Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Meillä on yk1, mutta oon ollut ilman hormoniehkäisyä jonkun 5 vuotta, eli kierto on ollut luonnollinen jo hetken.. Nyt on meneillään kp 29/28-33, mutta mulla oli ovisoireita tosi myöhään tässä kierrossa, eli kierto arviolta jopa 36pvää tässä kuussa. Hyvin harvinaista, muttei täysin tavatonta, että mun kierto venyy. Vähän ärsyttää, että heti on ihan älytön kierto, kun ruvettiin yrittäminen!!
Mitä mieltä olette näistä oireista?:
DPO 0: Ovislimaa selkeästi ja halut suht korkealla (mulla on ongelmia libidon suhteen). Touhuttiin ja myöhemmin illalla oli oikealla oviskipuja jonkin aikaa. Kärsin aika usein voimakkaasti oviksen aikaan.
DPO 1-3: Alavatsassa oli inhottavaa paineen tunnetta näinä päivinä ja sellainen vetisempi valkovuotoa. Ei siis todella paljon, mutta koko ajan kostea olo. Aivan armoton väsymys eikä juuri ollenkaan ruokahalua.
DPO 4: Vatsakivut päällä, mutta hyvin voi olla ruuan takia, koko vatsa ylhäältä alas kipeä, eli vaikea sanoa mitä meneillään. Valkovuoto jatkuu samoin väsy. Turvottaa ja vatsa sekaisin.
DPO 5: Hyvin samoja oireita edelleen, mutta illalla tuntui tosi ikävää kramppailua alavatsassa. Vähän kuin lievää kk-kipua. Ehkä kiinnittyminen tai vatsa sekaisin.
DPO 6: Edelleen valkovuotoa, turvotus ja väsy. Alkoi myös kova pahoinvointi ja rinnat kipeyty. En ole huomannut eroa nänneissä.
DPO 7: Ei ole pahoinvointia, mutta rintoihin sattuu kovemmin, valkovuotoa, turvottaa, väsyttää. Mieliala on parempi, mutta välillä kiree. Selkäkipuja ollut myös, mutta ne on niin yleistä mulla, etten näe oireeksi. En kestänyt odottaa, joten tein Clearbluen aikasen testin ja negaa näytti tietenkin :(
DPO 8: Tänään... Tosi kova pahoinvointi ja aamukahvi tuntui pahasti. Oon syöny paremmin pari päivää, mutta edelleen on jatkunut sellainen ruokahaluttomuus. Rinnat on tosi kipeät ja alavatsa kipeä. Väsymys on tänään aivan jäätävä enkä ole oikein päässyt sängystä ylös.
Tässä tilanteessa tutkii kehoaan niin kovaa, mutta itestä tuntuu, että heti tärähti. Tosin en halua liikaa elätellä toiveita, jos on vaan ihan jäätävät PMS-oireet tai muuta hormonisekoilua. Tää jatkuva kirkkaan puoleinen ja aika juokseva valkovuoto on oudoin juttu. Yleensä mulla tulee pari päivää ennen kuukautisia sellasta paksua limaa, mutta nyt on mahdollisesta oviksesta saakka jatkunut tää vuoto.
Mitä mieltä olette?
Täällä kanssa ensikertalainen palstalla ja vauvahaaveet ovat suunnattomat! Asun vakituisesti Espanjassa ja on ollut ihana lukea tätä palstaa ja verrata omia kokemuksia teidän kaikkien kokemuksiin!
Meidän suunnitelmat menivät ihan uusiksi tämän corona viruksen vuoksi, koska täällä tilanne on hyvin vakava. Jouduimme siirtämään lokakuulle suunnitellut häät vuodella eteenpäin ja suunnitelma ensin mennä naimisiin ja sitten vasta yrittää vauvaa kääntyi päälaelleen.
Meillä yk1 alkoi tästä kierrosta ja ikäni takia pelko ensimmäisen lapsen saannille oli suuri. Täytän tänä vuonna jo 36.
Yllätykseksi kuukautiset ei tulleet ja kierron 26/26 päivänä oli pakko tehdä testi ja positiivinenkin sieltä tuli! Nyt vaan kun pikkuinen pysyisi mukana!
Paljon plussatuulia teille kaikille!
Kolmena aamuna lisää vahvistunut hyvin heikko haamu. Oireina selkä- ja alavatsakivut, lisääntynyt valkovuoto, lievä pahoinvointi, ruokahaluttomuus, hieman arat rinnat. Lukuisien valeraskauksien ja jossittelujen jälkeen nyt on varman äidillinen olo uudesta tulokkaasta :D Kuukautisia ei oo kuulunu edellisen asukkaan jälkeen
Sain rfsu testiin 13.5 ihan himmeän haamun ja ajattelin tehdä uuden testin muutamaa päivää myöhemmin. Menkkakipujen kaltaisia kipuja ollut päivittäin ja on edelleen, mutta tuntuu ettei viiva vahvistu. Miltä teidän mielestä näyttää? Onko vahvistunut vai ei? Vai olenko vaan liian hätäinen?
Edit. Meni näköjään tosi rakeiseksi tuo kuva, en tiedä saako selvää..
https://www.vauva.fi/users/evieevi
Kukaan ei ole sulle kommentoinut, mutta musta se ei ole kamalasti vahvistunut, mutta näen siinä viivan, mikä lienee tärkeintä❤︎! Yksilöllistä lienee, miten tuo hcg-arvo nousee?
Tulehan kertomaan, kuinka kävi!
Nyt menossa kp 25/29 edellisen kierron mukaan ja samanlaisia raskausoireita on kun edellisessä raskaudessa joka päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 10.
Tänään tein apteekin ultra raskaustestin johon ilmestyi testiajan jälkeen parin tunnin päästä haalea punainen viiva. Ennemmin negan näyttänyt aina ihan puhdasta valkoista. Mitä kokemuksia tästä?
Heippa kaikille piinailijoille ja paljon tarrasukkia. Tässä omaa pohdiskelua, kp 32/35, dpo jotain 16 luokkaa ehkä. Aamulla vähän sellainen kuvottava olo, testissä ehkä jotain näkyy. Mitä mieltä?
Näkeekö joku muukin tässä haamujen haamun vai näenkö vaan, koska toivon sen näkeväni.. Testi tehty n. 4pv ”kuukautisten” jälkeen. Vähäistä vuotoa kesti 2-3päivää, vaikka normaalisti kestää noin 6päivää. Alemmassa kuvassa näkyy millaiseksi jäi kuivuttuaan.
Hei! Pahoinvointia ollut ja menkkamaista kipuilua vähän ennen kiinnittymistä eli noin 4dpo ja nyt menossa dpo9... voiko tuo olla haamu?
Vielä toinen vähän selvempi kuva.. itelle ei ole ikinä tullut haamua joten kiitos jos joku asiasta kokenut vois kommentoida tätä tulosta ❤🙈
Katiska22 kirjoitti:
Vielä toinen vähän selvempi kuva.. itelle ei ole ikinä tullut haamua joten kiitos jos joku asiasta kokenut vois kommentoida tätä tulosta ❤🙈
Onko nämä Sofin testejä? Mulla tuli niihin viime negakierrossa aina ihan selvääkin selvempi viivanpaikka ja sen viivanpaikan viereen kertyi vähän väriä, jota olisi saattanut erehtyä pitämään haamuviivan häivähdyksenä. Mun silmään nämä näyttää vähän samoilta kuin ne mun viime kierron testaukset. Yhteen Onestepin herkkään testiin sain jopa ihan värillisen haamuviivan, mutta muilla testeillä ei sitten tullut koskaan mitään, joten mikälie viallinen testi oli sitten :(
Jos nämä ei ole niitä Sofin testejä tai silmäni näkevät väärin tuon oletetun haamuviivan paikan, niin toivotaan vahvistumista ja suosittelen jotain toista testiä varmistukseen. Näistä liuskoista on kyllä saanut viime aikoina lukea vaikka mitä. Peukut pystyssä vahvistumisen puolesta :)
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Odotan menkkoja huomiselle. Kävin asioilla ja testi tarttui käteen. Dpo tänään 13
Voiko rfsu testaa varhain antaa näinkin selkeän viivanpaikan, jos en ole raskaana? Dpo 13 ja kuukautiskipumaista kipua ja hyvin vähäistä ruskeaa ja vaaleanpunaista vuotoa, joten odottelen menkkojen alkavan 😕
Katso mun testi (edellinen kuva). Aika lailla samanlainen viiva, eikä minusta kyllä viivanpaikka. Mulla tuo kans dpo 13. Mulla alkoi kyllä sitten vuoto seuraavana päivänä😢Mutta toivottavasti sulla pysyy mukana😘😘😘
Tosi ikävä kuulla ÄitiKoo, että testi näyttää noin pieleen :( Kohta näkee, alkaako mullakin menkat ihan kunnolla.
Tai sitten olin raskaana ja se meni heti kesken. En tiedä, mutta inhottava oli tosiaan tehdä tuo testi ja hetken olla ihan fiiliksissä ja sitten pettyä niin lujaa seuraavana aamuna😔
Oon tosi pahoillani ÄitiKoo! Mullakin alkoi menkat tänään. Toisaalta osasin odottaa pettymystä, sillä viime kuussa kävi samoin. Pari päivää ennen menkkoja apteekin ultra näytti heikkoa positiivista ja sitten alkoi menkat. Mulla on aina olleet tosi niukat kuukautiset, niin voisko olla sit liian vähän limakalvoa, jotta alkio pääsisi kiinnittymään..
Heippa kaikki, näättekö tässä mitään? Minusta tuossa on haamu mutta näytt ehkä enemmän harmaalta.. tehty tänää aamupissasta dpo 9. Tein eilen illalla saman testin mutta sillon ei tullut haamuakaan. Testi on davidin enkä ole ennen näillä tehnyt niin ei ole kokemusta antaako yleensä haamuja 🤔