Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliiton asiantuntija: "naiset väheksyvät miehiä"

Kommentit (422)

Vierailija
261/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole rakas ystävä, vaan kotiorja, sylkykuppi, autonkuljettaja, rahapussi, panokone jne.

Mies olisi rakas ystävä, mikäli käyttäytyisi sen mukaan ja olisi aidosti tukena ja jakamassa kaiken.

Miehellä on oma halu eikä ehkä halua jakaa sinun kanssasi kaikkea. Ihmettelen miksi nykyään yksikään mies suostuu tuhon rooliin.

Toki tämä on täysin vapaaehtoista. Mutta niin se vaan on, että et voi syödä kakkua ja säästää sitä yhtäaikaa. Jos haluat olla se rakas ystävä, niin sinunkin pitää siihen suhteeseen panostaa. Jos et halua, niin se on oma valintasi, mutta sillä on seurauksensa.

Entä jos saisit valita miehen vain ystäväksi. Siivoaisitko itse niin että mies olisi ystävä, vai et olisi miehen ystävä ja siivoaisit silti itse?

En kyllä hahmota, mitä ajat takaa. Jos mies olisi pelkkä ystävä, ei hän asuisi samassa taloudessa ja olisimme harvakseltaan yhteydessä vaikkapa puhelimitse tai jonkin harrastuksen kautta. En oleta ystävieni hoitavan kotitöitäni, mutta toki joku on joskus niinkin halunnut toimia. Ystävä nyt on täysin eri asia kuin puoliso/elämänkumppani.

Vierailija
262/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla joidenkin miesten olevan laiskoja sohvaperunoita. Väitän Vaarasen olevan kuitenkin sikäli oikeassa, että miesten väheksynnästä on tullut maan tapa. Itsekin teen ihan jatkuvasti kotona jotain pientä järjestelyä, eikä vaikuta arvooni talon miehenä mitenkään. Joka päivä saa olla ainakin hyvin lähellä syytetyn penkkiä.

Enkä usko enää että asialle voi tehdä yhtään mitään. Kysyn aina välillä että miltä sinusta tuntuisi jos minä voisin laittaa sinut päivittäin tukalaan paikkaan jossa joudut todistelemaan lisäarvoasi. Ei koskaan mitään keskustelua tästä.

Hoidan ihan ok toimeentulon töistä, pidän itsestäni huolta, teen 75 prosenttia kotitöistä, olen valmis uusiin kokemuksiin, en keskity omiin menoihini, en katsele telkkaria, en polta, en juo humalahakuisesti, hoidan raha-asiat esimerkillisesti, panostan seksiin.

Ja puoliso saa minut tuntemaan itseni huonoksi mieheksi päivittäin.

Anna kenkää tuollaiselle. Yksikään nainen ei jatkaisi suhdetta jos vaimosi olisi mies. Filippiineillä on vielä naisellisia ja mukavia naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättele miehiä. Vähättelen sukupuoleen katsomatta jokaista tervettä, joka ei vaivaudu käymään kouluja ja käyttämään päätään muuhun kuin viinan säilyttämiseen.

Vierailija
264/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

blaablaa, kotityöt blaablaa. miksi te naiset ette sitten itse palkkaa sitä siivojaa?

tehän kehutte joka käänteessä olevanne niin itsenäisiä, voimaantuneita ja jokainen palstamamma tienaa miestään enemmän?

Koska jumalauta, rahoilleni löytyy parempikin tarkoitus kuin laiskan miehen makaamisen rahoitus. 

Vierailija
265/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se vääränlaisien kenkien takia pakit saanut meni jonnekin ravintolaan kuraisissa viiden euron lenkkitossuissa ja koko muu olemus ei sopinut tilanteeseen myöskään. Nainen antoi kengät syyksi, että mies ehkä korjaisi edes sen yhden asian. Minä sain nuorempana yökerhossa muutaman kerran pakit sen takia, kun ei ollut silloin korkokenkiä jalassa.

Vierailija
266/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

blaablaa, kotityöt blaablaa. miksi te naiset ette sitten itse palkkaa sitä siivojaa?

tehän kehutte joka käänteessä olevanne niin itsenäisiä, voimaantuneita ja jokainen palstamamma tienaa miestään enemmän?

Sori, nyt tuli pissapyykkiä. Ettäkö minä maksaisin siivoojan että sinä voisit maata? Anteeksi mutta on pakko pyyhkiä kone, nyt on kahvit näppiksellä (ihan itse huomattuna ja kohta siivottuna).

Vierailija
267/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole yksin naisissa vaan myös miehissä. Kun mies on jämäkkä kuin kallio, luotettava, aktiivinen ja turvallinen nainen uskaltaa luovuttaa ohjaksista ja päästää irti kontrollista. Nainen osaa välillä olla oikukas ja ailahtelevainen, silloin miestä tarvitaan kallioksi.

Olen samaa mieltä, että miehen kuuluu kantaa puolet taakasta kotona ja naisella on oikeus suuttua jos kaikki jätetään hänen harteille. Nainen nimenomaan haluaa miehen ottavan ohjat käsiinsä ja kantavan sen vastuun.

Melko usein "nalkuttaminen" että mies tekee jonkun kotityön väärin, on vain merkki siitä että nainen ei saa tarpeeksi huomiota parisuhteessa ja seksuaalisesti.

Kun nainen kokee olevansa rakastettu ja tyydytetty, ei ole maailman isoin asia jos vaikka ne lakanat on viikattu eri tavalla kuin nainen itse tekisi.

Vierailija
268/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa on valtaisa määrä mielenterveysongelmaisia ja käytöshäiriöisiä, koska jatkuvasti on käytävä valtataistelua milloin kenenkin kanssa ja osoittaa paremmuuttaan. Oli kyseessä sitten kodinhoito tai pakaran kaari, niin voit olla aivan saletti, että nainen kilpailee jonkun kanssa asiasta. Näin psykologina vaikuttaa vahvasti siltä, että tällä itsensä jalustalle nostamisella nainen pönkittää itsetuntoaan, koska naisen itsetunto rakentuu vahvasti muiden odotuksille. Jatkuva itsensä peilaaminen muihin aiheuttaa suunnatonta stressiä, joka lopulta purkautuu raivona. Kaikki menee niin kauan hyvin, kun nainen saa osakseen jatkuvaa vakuuttelua, hyväksyntää ja selkään taputtelua. Viesteissä nokitetaan toinen toistaan paremmilla kodinhoitotaidoilla, vaikka todellisuudessa ette poikkea massasta mitenkään. Naisen pään sisään on iskostunut ajatus, että nainen on paras tekemään sitä mitä milloinkin tekee. Tämä on harha.

Vierailija
269/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi miehet eivät sitten tee kotitöitä yhtä paljon kuin naiset, jos kumppani valittaa. Miten voi olla niin vaikea oppia uusia asioita kumppaniltaan, jos hän kuitenkin osaa tehdä kotityöt paremmin? Tutkimusten mukaan naiset tekevät kotitöitä edelleen miehiä enemmän. Miksi miehet eivät ota vastuuta kotona? Nuorissa miehissä on sellaisiakin, jotka tykkäävät laittaa ruokaa, mutta vanhemmat miehet ovat saaneet kaiken ottamatta vastuuta. Se aika on kuitenkin mennyttä ja nuorten miesten tulisi ymmärtää se. Naisen ei kannata enää nykymaailmassa uhrata enää elämäänsä miehen tarpeille, koska eron tullessa nainen joutuu joka tapauksessa kantamaan taloudellisen vastuun yksin ja usein vielä vastuun lastenkin hoidosta, jos mies ei haluakaan hoitaa lapsiaan.

Väestöliiton kannattaisi vaikuttaa siihen, että työelämä joustaisi, että lapsia olisi ylipäätään mahdollista hankkia. Etätyömahdollisuus, joustavat työajat ja lapsia ymmärtävät esimiehet auttaisivat paljon.

Palkkaan taluoudenhoitajan, loppuuko naputus? Ei lopu. 

En tunne yhtään miestä, joka olisi palkannut taloudenhoitajan, mutta sinä siis ilmeisesti olet? Kerro ihmeessä kokemuksistasi!

Keskustelu ei liity kotitöihin johon haluat asian kääntää, vaan siihen ettei nainen arvosta miestä. Se pitäisi olla pyyteetöntä eikä niin että olet hyvä jos teet niin ja näin.

Maailmassa on hyvin vähän pyyteetöntä toimintaa. Useimmiten asiat toimivat yhteiseksi hyödyksi tyyliin rapsuta sinä minun selkääni, niin minä rapsutan sinun. Miksi juuri naisen pitäisi toimia pyyteettömästi, kun kerran mieskään ei niin toimi?

Kyllä katsotaan yhdessä jalkapallon mm-kisat ja sitten siivotaan yhdessä. Molemminpuolista avostusta eikö niin..

Ei. Emme harrasta penkkiurheilua. Miestäni kiinnostaa jalkapallo vielä vähemmän kuin minua. Yhdessä aiivous kyllä onnistuu. Miten tämä nyt liittyi mihinkään?

Vierailija
270/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun nää ei halua keskustella miesten väheksymisestä vaan kotitöistä. Entä naapurin mies joka ei ole teille mitään velkaa. Arvostatteko naapurin miestä miehenä?

Riippuu siitä onko kyseessä juoppo vaimonhakkaaja vai perheelleen omistautunut isä. Ei ketään automaattisesti arvosteta.

Vierailija
271/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun nää ei halua keskustella miesten väheksymisestä vaan kotitöistä. Entä naapurin mies joka ei ole teille mitään velkaa. Arvostatteko naapurin miestä miehenä?

Riippuu siitä onko kyseessä juoppo vaimonhakkaaja vai perheelleen omistautunut isä. Ei ketään automaattisesti arvosteta.

Eli käsityksesi on että mies on juoppo tai naistenhakkaaja kunnes toisin todistetaan. Aloitus on siis oikeassa. Naisilla on huono kuva miehistä, koska media kertoo teille tätä.

Vierailija
272/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jumalauta, rahoilleni löytyy parempikin tarkoitus kuin laiskan miehen makaamisen rahoitus. 

Eli toisinsanoen, jos mies palkkaisi siivoojan, hän tekisi sen laiskan akan kermaperseilyn takia?

Oletko oikeasti tätä mieltä?

Vai onko se ihan eri asia, kun sukupuolet vaihtuvat? ;-)

Vierailija
273/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisissa on valtaisa määrä mielenterveysongelmaisia ja käytöshäiriöisiä, koska jatkuvasti on käytävä valtataistelua milloin kenenkin kanssa ja osoittaa paremmuuttaan. Oli kyseessä sitten kodinhoito tai pakaran kaari, niin voit olla aivan saletti, että nainen kilpailee jonkun kanssa asiasta. Näin psykologina vaikuttaa vahvasti siltä, että tällä itsensä jalustalle nostamisella nainen pönkittää itsetuntoaan, koska naisen itsetunto rakentuu vahvasti muiden odotuksille. Jatkuva itsensä peilaaminen muihin aiheuttaa suunnatonta stressiä, joka lopulta purkautuu raivona. Kaikki menee niin kauan hyvin, kun nainen saa osakseen jatkuvaa vakuuttelua, hyväksyntää ja selkään taputtelua. Viesteissä nokitetaan toinen toistaan paremmilla kodinhoitotaidoilla, vaikka todellisuudessa ette poikkea massasta mitenkään. Naisen pään sisään on iskostunut ajatus, että nainen on paras tekemään sitä mitä milloinkin tekee. Tämä on harha.

Ihanko on pitänyt psykologin opinnot suorittaa että olet oivaltanut itsetunnon rakentuvan muiden hyväksynnästä ja edellä mainittujen väitteiden vielä luulet pätevän vain naisiin? Herätät vahvaa epäluottamusta alasi toimijoita kohtaan jos noin löperöt väitteet tulevat muka korkeakoulutetun käyttäytymistieteiden asiantuntijan suusta. Eivät kai kenellekään ulkopuolisille näkymättömät kotityöt voi kieliä mistään kehujen kalastelusta? Varsinkin jos siisteyden vaatimustaso on normaali. Miehillehän toki viikoittainen vessanpesu pskarannuista merkitsee jo vakavaa siivoushulluutta, lakanoiden vaihdosta puhumattakaan.

Vierailija
274/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on tällä kirjoittajalla suppea maailmankuva.

Vaaranenkin on puhunut YLEISESTÄ MIESTEN HALVEKSIMISESTA, mutta tämä kirjoittaja elää joko paskavaippa-arkeaan tai on sitten yh jätettyään miehensä hakkaamisen takia.

Ymmärrätkö että miehet eivät ole homogeeninen massa?

Vierailija
275/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voivat ottaa viestin vastaan miten haluavat. Ilmeistä on, että naisilla on parisuhteeseen liittyviä odotuksia, jotka eivät täyty.

Haluavatko miehet, että suhde voi hyvin vai eivät? Siitä tässä on kyse.

Vierailija
276/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voivat ottaa viestin vastaan miten haluavat. Ilmeistä on, että naisilla on parisuhteeseen liittyviä odotuksia, jotka eivät täyty.

Haluavatko miehet, että suhde voi hyvin vai eivät? Siitä tässä on kyse.

ei aloitus liity parisuhteeseen vaan sukupuoliin yleisesti.

Vierailija
277/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset ovat väsyneitä jne." koska ura ja kotityöt, ja he asettavat miehille vaatimuksia! Suomeksi sanottuna nainen pyytää miestä siivoamaan jälkensä tai huolehtimaan lapsista. Mies ei tee niin, vaan valittaa naisen kohtuuttomia vaatimuksia. Tämän jälkeen ei väheksymistä tarvitse ihmetellä. Sen voisi välttää tekemällä asiat tasavertaisesti.

Vierailija
278/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaranenkin on puhunut YLEISESTÄ MIESTEN HALVEKSIMISESTA, mutta tämä kirjoittaja elää joko paskavaippa-arkeaan tai on sitten yh jätettyään miehensä hakkaamisen takia.

Eikö se Vaaranen nyt puhunutkaan parisuhteista ja siitä, että naiset vähättelevät puolisoitaan (eikä kaikkia miehiä)? Minä olen ainakin puhunut tässä yhteydessä vain omista kokemuksista, enkä todellakaan ole kuvitellut muista miehistä mitään. Paitsi tietysti näistä, joita pitäisi kuulemma opastaa, ohjata ja kannustaa normaaleihin hommiin.

Exäni oli juuri tuollainen, että jos yhtenä päivänä teki ruokaa, kerjäsi siitä kyllä kehuja kaikilta tuttaviltaan viikkojenkin jälkeen. Uusi miesystäväni hoitaa kotityöt vasemmalla kädellään ja pitää niitä ihan normaaleina juttuina eikä minään urotöinä.

Vierailija
279/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin kuin tänne kirjoittavat miehet ymmärtävät ettei naiset ole homogeeninen massa.

Mielenkiintoiset tulkinnat kahdesta lauseesta ja täytyy sanoa, että tulkintasi kertoo enemmän sinusta kuin minusta.

Vierailija
280/422 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen artikkelihan kertoo miesten väheksymisestä parisuhteessa. Luitko sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi