Missä vaiheessa raskautta kannattaa kertoa miehelle, ettei tämä ole lapsen isä?
Oon ihan rikki tän kanssa. Sattui sellainen vahinko juhannuksen alla ja raskaana olen nyt. Miehelle olen sanonut että hän on isä. Mutta kun eipä oo. Lapsen oikea isä ei ikinä olisi isä mun lapselle. Haluan mieheni olevan lapsen isä! Mutta en uskalla kertoa miehelle totuutta, pelkään että se jättää mut ja lapsen. Mies on nyt jo ihan innoissaan, miettii mitä kaikkea lapselle hankitaan ja isompaa kämppää katselee myös. Olisiko hyvä kertoa nyt siis raskausaikana, lapsen synnyttyä vai eikö koskaan? Mä en ihan oikeesti tiedä mitä tehdä. Stressaa ja ahdistaa joka päivä.
Kommentit (39)
Heti. Kerro heti. Et voi elää salaisuuden kanssa.
Mistä tiedät ettei miehesi ole lapsen isä? Kai tajuat, että jossei teillä ole ollut seksiä hedelmöittymisen aikoihin, mies pystyy omatoimisesti raskausviikoista ja päivistä sen tajuamaan.
Luonnollisesti miehelle ei missään vaiheessa väitetä tai anneta ymmärtää, että hän on isä, jos näin ei ole.
Kerro ihmeessä nyt, heti! Siis totuus, äläkä valehtele enempää. Mieti tilannetta omalle kohdallesi, jos sulla olisi petturivaimo, joka odottaisi toiselle lasta..
Tyhmä provo. Ei kukaan sano omalle miehelleen, että hän on lapsen isä. Se on ennakko-oletus ja itsestäänselvyys ellei sitä erikseen kielletä.
Mitä pidempään salaat, sitä isompi salaisuus ja taakka siitä tulee. Sun pitää vaan miettiä, kumman kanssa voit elää: kerrot totuuden, jolloin mies joko jättää tai ei, vai että salaat asian koko loppuelämäsi kaikilta. Et voi tehdä miehelle sitä, että kerrot asian vasta joskus kun lapsi on jo syntynyt ja mies koko ajan kuvitellut olevansa isä.
Kerro heti. Kumma juttu, vieraan kanssa oli kyse sinun halustasi. Nyt et halua menettää tätä. Sinä, sinä ja sinä.
Kerrot heti miehelle. Nyt. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että miehesi ei ole lapsen isä?
Koska raskaus on vähän pidemmällä kuin mies luulee.. :(
Ap
Miehelle olen sanonut, että hän on isä :D
Onko paljonkin kysellyt siis asian tiimoilta? Jos on, niin vaatinee DNA-testejä kyllä, vaikka kuinka vakuuttelisit.
Vai että vahinko? Tarkoitatko, että raskaus oli vahinko vai pettämisesi?
Jos miehesi ei voi todellakaan olla lapsen isä, niin kerro heti. Varaudu siihen, että hän jättää teidät. Se ei ole maailmanloppu. Tärkeintä on kuitenkin olla rehellinen. Asiat järjestyvät.
Inhottavaa, todella inhottavaa. Sun ois pitäny alun alkaen kertoa pettämisestä, miehes ois pitänyt saada oikeus olla vihainen ja jättää sut. Nyt tilanne on entistäkin karseampi ja vaikeampi käsitellä ja päästä yli. Miten voi olla näin kieroja olemassa? Voi herrajumala sentään. En oo hetkeen ollu näin vihanen.
Paljon tsemppiä miehellesi, toivottavasti löytää paremman naisen rinnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle olen sanonut, että hän on isä :D
Onko paljonkin kysellyt siis asian tiimoilta? Jos on, niin vaatinee DNA-testejä kyllä, vaikka kuinka vakuuttelisit.
Vai että vahinko? Tarkoitatko, että raskaus oli vahinko vai pettämisesi?
Kysyi vitsillään että kuka on isä. Pitihän mun nyt vastata siihen. Ja en halua mennä tuohon raskauden syntyasiaan, tulee vain huono olo.
Ap
Aikamoisen sopan oot keittänyt. Miehen on oikeus tietää totuus...kävi miten kävi niin syyttää et voi kun itseäs.
Älä kerro. Hyvässä lykyssä ei selviä koskaan. Jos selviää, menee kaikki pieleen kun nyt on niin onnellisesti.
(Paitsi tietysti jos lapsesta on odotettavissa niin paljon erinäköinen, ettei voisi millään olla miehesi...)
Tämä olisi uskottavampi jos juhannuksesta olisi kauemmin kuin kolmisen viikkoa. Kuka muka alkaisi etsimään kämppää heti plussan jälkeen?
Synnärillä on hyvä aika, kysyt kätilöltä, voisiko antaa miehelle vähän ilokaasua ennen
Älä kerro, mutta kysy mitä mieltä miehes olis, jos vaimo sais toisen miehen lapsen. Että oisko se big deal.
Kävit vieraissa ilman ehkäsyä? Hyi. Toivottavasti mies jättää sut.
Mieti, jos saisit nyt kuulla, että äitisi petti isääsi aikoinaan, ja saisitte nyt koko perhe kuulla siitä. Sinä olisitkin jonkun toisen miehen biologinen lapsi - ja pahimmassa tapauksessa tämä olisi jo kuollut, eli äitisi pilasi mahdollisuuden tutustua tähän koskaan.
Eli mieti asiaa lapsenkin kuvakulmasta, ei vain sinun ja miehesi.
Et ois ehtiny olla kuin 4-5 vko raskaana, jos juhannuksen aikoihin oot tullu raskaaksi, eli yleistäen: sun on täytynyt tehdä testi ihan vasta eli sun mies on intoileva hölmö ja sulla voi alkaa menkat millon vaan eli olet itsekin panikoiva hölmö ja valehtelija.
Tämä ei yksinkertaisesti voi olla totta.
Mistä tiedät että miehesi ei ole lapsen isä?