Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Nutrilet- tai Cambridge-ateriankorvikkeita, paljon kivennäisvettä ja vettä sekä kahvia rasvattomalla maidolla. Kasviksia. Pudotan samalla painoa. Kahdessa viikossa lähtenyt kolme kiloa.
leipää, riisipiirakoita, juustoja, kurkku, tomaattia, salaattia, pastasalaattia, kylmiä keittoja, vesimelonia, greippiä, marjoja, vettä, piimän olen huomannut toimivan minulle tosi hyvin helteen kärvistäessä, banaania, omenaa. Kaiken säilytän jääkaapissa ja leivät menee heti pakkaseen, koska tuntuvat homehtuvan todella nopeasti. Ainiinn, ei pidä unohtaa viiliä ja maustamatonta jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Näin sivuhuomautuksena joillekin kommentoijille: miksi ruuan pitää olla lämmin, että se on oikeaa ruokaa?
Teillä siis syödään ympäri vuoden ruoat kylmänä. No mikäs siinä.
Meillä kyllä kokataan lämmin ruoka päivittäin. Kaipaamme kaikki sitä kerran päivässä.
En ole huomannut mitään kuumuutta.
Valmissalaatteja. Kymmeniä erilaisia herkullisia, helpolla pääsee :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivuhuomautuksena joillekin kommentoijille: miksi ruuan pitää olla lämmin, että se on oikeaa ruokaa?
Teillä siis syödään ympäri vuoden ruoat kylmänä. No mikäs siinä.
Meillä kyllä kokataan lämmin ruoka päivittäin. Kaipaamme kaikki sitä kerran päivässä.
Nyt vedit mutkat suoriksi :D Kysymys kuului: MIKSI ruuan pitää olla lämmin ollakseen oikeaa, ja sinä päättelit että heillä syödään ympäri vuoden vain kylmää ruokaa. Mietipä uudestaan.
Aamupalaksi raakapuuroa jossa jugurttia, kiiviä, vadelmia ja kaurahiutaleita.
Lounas grillissä makkara :D
Illallinen itsetehty kanasalaatti, paistettua kanan fileetä, kurkkua, tomaattia, fetaa, siemeniä, basilikaa, ruohosipulia, limeä ja oliiviöljyä.
Iltapalaksi pakastepizza ja sipsiä perjantain kunniaksi, pari oluttakin meni
Mutta on oikeasti ollu hankala syödä ku ei tee mieli tehdä sitä ruokaa, söisin varmaan jos se olisi valmiina. Mutta ala täällä +30° kokkailemaan kuuman hellan äärellä. Eikä ole ruokahaluakaan niin paljon että tekisi mieli kauppaan mennä edes ostamaan aineksia kokkailtavaan ruokaan
Raakoja makaroneja vain vesilasiin.. sitte lihaliemikuutio sekaan ja rouskutan niitä.
Myös keittämättömät puurohiutaleet maidossa on meidän perheen ykkös aamupala. Lapsille annan lounaaksi riisimuroja vedessä (ku ei jakseta kantaa maitoa joka päivä kaupasta niin säästyy sitä).
Iltapalaksi teen usein kyllä pekoia. Mutta teen sitä usein pellillä monta pakettia kerralla niin ei tartte ku ottaa ku vaikka maanantaina tehdä niin sitä riittää vielä lauantaina. Sen kaveriksi sitten teen lapsille protskupiroisen juoman eli munaa ja maitoa sekoitan keskenään. Tykkäävät myös siitä! On hän kuin british breakfast vaikka syödäänkin se iltapalana.
En mä nyt kyllä muutenkaan tee lämmintä ruokaa ikinä ku lapset saavat sitä koulussa. Nyt kesällä eivät toki,mutta itse käyn työpaikan ruokalassa. Tai siis tietysti mä tuota pekonia paahdan!
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja noi, jotka kuvittelee ruuan olevan jotenkin ravinteikasta ja oikeaa silloin kun se on lämmintä. Sisällöstä viis veisataan :)
No niin, selväksi tuli. Lopeta jo tuo jankutus.
Jugurttia, ei oikein muutenkaan ole näin kovina hellepäivinä nälkä, kun joutuu juomaan litra tolkulla vettä
Uunilenkki ja runsaasti muusia. Jaksaa pällistellä hellettä.
Laittaa grillille uudet potut kiehumaan ja sitten jotain makkaraa/lihaa/kanaa... helppoa ja hyvää. Mansikkamaitoa jälkiruuaksi.
Väsään lämpimän ruoan vaikkeo huvittaisi.
Söin viikolla muutamana päivänä miehen alkuviikosta tekemää kalasoppaa jääkaappikylmänä kun tulin töistä. Oli tosi hyvää!
Tänään on ruuanlaittopäivä ja joutuu lämmittämään uunin lohta varten, mutta huomenna voi syödä samaa kylmänä :)
Töissä olen mennyt hedelmillä ja tomaateilla.
Voi jee, tätä tämä helle taitaa tehdä. Aivot pehmenee, toivottavasti eivät kiehu. Harva pysyy keskittymään aloitukseen. Ei ap kysy tai kyseenalaista, ruokia joita syöt helteellä. hän esitti aloitteen sille, jollet millään jaksa väsätä lämmintä ruokaa, niin mitä syöt näin kuumalla helteellä. Onko jollekin turhankin vaikeaa antaa jokaisen vastata itse ja yrittää hyväksyä toisen mielihalut. Suomessakin löytyy monenmoista kotia, kaikilla ei ole esim. 28 asteen lämpöä kotona kuten meillä. Toisilla on viileää ja mukavat olot päivin/öin sisätiloissakin. Mitä väliä syökö joku ruokansa lämpimänä, kuumana, jäähtyneenä tai jotain kylmää versiota. Joku ei pysyt syömään ollenkaan, juo vain nesteitä.
Painoni on pudonnut neljässä päivässä 2,4 kilogrammaa kun ei ole nälkä. Yritän haukata jotain viilentävää, mm. tomaattia sekä tietenkin juon vettä. Ensiviikolla pitäisi helpottaa, toivottavasti ainakin. Kauppaan ei huvita helteellä lähteä, kävelymatka edestakasin n. 1,5 km. Mutta meillä on kesä ja koronan pelkokin on hieman väistynyt.
Keitä ensiks uusia perunoita. Sitten erikseen keitä Lidlin pakasteherneitä, jäähdytään ne. Sitten pilkon uutta kaslia, tomaattia, salaattilehtia, kurkkua ja sekoitan herneet salaattiin, ja sipulia ja tilliä, siihen lisän hieman fetasalaattia ölijyssä, sekoitan. Syön kylmän salaatin lämpimien perunoiden kanssa
Voi että suomalaiset on vässyköitä... ei edes ruokaa jakseta laittaa kun asteita enemmän kuin +20. Kummasti onnistuu kuumuus ja herkulliset ruoat monissa oikeasti lämpimissä maissa.
Nykysuomalaisista on kyllä sisukkuus kaukana.
Tässä on hyvää lukemista kaikille.