Ärsyttäviä ihmiset (naiset), joiden on aina udeltava toisilta, "mitäs teillä on tänään ruokana?"
Työkaverini on sellainen ja yksi toinen tuttava. Jos kaupassa tavataan, kurkkii ostoskärryyni ja alkaa kysellä, mitä olen laittamassa. Ja tunnen kolmannenkin, joka tätä harrastaa.
Kommentit (29)
Mun iäkäs sukulaistäti soittelee aika usein ja kysyy silloin aina, mitä laitan ruuaksi tänään ja huomenna ja mitä oli eilen ja vielä kysyy, miten k.o. ruokalajit laitan. En ole mikään harrastelijakokki ja on rasittavaa selostaa jotain kastikkeitaan ym. ja jaksaa puhua asiasta minuuttikaupalla.
Vastatkaa aina kysymyksellä "mitäs teillä?" ja antakaa heidän selostaa ruokiaan.
Jaa, minä olen kuvitellut ihmisten hakevan sillä vain ideoita omiin ruokiinsa. En ole koskaan siitä ärsyyntynyt. Teidänlaistenne ihmisten epäluuloisuus kyllä ihmetyttää.
Tällä palstalla on kanssa uteliaita kyselijöitä. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä meillä syödään.
Jaa, minusta on hauska puhua ruuasta ja ruuanlaitosta. Harrastamme miehen kanssa aktiivisesti erilaisten reseptien keräilyä ja kokeilua ja tykkäämme etnisistä ruuista. Jos kysyn tuollaista, kysyn ihan saadakseni ideoita ja vaihtaakseni niitä.
Jos joku selvästi ei ole kiinnostunut aihepiiristä, silloin toki lopetan.
Mutta kokkaus on harrastuksista niitä mukavimpia, palkitsee melko välittömästi ;-) Vähän hassua loukkaantua tuosta, voihan sitä vastata vaikka että "en tiedä vielä, taidan napata jotain valmista".
Ruokasnobistit ovat sitten asia erikseen ja ortorektikot. Mutta ainakaan minä en koskaan paheksu kenenkään syömisiä!
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on kanssa uteliaita kyselijöitä. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä meillä syödään.
Nyt on pakko kysyä, että miksi sinusta se on jotenkin arka ja intiimi puheenaihe? Puhuvathan ihmiset vaikkapa lomasuunnitelmista tai muista kuulumisista, eikö saa kysyä niistäkään?
Minusta ruoka on kiva puheenaihe, koska harrastan ruuanlaittoa. En todellakana kysy tuollaisia paheksuakseni, vaan vaihtaakseni kokemuksia. Vähän samaan tapaan kuin joku himourheilija voisi kysyä, missä toinen on käynyt punttisalilla.
Oikeasti, on aika epäluuloista kuvitella, että tuollaisenkin takana on automaattisesti joku halu tunkeutua sun yksityisyyteesi ja pahantahtoisesti urkkia. ÄLÄ sano mitään, vaan sano vaikka että et tiedä vielä, jos et halua kertoa. Simple as that.
6
No se kärryihin kurkkiminen ei ole jees, mutta tuo kysymys muuten voi hyvin olla neutraalia small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kokkaus on harrastuksista niitä mukavimpia, palkitsee melko välittömästi ;-) Vähän hassua loukkaantua tuosta
Loukkaantumisesta ei ollut puhetta, vaan ärsyyntymisestä. Rasittaa utelut.
Kaikesta sitä nykyään ärsyynnytään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minusta on hauska puhua ruuasta ja ruuanlaitosta. Harrastamme miehen kanssa aktiivisesti erilaisten reseptien keräilyä ja kokeilua ja tykkäämme etnisistä ruuista. Jos kysyn tuollaista, kysyn ihan saadakseni ideoita ja vaihtaakseni niitä.
Mutta kokkaus on harrastuksista niitä mukavimpia, palkitsee melko välittömästi ;-) Vähän hassua loukkaantua tuosta, voihan sitä vastata vaikka että "en tiedä vielä, taidan napata jotain valmista".
Ruokasnobistit ovat sitten asia erikseen ja ortorektikot. Mutta ainakaan minä en koskaan paheksu kenenkään syömisiä!
Miehesikin kyselee miespuolisten kavereidensa ja työkavereidensa ruuanlaittosuunnitelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kokkaus on harrastuksista niitä mukavimpia, palkitsee melko välittömästi ;-) Vähän hassua loukkaantua tuosta
Loukkaantumisesta ei ollut puhetta, vaan ärsyyntymisestä. Rasittaa utelut.
Ystävä hyvä, keskusteluun kuuluu välillä esittää kysymyksiä. Mitä teille kuuluu? Oletteko olleet terveinä? Joko olet pitänyt kesälomasi? Olitteko mökillä? Meneekö teillä esikoinen tänä syksynä kouluun?
Tuo on normaalia. Jos sinulla on joku hullu erikoisdieetistään paasaava ortorektikko tai nuorempia sukupolvia paheksuva martta-täti lähipiirissä, jonka kysymyksestä seuraa pitkä saarna, niin SITTEN ymmärrän, että et haluaisi vastata.
Mutta muutoin tuo on neutraalia jutustelua, josta on turha loukkaantua/ärsyyntyä.
6
Miehet, jotka aina ensimmäisenä kysyy, missä mun lapset on, jos ne ei oo mun mukana. Niille ei ikinä tule mieleen, jos vaikka isänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesikin kyselee miespuolisten kavereidensa ja työkavereidensa ruuanlaittosuunnitelmia?
Kyllä tietenkin. Aika monet nykyajan miehet laittaa itsekin ruokaa ja on ruuasta kiinnostuneita. Mitä oikein kuvittelet?
Just viikko sitten mies oli saanut erinomaisen etnoreseptin työkaveriltaan. Ollaan tehty sitä jo kahdesti.
6
Miksi ei voi suoraan kysyä, olisiko sinulla antaa ideaa, mitä ruokaa tekisin huomenna? Kyllä tuo on utelua, mitä ruokaa teit eilen, tänään ja mitä aiot huomenna.
Aika suosittuja kaikki ruokakyselyt tälläkin palstalla ovat, siis paljon vastailijoita.
Ja miten tuohon ylipäätään nyt liittyy sukupuoli? On jotenkin sovinistista jutella ruuasta naisten kanssa? Minä kyllä juttelen ihan myös miespuolisten työkaverieni kanssa, osa kun laittaa paljon ruokaa.
6
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi suoraan kysyä, olisiko sinulla antaa ideaa, mitä ruokaa tekisin huomenna? Kyllä tuo on utelua, mitä ruokaa teit eilen, tänään ja mitä aiot huomenna.
Noinkin puhumme ruuasta kaverien kanssa. Mutta myös muotoillen, että mitä sä ajattelit laittaa viikonloppuna? Kaverit siis harrastaa ihan yhtä lailla kokkaamista ja reseptien kokeilua...
6
............................................................ MITÄ AP TEILLÄ LAITETAAN TÄNÄÄN RUOAKSI ???????????????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tuohon ylipäätään nyt liittyy sukupuoli? On jotenkin sovinistista jutella ruuasta naisten kanssa? Minä kyllä juttelen ihan myös miespuolisten työkaverieni kanssa, osa kun laittaa paljon ruokaa.
6
Arkiruokaa laittavia ja ruuanharrastajia on paljon SEKÄ miehissä että naisissa, mutta asiasta utelu tyyliin mitä laitoit eilen, mitä laitat tänään on varsin naisellinen piirre. Tätä tarkoitin, mutta haluat vääntää, vääntää...
Toi ostoskärryyn kurkkiminen on ärsyttävää, moukkamaista. Pienet on elämän ympyrät, jos jaksaa kiinnostua toisten arkiostoksista.