten vaan annettiin merkittäviä summia tukea. Enkä tiedä yhdenkään ollen silti tilivelvollinen vanhemmille esittelemällä opintorekisteriä. Muistaakseni opintojen alussa äiti sanoi jotain, että he haluvat mahdollistaa kokopäiväisen opiskelun ja toivovat, että käytän tämän edun hyväkseni. Tukea lupasivat viideksi vuodeksi yliopistotutkintoon. Sen jälkeen ei kyselty mitään tarkkaa.... joskus noin ympäripyöreästi, miten menee opinnot ja onko vaikeita tenttejä. Tarvin itseasiassa apua 4,5 vuotta, menin tekemään gradun palkallisena.

Alkaa ap vaan olla jo se vaihe nuoresi elämässä, että joudut ottamaan riskin ja päästämään irti. Jos ei ala valmistua järkevässä ajassa, vedät hanat siinä vaiheessa kiinni.

Vierailija
25/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voit pyyttää, mutta juridisesti se ei oikeuta tytärtäsi näyttämään sinulle yhtään mitään. 

Vierailija
26/30 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa mitä kakaroita täällä on taas liikenteessä. Äiskän ja iskän lompakolla käydään, mutta muutoin eletään kuin pellossa.

Vierailija
27/30 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa mitä kakaroita täällä on taas liikenteessä. Äiskän ja iskän lompakolla käydään, mutta muutoin eletään kuin pellossa.

Ihan keski-ikäisenä äitinä olen vastannut tänne, sillä osaan asettua myös tyttären asemaan. Onhan minulla itselläni kokemusta opiskelusta ja omia aikuisia lapsiakin löytyy. 

N59

Vierailija
28/30 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyä saat, vaatia et.

Vierailija
29/30 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimukset osoittavat että nuoret käyttävät aivojaan parikymppisenä samalla tavalla kuin käyttivät 15-vuotiaana.

Ihmisen aivot ovat valmiit vasta 25-vuotiaana. Faktaa.

Vierailija
30/30 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi