Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en oikeasti KESTÄ enää tätä säätä, ihan kamalaa! :(

Vierailija
17.07.2018 |

Asunnossa on 29 astetta lämmintä vielä klo 22 ja tänä aamuna kun kello herätti kuudelta, oli lämpötila tippunut "armolliseen" 24 asteeseen. Pimennysrullaverhot ovat kaikkien ikkunoiden edessä aamukuudesta iltakymmeneen, sälekaihtimia ei tähän vuokra-asuntoon saa laittaa vaikka itse maksaisi. Kaksi tuuletinta on, isompi jalallinen ja pieni pöytätuuletin, muttei niistäkään ole mitään hyötyä, kun lähinnä kierrättävät ilmaa. No, jos paikoillaan istuu niin ihan miellyttävä. Kunnon ilmastointilaitteen ostamista harkitsin, mutta Verkkokauppa, Gigantti, Power, Prisma, kaikki katsottu, eikä missään ole yhtä ainutta kappaletta jäljellä, vaikka epätoivoissani voisin ostaa jopa jonkun 600 euron laitteen.

Eilen yritin tulla töistä kotiin, mutta ahdistuin niin että oli pakko lähteä ostoskeskukseen kiertämään kahviloita (ei kehtaa tuntitolkulla olla samassa) sulkemisaikaan asti. Tänään tajusin tehdä saman jo suoraan töistä päästyäni. Viikonloppuna lähinnä autoilin ympäriinsä, todella ekologista ja edullista, not. Mutta kun se on ainoa paikka, jossa on ilmastointi ja alle 24 astetta.

Mulla särkee jatkuvasti päätä, olen koko ikäni ollut herkkä kuumuudelle. Iho on ihan koko ajan nihkeä, pidän polvitaipeissa pakastettua vesipulloa ja se auttaa sen ajan kuin se on ihan jäinen. Kylmägeeliä koitin epätoivoissani valella selkään, mutta ei se pitkäaikaisesti auttanut. Kaikki kikat lakanan pakastamisesta rappukäytävään tuulettamiseen on kokeiltu, enkä valitettavasti usko, että kukaan täälläkään keksisi mitään mitä en ole vielä kokeillut. Unohdin varmaan sanoa, että asunnon ikkunat ovat kaikki etelään joten tuulettaa voi vasta kun aurinko on kokonaan laskenut, silloin avaan kaikki ikkunat ja parvekkeen oven ammosen auki koko yöksi.

Tuntuu, että elämästä on kaikki ilo lähtenyt ja ahdistuneena vain toivon, että tämä olisi ohi :(. Mitään ei voi tehdä, mitään muuta kuin kylmiä ruokia en voi kotona valmistaa, lenkkeillä voi vasta lähellä auringonlaskua ja silloin pitäisi olla jo nukkumassa, huomenna ajattelin käydä kuntosalitreeniä kokeilemassa kun siellä sentään on kylmä. Yritän yleensä elää ekologisesti, mutta nyt on mennyt kaikkeen turhaan pyykinpesuun, autoiluun, pakastamiseen ja tuulettimen pyörittämiseen energiaa varmaan 15 vuoden edestä, sekin vituttaa.

Kiitos kun sain avautua <3 Ja kyllä se talvi sieltä onneksi taas tulee, sitten vedän sukset jalkaan ja nautin!

Kommentit (480)

Vierailija
161/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä olo. Fyysisesti ja henkisesti.

Laihduta. Ja jatkossa suunnittele reissu kylmään jo hyvissä ajoin ennen kesää niin ei tarvi täällä olla ulisemassa.

Sinähän se täällä uliset. On muuten melkoisen säälittävää fanittaa hellettä ja silti paras tekeminen mitä helteellä keksii on palstailu. Eikö sinun pitäisi nyt olla tekemässä kaikkea sitä mihin suomen kesässä ei muka normaalisti pysty tai edes viettää aikaa ystäviesi kanssa? Mä kun en ainakaan muista kenenkään itkeneen täällä (vielä) sitä, että "Suomen p*ska sää estää palstailun"

Vierailija
162/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27.9 sisällä ja on tämä helvetin tuskaa. Ilma ei liiku yhtään. Ei laske edes yöllä alle 26. En jaksa enää tätä myöskään ihan hirveää :(

Viileähän sinulla on. Terveisiä 28 neliön yksiöstä, yöllä minimissään 29.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keli on hyvä kahdella edellytyksellä:

- sinulla on hyvin ilmastoitu asunto, auto, jne

- vietät aikasi rannalla loikoillen

Ihmiselle joka tykkää liikkua ja tehdä kaikkea mikä vaatii keskittymistä, helteet ovat pelkkää helvettiä.

Vierailija
164/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eräs fb-tuttu teki pitkän kirjoituksen siitä, miten hän aikoo poistaa kavereistaan jokaisen, joka kirjoittaa helteistä negatiivista kommenttia. Sillä "nautitaan nyt kun voidaan", ja "saadaan niitä sateita ja pakkasia sitten kestää ihan tarpeeksi kauan", eikä hän jaksa kuunnella/lukea negailua lempisäätiloistaan.

Minusta aivan naurettavaa ajatella noin. Minä itse vihaan hellettä (joskaan en siitä somessa kirjoita), ja rakastan sade- ja pakkaskelejä. Saanko siis minäkin loukkaantua ja uhriutua siitä, että niin monet negailevat silloin kun säätilat ovat minun makuuni täydelliset?

Vierailija
165/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan Suomessa! kirjoitti:

Nyt ollaan Suomessa ja täällä pitäisi olla ihan eri ilmasto kuin jossain välimerellä esim. Kreikassa tai jenkeissä Texasissa. Sen takia hyvät ihmiset, ihmiset valittaa, koska eivät ole tottuneet tällaisiin helteisiin.

Suomessahan on ihan erilainen ILMASTO kuin Välimerellä. SÄÄ tällä hetkellä on helteinen ja helle kuuluu tämän maan kesään. Talvella taas voi olla satunnaisia 30'C:n pakkasia. Ei sekään tarkoita, että Suomessa on napa-alueiden ilmasto.

Sinulle on Suomessa lähes ympäri vuoden otolliset säät. Älä narise parista viikosta.

Vierailija
166/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella näistä ulisijoista on ilmastointi? Mä arvasin ettei yhdelläkään?

Ilmastoinnilla saa esim. 18 asteen ilman kotiin. Eli ihan viileän ilman.

Ihanan ekologista. Saa sitä sitten ihmetellä miksi ilmasto muuttuu.

Vierailija
167/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aivan naurettavaa ajatella noin. Minä itse vihaan hellettä (joskaan en siitä somessa kirjoita), ja rakastan sade- ja pakkaskelejä. Saanko siis minäkin loukkaantua ja uhriutua siitä, että niin monet negailevat silloin kun säätilat ovat minun makuuni täydelliset?

Oletko sinä ensimmäistä päivää A:lla. Talvella täällä uhritudutaan ja loukkaannutaan joukolla, jos joku ei tykkää pakkasista.

Hyvä, jos sinä aiot ensi talvena toimia toisin. Muista tulla sitten huomauttamaan niille loukkaantujille, että vaikka itse pidät pakkasesta, heillä ei ole oikeus siitä valittaa. Jos sen sijaan huomaatkin komppaavasi niitä mielipiteitä, et ole yhtään muita parempi.

Vierailija
168/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten helteistä sitten nautitaan?

Mikä tekeminen on erityisen kivaa helteillä? Tekeminen, ei siis makaaminen.

Ja ei, mua ei kiinnosta se stanan uimaranta.

Vierailija
169/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ihanan lämmintä😍 rakastan tätä ilmaa ja jo nyt ottaa päähän lähestyvä syksy, pimeys ja kylmyys. Yööök🤮 olispa aina kesä🤗

Vierailija
170/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella näistä ulisijoista on ilmastointi? Mä arvasin ettei yhdelläkään?

Ilmastoinnilla saa esim. 18 asteen ilman kotiin. Eli ihan viileän ilman.

Ihanan ekologista. Saa sitä sitten ihmetellä miksi ilmasto muuttuu.

enemmän se kylmyys energiaa kuluttaa.

Vierailija
171/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset eivät tajua hankkia ilmastointilaitetta ennen helteitä :)) no itseensä saa syyttää kun ei ole ajoissa liikkeellä ja kaikki laitteet menneet kaupoista.

Vierailija
172/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä tämä keli on ihan mahtava ja siedän hyvin kuumuutta sisälläkin päiväsaikaan. Nukkuminen on siitä huolimatta kuitenkin vaikeaa ja se onkin tämän helteen hankala puoli. Onneksi väsymys ei jostain syystä kuitenkaan tunnu niin voimakkaasti kuin ns. tavallisilla keleillä. Nälkäkään ei meinaa tulla, niin tulee laihduttua tässä samalla.

Vierailija
173/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eirannalle kirjoitti:

TÄMÄ.

En myöskään aio mennä sinne rannalle, enkä tykkää makaamisesta paikallaan.

Nuo kun miinustaa pois niin reippaasti yli 20 asteen lämpötilojen hyvät puolet meni siinä.

Vierailija
174/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks jatkuu ainakin vielä kuukauden😍🤗🌸oispa kuuma ainakin jouluun. Sit kestäis pari kylmää kuukautta taas ja kohti kesää🌴🌻🏵

Vierailija
175/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pidätte ikkunoita kiinni? Vaikka sieltä pihalta tuleekin kuumaa, niin laittakaa tuuletusikkunat raolleen ja sitten ne pöytätuulettimet päälle. Meilläkin on kaikki ikkunat auki yötäpäivää ja jos olisivat kiinni niin eihän täällä saisi happea!

Vierailija
176/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiset eivät tajua hankkia ilmastointilaitetta ennen helteitä :)) no itseensä saa syyttää kun ei ole ajoissa liikkeellä ja kaikki laitteet menneet kaupoista.

Edelleenkin kysyn: Kuinka moni voi olla sen ilmastointilaitteen äärellä 24/7? Pakko kuitenkin hoitaa asioita tuolla v#tun helteessä.

Vierailija
177/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kelillä tosiaan ihan kaikki on tasoa "katellaa huomenna" eli mañana.. Välimerellä muuten vietetään (ymmärrettävistä syistä) siestaa pahimman kuumuuden aikaan, mutta suomalaisen pitää jaksaa samalla tavalla kelissä kuin kelissä. Samahan se on talvella, viis siitä että lunta rysähtää puoli metriä kerralla niin ei suomalainen saa antaa sen hankaloittaa elämää. Ehei, kaiken pitää tapahtua ja toimia kuten aina ennenkin ja tällä vielä elvistellään.

Vierailija
178/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin unettomuudesta jo ilman näitä helteitäkin ja olen ollut sairaslomalla kun sairastamani sairaus on pahentunut. Nämä yöt ovat olleet aivan kamalia. Viime yönä heräsin todella tukalaan oloon ja oksetti. Menin hetkeksi suihkuun, joka hiukan helpotti oloa. Sitten keksin laittaa pöytätuulettimen eteen kylmäkallen joka hiukan toi kylmempää ilmaa keholle ja nukahdin vielä hetkeksi, mutta eipä tullut paljoa nukuttua. Valitettavasti olen köyhä niin ei ole varaa mihinkään ilmastointilaitteisiin. Kylmät suihkuttelut ja riittävä nesteen juominen tuntuu auttavan, mutta toivoisin niin, että nämä helteet loppuisivat. Ilma tuntuu oikein seisovan, eikä tuulettelusta ole apua. Puskee vaan lisää kuumaa ilmaa asuntoon. Muutenkin asun vanhemmassa kerrostalossa, niin ei täällä muutenkaan paras ilmanvaihto ole.

Vierailija
179/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap, ymmärrän täydellisesti. Sinä olet sentään töissä, minulla on loma.

Vierailija
180/480 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eirannalle kirjoitti:

Tämän minäkin haluaisin tietää. Tekemistä ei ole myöskään terassilla istuskelu kaljatuopin kanssa.