Jos äiti ei ole tarvittaessa valmis uhraamaan henkeään lapsensa puolesta, hän on huono äiti
Kommentit (22)
Helvetin hyvä ettei oo lapsia eikä tule.
Kyllä pitäisi olla valmis tekemään kaikkensa lapsensa puolesta. Tietysti miten tuollaiseen tilanteeseen päädytään. Pitääkö luovuttaa elin vai syöksyä luodin eteen? Vai onko itse aiheutettu typeryys, mutta sekin on kaksipiippuinen juttu. Mikään ei ole selvää kuin pläkki. Se on aina varma.
Jos oma lapsi on vaarassa, niin kyllä sellainen äiti on raukkamainen joka ensimmäisenä miettii omaa turvallisuuttaan. Äidin rakkauden kuuluu olla kuin luonnonvoima, vaisto. Kauneinta maailmassa. Ap
Tein kyllä aivan kaikkeni lapseni puolesta, jo jopa sairastuin itse lopulta sen takia, mutta niin vain tuli lapsesta sosiaalisesti rajoittunut opiskelunvieroksuja, sekä alkon käyttäjä. Henki pitäisi vielä antaa vaikka lopputulema oli tämä? Eiköhän vammautuminen hänen puolestaan ole ihan riittävä uhraus.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma lapsi on vaarassa, niin kyllä sellainen äiti on raukkamainen joka ensimmäisenä miettii omaa turvallisuuttaan. Äidin rakkauden kuuluu olla kuin luonnonvoima, vaisto. Kauneinta maailmassa. Ap
Juu, kuolema on kaunista....öh.
No joo. Mutta onneksi tällaista tilannetta ei käytännössä tässä ajassa tule oikeasti eteen.
Mitä jos lapsia on kaksi tai enemmän ja äiti kuolee yhden takia jättäen näin ne kaikki ilman äitiä?
Isän pitää uhrata henkensä sekä lasten että vaimonsa vuoksi. Joten ihan sopivaa olettaa, että äiti uhraa itsensä lasten vuoksi. Mutta useimmista miehistä ei ole edes imuria käyttämään....
Raskausmyrkytys...kyllä mun eka ajatus oli että sikiö ulos ja sassiin. En olisi terveyttäni uhrannut mahdollisesti elinkelvottoman rääpäleen vuoksi. No rääpäle selvisi terveenä ja kasvoi fiksuksi nuoreksi neidiksi vaikka saikin paskan mutsin.
Mulle piti tehdä hätäsektio. Sanoin ja tarkoitin myös: Pelastakaa lapsi ennen kaikkea, minulla ei ole väliä. Kun heräsin nukutuksesta (piti nukuttaa, kun oli niin kiire, ettei epiduraalipuudtus olisi ehtinyt), mietin, olenko hengissä nyt? Olin! Lapselle jäi pieni vamma, mutta onneksi ei pahempaa. Hormoonihuuruissa puhuin noin, olen jälkeen päin ollut itsestäni ylpeä.
Olen samaa mieltä. Kyllä jokanen joka tuntee äidinrakkautta, suojelee lastaan kaikin tarvittavin keinoin. Niin kaikkialla eläinmaailmassa emo toimii.
Nykyajan ihmiset esittävät olevansa jotain muita, ja tällä palstalla näkee paljon juttuja, että isät ovat yhtä' tärkeitä kuin äidit, ihminen haluaa kieltää oman animalistisuutensa ja luontaiset vaistot ja biologian. Kyllä äiti on se joka vaikka kuolee lapsen puolesta, ei uros.
Niin se nyt vain on. Vaikka ilmeisesti on epäkorrektia sanoa se.
Eikös se jälkikasvun hengissäpitäminen periaatteessa ole vanhemman ainut tehtävä
Vierailija kirjoitti:
Raskausmyrkytys...kyllä mun eka ajatus oli että sikiö ulos ja sassiin. En olisi terveyttäni uhrannut mahdollisesti elinkelvottoman rääpäleen vuoksi. No rääpäle selvisi terveenä ja kasvoi fiksuksi nuoreksi neidiksi vaikka saikin paskan mutsin.
Eiköhän sikiö ole vähän eri asia kuin lapsi. En minäkään sikiön puolesta kuolis, lapseni puolesta kuolisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Isän pitää uhrata henkensä sekä lasten että vaimonsa vuoksi. Joten ihan sopivaa olettaa, että äiti uhraa itsensä lasten vuoksi. Mutta useimmista miehistä ei ole edes imuria käyttämään....
kukahan mies on itsensä perheensä vuoksi uhrannut. Naurettava kommentti.
Suorastaan hulvaton.
Suomalaiselta mieheltä ei vaadita mitään, mutta äidin pitäisi olla valmis kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se nyt vain on.
Eiköhän sunkin ole vaan paras keskustella Melanian legginsseistä.
Eläinmaailmassa äiti saattaa myös syödä poikasensa jos on stressaantunut, ja hylätä mielestään heikot jälkeläiset oman onnensa nojaan. Tämäkin on sitä "luonnonvoiman kaltaista eläimellistä äidinvaistoa".
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko sama isää?
Ei.
Kannattaa ottaa selvää mitä on äidinvaisto, isä ei voi tietää siitä luonnonvoimasta mitään, vaikka rakastaisikin lastaan.
Mun pahin pelko lapsen saamisessa olisi se, että jos synnytyksessä joku menisi pieleen ja pitäisi valita minä vai vauva niin lääkäri valitsisi vauvan... :/ Kyllä, olen itsekäs!
Koskeeko sama isää?