Missä vaiheessa raskautta kannattaa kertoa miehelle, ettei tämä ole lapsen isä?
Oon ihan rikki tän kanssa. Sattui sellainen vahinko juhannuksen alla ja raskaana olen nyt. Miehelle olen sanonut että hän on isä. Mutta kun eipä oo. Lapsen oikea isä ei ikinä olisi isä mun lapselle. Haluan mieheni olevan lapsen isä! Mutta en uskalla kertoa miehelle totuutta, pelkään että se jättää mut ja lapsen. Mies on nyt jo ihan innoissaan, miettii mitä kaikkea lapselle hankitaan ja isompaa kämppää katselee myös. Olisiko hyvä kertoa nyt siis raskausaikana, lapsen synnyttyä vai eikö koskaan? Mä en ihan oikeesti tiedä mitä tehdä. Stressaa ja ahdistaa joka päivä.
Kommentit (39)
Kas kun se kommentti on poistunut missä mainittiin geneettisesti periytyvien sairauksien syiden ymmärtämisestä ja sen alan hoitomenetelmien parantumisesta. Tämä usein edellyttää, etc oikeiden vanhempien geenit tunnetaan.
Oletko kuullut sellaisesta, että lapsella on oikeus isään?
Vierailija kirjoitti:
Kas kun se kommentti on poistunut missä mainittiin geneettisesti periytyvien sairauksien syiden ymmärtämisestä ja sen alan hoitomenetelmien parantumisesta. Tämä usein edellyttää, että oikeiden vanhempien geenit tunnetaan.
Save.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellahan on isä? Aviomies on automaattisesti isä. Ja nykyiIn muutkin voi tunnustaa isyytensä jo neuvolassa.
Monessa tilanteessa en aborttia ehdottaisi, mutta nyt ehdotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellahan on isä? Aviomies on automaattisesti isä. Ja nykyiIn muutkin voi tunnustaa isyytensä jo neuvolassa.
Kerroppa totuus 'isälle' ja katsotaan kuinka kauan hän on isä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että miehesi ei ole lapsen isä?
Koska raskaus on vähän pidemmällä kuin mies luulee.. :(
Ap
Pitää aina tarkistaa faktat ennen provoilua. Ei toimi sun aikataulut nyt.
Hehe muistan nuoruudestani 90-luvulta tapauksen. Kaveri sai ensimmäistä kertaa seksiä, ja totta kai tyttö pamahti paksuksi. Hirveä säätö ja kaveri ihan sekaisin että menikö se elämä tässä, elarit vielä maksettava joka kuukausi.
Tytöllä oli enemmänkin miehiä. Selvisi kun lapsi syntyi. Kaveri ei ollutkaan isä ja pääsi pälkähästä! En muista milloin olisin nähnyt niin helpottuneen ilmeen :D
Voi teitä naisia, miten voi olla niin himokas että antaa vieraan laueta sisälle ilman mitään ehkäisyä? :D
Vierailija kirjoitti:
Mieti, jos saisit nyt kuulla, että äitisi petti isääsi aikoinaan, ja saisitte nyt koko perhe kuulla siitä. Sinä olisitkin jonkun toisen miehen biologinen lapsi - ja pahimmassa tapauksessa tämä olisi jo kuollut, eli äitisi pilasi mahdollisuuden tutustua tähän koskaan.
Eli mieti asiaa lapsenkin kuvakulmasta, ei vain sinun ja miehesi.
Ja on aina ajateltava sitä, että lapsi kasvaa ja mies voi saada toisenkin lapsen, joka on sisarus. Näitä tapauksia on, jossa toisistaan tietämättömät sisarukset ovat ihastuneet toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Heti. Kerro heti. Et voi elää salaisuuden kanssa.
Eikös jonkun tutkimuksen mukaan noin 4% lapsista ole joku muu isä kuin se oletettu.
Eli vuosittain syntyy reilu 2000 lasta joita "isät" luulevat omikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti. Kerro heti. Et voi elää salaisuuden kanssa.
Eikös jonkun tutkimuksen mukaan noin 4% lapsista ole joku muu isä kuin se oletettu.
Eli vuosittain syntyy reilu 2000 lasta joita "isät" luulevat omikseen.
Eiköhän se oikea prosentti huikentele siellä kympin seuduilla :D
Näkeehän sen täälläkin, naiset tahtovat kiltin keskustelevan miehen. Jokainen varmaan ymmärtää ettei sellainen kelpaa seksiin. Eli hommataan lapsi sen kuuman kollin kanssa ja tylsimys maksaa laskut :)
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan rikki tän kanssa. Sattui sellainen vahinko juhannuksen alla ja raskaana olen nyt. Miehelle olen sanonut että hän on isä. Mutta kun eipä oo. Lapsen oikea isä ei ikinä olisi isä mun lapselle. Haluan mieheni olevan lapsen isä! Mutta en uskalla kertoa miehelle totuutta, pelkään että se jättää mut ja lapsen. Mies on nyt jo ihan innoissaan, miettii mitä kaikkea lapselle hankitaan ja isompaa kämppää katselee myös. Olisiko hyvä kertoa nyt siis raskausaikana, lapsen synnyttyä vai eikö koskaan? Mä en ihan oikeesti tiedä mitä tehdä. Stressaa ja ahdistaa joka päivä.
Jos sun ovulaatio on ollut juhannuksena tai heti sen jälkeen, olet korkeintaan viikoilla 5 + 3, luultavasti vähemmillä (jos ovis on ollut aiemmin kuin kp 16). Joka tapauksessa kuudes viikko ei ole tullut täyteen. Olet tiennyt raskaudesta ihan maksimissaan kahden viikon ajan. Sinulla on 10 - 20 % todennäköisyys saada keskenmeno. Yleensä ihmiset odottavat vähintään viikolle 12 ennen kuin alkavat tehdä mitään vauvaan liittyviä suunnitelmia, kun raskauden ekalla kolmanneksella kaikki on niin epävarmaa vielä.
Joo. Joka tapauksessa tuli lasta tai ei, kyllä miehelle on kerrottava heti. Ei ole oikein salata tuollaista asiaa (ei lapselta, ei mieheltäsi, ei oikealta isältä), etkä itsekään varmaan pysty hyvillä mielin noin ison salaisuuden kanssa elämään.
Tuo on pahin petos mitä miehelle ja lapselle voi tehdä, joten on syytä kertoa heti. Ja jos mies on sitä jo joutunut kysymään, niin takuulla sen selvittää jossain vaiheessa.
Älä kerro ollenkaan. Jos miehesi on parempi isä lapselle, pidä hänet äläkä enää möhli. Kerro lapselle sitten kun iskä kuolee 80-vuotiaana.
Onpas sinulla ja miehelläsi harvoin seksiä.
Suuri vaara narahtaa. Synnärillä kätilö toteaa että täysi-ikäinen ja siitä on helppo laskea ettei täsmää... Tai lapsella on joku piirre minkä periytyminen teiltä on mahdoton yhtälö, esim. Korvien nipukat, silmien väri, kuoppa leuassa jne.
Kerrot nyt heti ennenkuin olette saaneet uutta asuntoa tai tehneet muita yhteisiä päätöksiä tulevaisuuteen.
Ja on ihan oikeasti mahdollista saada joku geneettinen poikkeama tai olla resessiivisesti sairauden kantaja josta olisi hyvä tietää!
Tämmöset pettämisjutut tahtoo ennenpitkää paljastua tavalla tai toisella.
Mietin aina kun näitä luen, että kuinka AP:n kaltaisilla naisilla voi olla mies ja itselläni ei. ;D
Eikö yksi mies (munineen) monellekaan kerrallaan riitä?
No minun mieheni soitti samalla viikolla kun tein raskaustestin ja sai meidät säätiön vuokrajonossa kärkeen, että päästään kolmiosta heti seuraavaan vapautuvaan neliöön. Tosin tämä on pienehkö säätiö jonka johto asukkaille tuttua ja helppo ottaa yhteyttä. Mutta silti, kyllä jotkut alkavat järjestellä asioita heti plussan jälkeen. Yleensä miehet.