Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri/Kela ja työnhaun uusinta, apua

Vierailija
17.07.2018 |

Jäin työttömäksi toukokuun lopussa kun valmistuin. Olen kuitenkin tehnyt keikkahommia ja huhtikuusta, vaihtelevasti miten töitä on eli 1-50h kuukaudessa. Muistan tehneeni sen "aktivoiva toiminta" valinnan, valitsin että teen jonkun testin tai vastaavan, missä työkkärin asiantuntijat arvioivat jotain..En nyt muista enää mikä se arviointikaavake oli, eikä se ollut nyt se pointti. Pointti on se, että kun teen keikkatyötä, niin täytyykö minun tehdä tämä aktivoiva toiminta silti? Ja tarviiko työnhaku jotenkin uusia? Joku tuttava kun selitti, että työnhaku katkeaa jos sitä ei uusi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen soittamaan kyseisiin toimistoihin ja kysymään sieltä.

Vierailija
2/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku ei ole voimassa maailman tappiin vaan ihan omia aikojaan. Sun pitää itse se pitää voimassa ja uusia aina kun työkkäri niin sulle määrää. Muuten menee poikki ja takautuvasti et saa uudelleen voimaan mitenkään. Tappiota tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus löytyy Oma asioinnista eli kyllä, jos olet työnhakijana, niin teet ne tehtävät. Jos et tee, niin mahdollinen soviteltu päiväraha katkeaa, koska katsotaan, että et ole työtön (työnhakijana tosin jatkat siihen asti, kunnes ilmoitat työnhaun lopettavasi).

Toisaalta ilmoittautuessasi ei ole ollut mitään aktivoiva toiminta -valintaa, joten hankala näin äkkiseltään tietää, mitä ihmettä olet tehnyt.

Ne tehtävät on muuten kirjattuina tehdyiksi tavallisesti 90 vrk, joten hyvin ehdit tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän