Olen 33 v ja monta vuotta jaksoin ottaa aurinkoa,
Mutta lopetin sen auringossa makoilun, en tajua enää mitä järkeä oikeesti on joka kesä grillata itteensä, kun se rusketus ei edes pysy kuin pienen hetken. Tänä kesänä, enkä viime kesänäkään, ole enää ottanut aurinkoa.
Ja tuollasessa paahteessa makoilu vaan väsyttää vielä lisää, ei kiitos enää koskaan.
Onko muita jotka ei rannalla makaa aurinkoa ottamassa?
Kommentit (26)
Ihan vasta olen huomannut, että lievä rusketus tekee läskin hivenen paremman näköiseksi. Tänä kesänä olen saanut jopa rusketusraitoja muuallekin, kun jalkoihin, sandaalien remmien kohdalle! Ruskettunut naama näyttää peilissä paljon virkeämmältä kuin talven harmaankalpeus. Mutta sitähän se alkaa taas lokakuussa olemaan...
Vierailija kirjoitti:
EI aurinko niitä syöpiä aiheuta vaan ne kemikaalit niissä voiteissa. Suurin osa ihosyövistä alkaa peräaukon suulla minne aurinko ei todellakaan koskaan paista. Sen sijaan valkaistu wc-paperi hiplii jatkuvasti.
Kemikaalit aiheuttavat syöpää, jos aurinko sen aiheuttaisi ihmiskuntaa ei olisi olemassakaan.
Limakalvoilla esiintyy okasolusyöpä, johon ei auringonvalo vaikuta. Auringon aiheuttama tyvisolusyöpä sensijaan esiintyy eniten niillä ihoalueilla, jotka ovat altistuneet UV-säteilylle.
Kemikaalejahan riittää - vesikin on kemikaali, ja normaali raikas ilma on sakeanaan kemikaaleja.
Me kaikki vanhennutaan kuitekin!. Ei silla ole merkittavaa vaikutusta vanhempana oletko ottanut aurinkoa vai ei. Vanha mika vanha.
Mikään ei oo niin tylsää kuin maata jossain rannalla. Tosiaan rusketus katoaa nopeasti kun tulee sateinen jakso.
Mä olen 32-vee ja entinen tanorektikko! Vuosi vuodelta on kiinnostanut vähemmän ja vähemmän maata rannalla. Tylsää hommaa, ja rusketus pysyy tosiaan vain hetken eikä ole mitenkään terveellistä touhua.
Nyt olen tosin saanut puolihuomaamatta paljon aurinkoa tänä kesänä, ja rusketusta tekee kyllä nyt hieman mieli ylläpitää. Ajattelin huomenna mennä rannalle, sillä en jaksa kotona kuumuudessa olla, ja kaupungillakin on liian kuuma. Mutta, jos en olisi jo ruskettunut, niin en kyllä jaksaisi alkaa sitä työstämään enää tässä vaiheessa.
Samaten olen huomannyt myös ettei hellekään enää kiinnosta, veetuttaa vain kun on niin kuuma että lenkilläkin on ihan tuskaa.
Anteeksi vähän epälooginen viesti, pääpointti oli kuitenkin se, että helle tai rusketus kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän.
Minulla on ollut sama tilanne, etta ei kiinnostanut auringonotto muutaman vuoden ajan. Ilokseni tana vuonna taas innostuin ja olenkin onnistunut saamaan ihan kivan varin vaikka en niin himona auringossa makaa kuin silloin ennen.