Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Kommentit (221)
Milloin lapsen synttärit tai nimipäivä? Lahjavinkki isovanhemmille/kummeille.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111
AP
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.
Nainen lääkärillä
nainen:haluaisin lapsen
lääkäri luulee siis että nainen on tullut lapsettomuushoitoon /adoptio arviointiin
lääkäri :minkä ikäinen on tuleva isä
nainen: ei mul oo miestä
KK
Lääkäri : aha ..tiedättekö et yksinhuoltajana on aika rankkaa
mikä on taloudellinen tilanteenne
nainen: ei mulla oo rahaa
Lääkäri: no lapsettomuushoidot on kalliita
kuunnellaan vähän..ottaa stetoskoopin
Nainen on siis myös hyvin ylipainoinen
Lääkäri: herraisä
nainen: mitä nyt?
lääkäri: täällä on kahdet sydänäänet..olette RASKAANA ja synnytys on alkamassa
nainen: hyvää palvelua..kiitos
Jospa lapsetkin voitaisiin ulosottaa. Sinulla jäisi rahaa enemmän ja lapset saisivat paremmat lähtökohdat elämälleen jossain asiansa fiksummin hoitaneessa perheessä. Tyhmyys ei välttämättä periydy aina geeneissä, joten jotain voisi vielä olla elinympäristön vaihdoksella tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten.
Piti alkaa 1.9. mut nyt kuulin et 12.8...
AP
Aloittaako ekaluokan vai? Jos aloittaa, on kaikki info tullut kotiin: koulun alkamisaika jne. kotiin jo keväällä, olette käyneet tutustumispäivän.
Taitaa ekaluokkalaiselle tulla vielä kirje, vanhempainilta pidetty keväällä ja Wilma/Helmi-tunnukset kotiin jaettu tai lähetetty.
Koulujen alkamisaika, lukuvuoden kesto ja lomat päätetään kunnassa aina vuotta ennen eli edellisvuoden loppupuolella ja ovat koulujen, kunnan verkkosivuilla nähtävillä keväällä.
Jos on lapsi ollut ennenkin koulussa, tiedät, että ei ala nykyisin enää syyskuussa. Ei ole kouluissa mitään noin epämääräistä, että piti alkaa, mut sit, kuulin, luulin skeidaa.
jatkuu
vuodet kuluvat ..ap iloitsee lapsukaisestaan ja YLLÄTTÄEN koittaa kouluun lähdön aika
lapsukainen: äiti, mulla ois asiaa
Ap. herraisä sinä puhut!!!
lapsukainen:niin tää on eka kerta kun oot selvinpäin, kuule sun pitää ostaa mulle reppu ja
koulutarvikkeet
AP: toki toki lapsukainen
Ap menee sosiaalivirastoon
Sosku täti: mitä asia koskee?
Ap:tarvitsen rahaa lapseni koulutarvikkeisiin.
sosku täti naputtelee laskinta ja katsoo tietokonetta.
sosku täti : tämän mukaan teillä pitäisi olla rahaa reppuun. mukavaa päivän jatkoa:)
Ap miettii mitä mä nyt teen???
vastaus on VAUVA KESKUSTELUPALSTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten.
APKoulu on aina alkanut puolivälissä elokuuta, ei syyskuun alussa. Ja sä sitten alat opettaa kokeneita äitejä siitä, mitä reput maksaa :-D
Aloitin koulun 1.9.1964 ja kulu päättyi toukokuun viimeisenä päivänä. Muutos nykyiseen tuli vasta vuosia tämän jälkeen. Kannattaa ottaa vähän selvää asioista.
1971 alkoi koulu elokuussa ekakertaa 1966 siirryttiin viisipäiväiseen työviikkoon, niin lauantaisin ei käyty enää kouluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APKoulu on aina alkanut puolivälissä elokuuta, ei syyskuun alussa. Ja sä sitten alat opettaa kokeneita äitejä siitä, mitä reput maksaa :-D
Aloitin koulun 1.9.1964 ja kulu päättyi toukokuun viimeisenä päivänä. Muutos nykyiseen tuli vasta vuosia tämän jälkeen. Kannattaa ottaa vähän selvää asioista.
1971 alkoi koulu elokuussa ekakertaa 1966 siirryttiin viisipäiväiseen työviikkoon, niin lauantaisin ei käyty enää kouluakaan.
Siis 1971 elokuussa
Ei minullakaan ole varaa reppuun, penaaliin tai muuhun sälään. Ainoa ero on se, etten ole oikeutettu toimeentulotukeen ja rahat söi vesivahinko. Ei voi mitään, töihin voin kuljettaa tavarat ihan käsilaukussa ja opintojen alkaessa kangaskassissa. Kyniä kyllä ostin, ne maksaa noin 25 snt/kpl. Elämä on. Onneksi on neljä päivää kesälomaa, niin ei tarvitse maksaa työmatkoista, eli selviän alle euron kuluilla päivässä. Vituttaahan se, kun tekee 8–12 h päivässä töitä, viitenä päivänä viikossa ja laskujen, asumisen ja työmatkojen jälkeen jää 30–50 €, josta maksan safkat. Budjetointi onneksi onnistuu keneltä vain jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.
siitä vaan vuosia nuoremmaksi ohjelmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Syötkö toisten roskiksista? pesetkö kuutausrättisi?
Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Lapsesi häpeävät spurgumaista olemustasi
Naamasi on kuivunut hoidon puutteessa
Hiuksesi ovat ikuisuusponnarilla.
Istut kotona odottamassa että lapset pitävät sinulle seuraa, koska et poistu kuin leipäjonoon ja kirppikselle.
Haiset vintille.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole varaa reppuun, penaaliin tai muuhun sälään. Ainoa ero on se, etten ole oikeutettu toimeentulotukeen ja rahat söi vesivahinko. Ei voi mitään, töihin voin kuljettaa tavarat ihan käsilaukussa ja opintojen alkaessa kangaskassissa. Kyniä kyllä ostin, ne maksaa noin 25 snt/kpl. Elämä on. Onneksi on neljä päivää kesälomaa, niin ei tarvitse maksaa työmatkoista, eli selviän alle euron kuluilla päivässä. Vituttaahan se, kun tekee 8–12 h päivässä töitä, viitenä päivänä viikossa ja laskujen, asumisen ja työmatkojen jälkeen jää 30–50 €, josta maksan safkat. Budjetointi onneksi onnistuu keneltä vain jos haluaa.
elämä voi YLLÄTTÄÄ
Ap
ap:n tarina kirjoitti:
Nainen lääkärillä
nainen:haluaisin lapsen
lääkäri luulee siis että nainen on tullut lapsettomuushoitoon /adoptio arviointiin
lääkäri :minkä ikäinen on tuleva isä
nainen: ei mul oo miestä
KK
Lääkäri : aha ..tiedättekö et yksinhuoltajana on aika rankkaa
mikä on taloudellinen tilanteennenainen: ei mulla oo rahaa
Lääkäri: no lapsettomuushoidot on kalliita
kuunnellaan vähän..ottaa stetoskoopinNainen on siis myös hyvin ylipainoinen
Lääkäri: herraisä
nainen: mitä nyt?
lääkäri: täällä on kahdet sydänäänet..olette RASKAANA ja synnytys on alkamassa
nainen: hyvää palvelua..kiitos
apua..kuolen nauruun...
ap.n tarina part twoo kirjoitti:
jatkuu
vuodet kuluvat ..ap iloitsee lapsukaisestaan ja YLLÄTTÄEN koittaa kouluun lähdön aika
lapsukainen: äiti, mulla ois asiaa
Ap. herraisä sinä puhut!!!
lapsukainen:niin tää on eka kerta kun oot selvinpäin, kuule sun pitää ostaa mulle reppu ja
koulutarvikkeetAP: toki toki lapsukainen
Ap menee sosiaalivirastoon
Sosku täti: mitä asia koskee?
Ap:tarvitsen rahaa lapseni koulutarvikkeisiin.
sosku täti naputtelee laskinta ja katsoo tietokonetta.
sosku täti : tämän mukaan teillä pitäisi olla rahaa reppuun. mukavaa päivän jatkoa:)
Ap miettii mitä mä nyt teen???
vastaus on VAUVA KESKUSTELUPALSTA!
keskustelu palsta tuo YYHOO :n viimeinen oljenkorsi
Mä voin lähettää mun lasten käytetyn repun ja penaalin, varmaan löytyy kyniä ja kumejakin tuolta. Vai eikö käytetty kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä voin lähettää mun lasten käytetyn repun ja penaalin, varmaan löytyy kyniä ja kumejakin tuolta. Vai eikö käytetty kelpaa?
Voin kertoo minne voit tunkea käytetyt kumisi...
Valitettavasti tämmöisii vanhempii on...
Voi kunpa lapsi otettaisiin huostaan.