Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihinpaluu edessä torstaina. Panikoin sitä niin että itkettää.

Vierailija
17.07.2018 |

Lomaa oli 4viikkoa ja melkein kolme meni siihen että pääsin irti työpaikan aiheuttamasta ahdistuksesta ja nyt pitää jo palata töihin. Tää menee jo paniikin puolelle tää ahdistus. Itkettää.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä hakisin työterveydestä pitkän saikun burn outiin ja olisin saikulla niin kauan kunnes löytäisin uuden työpaikan.

Vierailija
62/66 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sä haet kokoajan uutta työtä? Jos et, niin sitten en ymmärrä sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse irtisanouduin vaan rohkeasti eräänä päivänä kun meni lopullisesti pata jumiin. Elämäni PARHAIN päätös!

Vierailija
64/66 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan normaalia ahdistua töistä.

Mutta kertoo paljon palstalaisten maailmankuvasta, että automaattisesti ajatellaan vian olevan pahassa työnantajassa, joka riistää, etenkin ilkeässä ja ahneessa pomossa joka johtaa huonosti ja kohtelee väärin, ja vielä juoruavissa ja kiusaavissa työkavereissa. Ja jos ei niissä olisi tarpeeksi vikaa, niin ylipäätään on väärin joutua tekemään työtä elääkseen.

Voi olla, että ap:n työpaikka on ihan ok, lakien ja sopimusten mukaan toimiva paikka, nyt vaan työn luonne ja ap:n ominaisuudet eivät sovi yhteen. Siinä ei ole mitään pahaa, kaikki eivät sovi kaikkiin hommiin. Tai elämäntilanne on sellainen, että juuri nyt työ on liikaa.

Et ole, ap, paljoakaan kertonut siitä, mikä sinua ahdistaa. Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että nimenomaan sinun ja työsi yhteensopivuutta kannattaa tutkailla yhdessä vaikkapa työterveyden kanssa.

Sinua ehkä helpottaisi myös lukea keskeiset työelämän lait ja työehtosopimuksesi, niin saisit vähän perspektiiviä siihen, mitkä ovat työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet. Silloin et ehkä reagoisi niin tunteella kokemiisi vääryyksiin, kun taustalla olisi tieto siitä, mitä asioista kuten oikeudesta olla palkallisesti pois on sovittu.

Muille työstään kärsiville: kuten jotkut täällä ovat jo sanoneet, kenenkään ei ole pakko olla työpaikassa, jota vihaa. Sukupolvia teitä ennen työntekijät ovat omalla toiminnallaan saaneet aikaan ne sopimukset, joiden tuomista eduista nyt saatte nauttia. Harva työnantaja nytkään haluaa olla se riistäjä - ja joka haluaa, huomaa äkkiä ettei pärjää - paitsi jos porukka, myös juuri sinä, suostuu niihin olosuhteisiin.

Vierailija
65/66 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ja ehdottomasti mene työterveyteen puhumaan miltä susta tuntuu että saat apua

Vierailija
66/66 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk! Huomenna pitäis palata hikiseen toimistoon.

Valkkari tyhjeni juuri ja aion kyllä lähteä terassille ottamaan muutamia relaksoivia.

Sitä paitsi, on mulla jääkaapissa vielä toinenkin valkkari odottamassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä