Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Kommentit (221)
Ja ihan puskistako tuli, että elokuussa alkaa koulu. Jos olisit pannut joka viikko kevään ja kesän ajan muutaman euron syrjään, niin nyt ei olisi ongelmia. Kirjat, kynä, kumi ja viivain annetaan koulusta eli me veronmaksajat annamme ne lapsellesi. Kynäkotelon ompelet sukkelasti itsekin. Eikö viimevuotinen reppu enää kelpaa, vain onko kyseessä ekaluokkalainen? Kun koulu alkaa, niin lapsellesi tarjotaan myös maksuton lounas joka päivä. Ei lapsi siitä säry, jos hänelle tehdään selväksi, että hienoimpia ja muodinmukaisimpia vermeitä ei ole varaa hankkia.
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä KAIKKI vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta .
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista. .
Katselen televisiota vanhalta tietokoneelta ja surffaan vauva.fi:ssä, koska en poistu koskaan kotoa.
Kerään virtsaani astiaan ja pesen sillä hiukseni.
Pesen itseni ja lasteni kirppisvaatteet mäntysuovalla , joka peittää ummehtuneen vintin haun.
käytän tinderissä kuvaa ajalta ennen lapsia ja maksatan illan treffikumppanillani.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä KAIKKI vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta .
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista. .
Katselen televisiota vanhalta tietokoneelta ja surffaan vauva.fi:ssä, koska en poistu koskaan kotoa.
Kerään virtsaani astiaan ja pesen sillä hiukseni.
Pesen itseni ja lasteni kirppisvaatteet mäntysuovalla , joka peittää ummehtuneen vintin haun.
käytän tinderissä kuvaa ajalta ennen lapsia ja maksatan illan treffikumppanillani.
??????????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan puskistako tuli, että elokuussa alkaa koulu. Jos olisit pannut joka viikko kevään ja kesän ajan muutaman euron syrjään, niin nyt ei olisi ongelmia. Kirjat, kynä, kumi ja viivain annetaan koulusta eli me veronmaksajat annamme ne lapsellesi. Kynäkotelon ompelet sukkelasti itsekin. Eikö viimevuotinen reppu enää kelpaa, vain onko kyseessä ekaluokkalainen? Kun koulu alkaa, niin lapsellesi tarjotaan myös maksuton lounas joka päivä. Ei lapsi siitä säry, jos hänelle tehdään selväksi, että hienoimpia ja muodinmukaisimpia vermeitä ei ole varaa hankkia.
Eiköhän se tule lapselle selväksi, kun et meikkaa, harrasta mitään maksullista ja peset itsesi mäntysuovalla:)
Kiitos Sipilän Hallitus kirjoitti:
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Ne rahat on varattu "kunniakansalaisille", ei suomalaisille.
Pohjat taas vedetty, huhhuh... kirjoitti:
Hei idi ootit, miten isoksi te tt-tukea oikein luulette?!? Neuvotte kuinka se kyllä riittää tietämättä asiasta _mitään_! Ihmisten _loputon_ tyhmy ys on kyllä hämmentävää...
Vaikka olen työssäkäyvä ja en ole perehtynyt noihin asioihin, niin luulen että ne on sen verran isot, että sillä saa kynät kumit penaalin ja repun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
No kyllä varmasti saa! Just viime viikolla kattelin ihan hienoja reppuja, jotka oli kympin paikallisessa Prismassa, oli vielä montaa eri väriä vaihtoehtona.
Paketti kyniä maksaa Tigerissä Euron, kuten myös kumit ja viivaimet. Penaalit ehkä pari euroa.
Lisäksi meille ainakin koulussa lukuvuoden alussa jaettiin kirjoitusvälineet jokaiselle, en tiedä jaetaanko enää, mutta ei ne ihmeitä maksa.
Oma moka sitten jos pitää olla Fjällräveniä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Reppu 10 euroa,
Penaali 5 euroa,
Pyyhekumi, lyijytäytekynä ja lyijyt yhteensä max 5 euroa.
Tarkistin juuri hinnat. Eli 20 eurolla saa.
Vierailija kirjoitti:
Koulusta saa kynät ja kumit, repuksi kelpaa ilmainen kestokassi ja penaalin saa kirppikseltä 50 sentillä.
Seuraava ongelma?
kontti ja fida esim. on nyt pullollaan penaaleja ja reppuja kymmenestä sentistä pariin kymppiin hinnat. mut eiku uli uli uli
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mieheni ei ole suomalainen.
Onko se teille rasisteille liikaa!???
AP
no sittehän on heleppoo hakee sossulilta vähän rahulia
Ap on provo, mutta ei täällä kyllä ole kukaan ilmeisesti ollut siinä tilanteessa että asut hornan tuutissa ja rahatilanne on huono.
Sinä aikuisena voit elää pari viikkoa vaikka pelkällä vihreällä teellä ja kaurahiutaleilla niin saat tuon säästettyä.
No netistä voi tosiaan tilata edullisesti ja ne lapsilisät on tarkoitettu _lapsen_ tarpeisiin. Ja koulun alku on ollut tiedossa pitkään, muutama euro säästöön joka kk lapsen syntymästä asti...
Tämä edelliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese naamas ja mene töihin.
Eipä ole töitä, mistä niitä taijot?
AP"Taijot"? Ei juma....
Kannattaisi ehkä opetella vähän omaa äidinkieltä, niin työllistymismahdollisuudetkin paranisivat. Esimerkiksi kirjastosta saa tiedätkös aivan ilmaiseksi lainata kirjallisuutta, jota lukemalla oppii paljon. Sullahan työttömänä olisi aikaakin lukemiseen.
Hah...luuletko, että ap:n kaltainen white trash -äiti osaa lukea tai kirjoittaa kunnolla? Koulu ei nuorena kiinnostanut eikä liinnosta nytkään ja sen huomaa. Yleensä näillä on vielä liuta lapsia eri isille.
Penaalia tai kyniä ei tarvita mihinkään, sillä tulevat koulun puolesta. Käytetyn repun saanee ilmaiseksi tai muutamalla eurolla. Vaikka provohan ap. taitaa olla.
AP ei taida olla penaalin terävin kynä.
Oli pakko kun penaaleista ja kynistä kirjoitetaan.
Kaikki on Sipilän syytä!!!!