Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään

Kiitos Sipilän Hallitus
15.07.2018 |

Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.

Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.

Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämmöisii vanhempii on...

Voi kunpa lapsi otettaisiin huostaan.

Vierailija
122/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsen synttärit tai nimipäivä? Lahjavinkki isovanhemmille/kummeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111

AP

Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.

Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.

En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.

Vierailija
124/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen lääkärillä

nainen:haluaisin lapsen

lääkäri luulee siis että nainen on tullut lapsettomuushoitoon /adoptio arviointiin

lääkäri :minkä ikäinen on tuleva isä

nainen: ei mul oo miestä

KK

Lääkäri : aha ..tiedättekö et yksinhuoltajana on aika rankkaa

mikä on taloudellinen tilanteenne

nainen: ei mulla oo rahaa

Lääkäri: no lapsettomuushoidot on kalliita

kuunnellaan vähän..ottaa stetoskoopin

Nainen on siis myös hyvin ylipainoinen

Lääkäri: herraisä

nainen: mitä nyt?

lääkäri: täällä on kahdet sydänäänet..olette RASKAANA ja synnytys on alkamassa

nainen: hyvää palvelua..kiitos

Vierailija
125/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapsetkin voitaisiin ulosottaa. Sinulla jäisi rahaa enemmän ja lapset saisivat paremmat lähtökohdat elämälleen jossain asiansa fiksummin hoitaneessa perheessä. Tyhmyys ei välttämättä periydy aina geeneissä, joten jotain voisi vielä olla elinympäristön vaihdoksella tehtävissä.

Vierailija
126/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten. 

Piti alkaa 1.9. mut nyt kuulin et 12.8...

AP

Aloittaako ekaluokan vai? Jos aloittaa, on kaikki info tullut kotiin: koulun alkamisaika jne. kotiin jo keväällä, olette käyneet tutustumispäivän.

Taitaa ekaluokkalaiselle tulla vielä kirje, vanhempainilta pidetty keväällä ja Wilma/Helmi-tunnukset kotiin jaettu tai lähetetty.

Koulujen alkamisaika, lukuvuoden kesto ja lomat päätetään kunnassa aina vuotta ennen eli edellisvuoden loppupuolella ja ovat koulujen, kunnan verkkosivuilla nähtävillä keväällä.

Jos on lapsi ollut ennenkin koulussa, tiedät, että ei ala nykyisin enää syyskuussa. Ei ole kouluissa mitään noin epämääräistä, että piti alkaa, mut sit, kuulin, luulin skeidaa.

Vierailija
127/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu

vuodet kuluvat ..ap iloitsee lapsukaisestaan ja YLLÄTTÄEN koittaa kouluun lähdön aika

lapsukainen: äiti, mulla ois asiaa

Ap. herraisä sinä puhut!!!

lapsukainen:niin tää on eka kerta kun oot selvinpäin, kuule sun pitää ostaa mulle reppu ja

koulutarvikkeet

AP: toki toki lapsukainen

Ap menee sosiaalivirastoon

Sosku täti: mitä asia koskee?

Ap:tarvitsen rahaa lapseni koulutarvikkeisiin.

sosku täti naputtelee laskinta ja katsoo tietokonetta.

sosku täti : tämän mukaan teillä pitäisi olla rahaa reppuun. mukavaa päivän jatkoa:)

Ap miettii mitä mä nyt teen???

vastaus on VAUVA KESKUSTELUPALSTA!

Vierailija
128/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin provo pitkään aikaan.

Vierailija
129/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten. 

AP

Koulu on aina alkanut puolivälissä elokuuta, ei syyskuun alussa. Ja sä sitten alat opettaa kokeneita äitejä siitä, mitä reput maksaa :-D

Aloitin koulun 1.9.1964 ja kulu päättyi toukokuun viimeisenä päivänä. Muutos nykyiseen tuli vasta vuosia tämän jälkeen. Kannattaa ottaa vähän selvää asioista.

1971 alkoi koulu elokuussa ekakertaa 1966 siirryttiin viisipäiväiseen työviikkoon, niin lauantaisin ei käyty enää kouluakaan.

Vierailija
130/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Koulu on aina alkanut puolivälissä elokuuta, ei syyskuun alussa. Ja sä sitten alat opettaa kokeneita äitejä siitä, mitä reput maksaa :-D

Aloitin koulun 1.9.1964 ja kulu päättyi toukokuun viimeisenä päivänä. Muutos nykyiseen tuli vasta vuosia tämän jälkeen. Kannattaa ottaa vähän selvää asioista.

1971 alkoi koulu elokuussa ekakertaa 1966 siirryttiin viisipäiväiseen työviikkoon, niin lauantaisin ei käyty enää kouluakaan.

Siis 1971 elokuussa

Vierailija
131/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskin provo pitkään aikaan.

keksi parempi

Vierailija
132/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole varaa reppuun, penaaliin tai muuhun sälään. Ainoa ero on se, etten ole oikeutettu toimeentulotukeen ja rahat söi vesivahinko. Ei voi mitään, töihin voin kuljettaa tavarat ihan käsilaukussa ja opintojen alkaessa kangaskassissa. Kyniä kyllä ostin, ne maksaa noin 25 snt/kpl. Elämä on. Onneksi on neljä päivää kesälomaa, niin ei tarvitse maksaa työmatkoista, eli selviän alle euron kuluilla päivässä. Vituttaahan se, kun tekee 8–12 h päivässä töitä, viitenä päivänä viikossa ja laskujen, asumisen ja työmatkojen jälkeen jää 30–50 €, josta maksan safkat. Budjetointi onneksi onnistuu keneltä vain jos haluaa.

Vierailija
133/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.

Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.

En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.

siitä vaan vuosia nuoremmaksi ohjelmaan

Vierailija
134/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Syötkö toisten roskiksista? pesetkö kuutausrättisi?

Kerro lisää?

Vierailija
135/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Lapsesi häpeävät spurgumaista olemustasi

Naamasi on kuivunut hoidon puutteessa

Hiuksesi ovat ikuisuusponnarilla.

Istut kotona odottamassa että lapset pitävät sinulle seuraa, koska et poistu kuin leipäjonoon ja kirppikselle.

Haiset vintille.

Vierailija
136/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole varaa reppuun, penaaliin tai muuhun sälään. Ainoa ero on se, etten ole oikeutettu toimeentulotukeen ja rahat söi vesivahinko. Ei voi mitään, töihin voin kuljettaa tavarat ihan käsilaukussa ja opintojen alkaessa kangaskassissa. Kyniä kyllä ostin, ne maksaa noin 25 snt/kpl. Elämä on. Onneksi on neljä päivää kesälomaa, niin ei tarvitse maksaa työmatkoista, eli selviän alle euron kuluilla päivässä. Vituttaahan se, kun tekee 8–12 h päivässä töitä, viitenä päivänä viikossa ja laskujen, asumisen ja työmatkojen jälkeen jää 30–50 €, josta maksan safkat. Budjetointi onneksi onnistuu keneltä vain jos haluaa.

elämä voi YLLÄTTÄÄ

Ap

Vierailija
137/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarina kirjoitti:

Nainen lääkärillä

nainen:haluaisin lapsen

lääkäri luulee siis että nainen on tullut lapsettomuushoitoon /adoptio arviointiin

lääkäri :minkä ikäinen on tuleva isä

nainen: ei mul oo miestä

KK

Lääkäri : aha ..tiedättekö et yksinhuoltajana on aika rankkaa

mikä on taloudellinen tilanteenne

nainen: ei mulla oo rahaa

Lääkäri: no lapsettomuushoidot on kalliita

kuunnellaan vähän..ottaa stetoskoopin

Nainen on siis myös hyvin ylipainoinen

Lääkäri: herraisä

nainen: mitä nyt?

lääkäri: täällä on kahdet sydänäänet..olette RASKAANA ja synnytys on alkamassa

nainen: hyvää palvelua..kiitos

apua..kuolen nauruun...

Vierailija
138/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n tarina part twoo kirjoitti:

jatkuu

vuodet kuluvat ..ap iloitsee lapsukaisestaan ja YLLÄTTÄEN koittaa kouluun lähdön aika

lapsukainen: äiti, mulla ois asiaa

Ap. herraisä sinä puhut!!!

lapsukainen:niin tää on eka kerta kun oot selvinpäin, kuule sun pitää ostaa mulle reppu ja

koulutarvikkeet

AP: toki toki lapsukainen

Ap menee sosiaalivirastoon

Sosku täti: mitä asia koskee?

Ap:tarvitsen rahaa lapseni koulutarvikkeisiin.

sosku täti naputtelee laskinta ja katsoo tietokonetta.

sosku täti : tämän mukaan teillä pitäisi olla rahaa reppuun. mukavaa päivän jatkoa:)

Ap miettii mitä mä nyt teen???

vastaus on VAUVA KESKUSTELUPALSTA!

keskustelu palsta tuo YYHOO :n viimeinen oljenkorsi

Vierailija
139/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin lähettää mun lasten käytetyn repun ja penaalin, varmaan löytyy kyniä ja kumejakin tuolta. Vai eikö käytetty kelpaa?

Vierailija
140/221 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin lähettää mun lasten käytetyn repun ja penaalin, varmaan löytyy kyniä ja kumejakin tuolta. Vai eikö käytetty kelpaa?

Voin kertoo minne voit tunkea käytetyt kumisi...