Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis valkoinen tai hyvin vaalea, korkeintaan joitain pieniä väriläiskiä siellä täällä? Voiko tummilla huonekaluilla ja seinillä sisustettua kotia kutsua sisustukseltaan rauhalliseksi? Kotimme on aika tummasävyinen ja mielestäni tunnelma on siellä hyvin rauhoittava, jotenkin pesämäinen.

• ylös 6
  • alas 0

Kommentit (18)

Vierailija

No ei, onhan esim. ruskea perinteisesti ollut rauhallinen väri vaikkapa kirjastoissa. Samoin tumman vihreä oli 70-luvulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei, onhan esim. ruskea perinteisesti ollut rauhallinen väri vaikkapa kirjastoissa. Samoin tumman vihreä oli 70-luvulla...

Kappas, just noita sävyjä meillä on olkkarissa. Ap

Vierailija

Minulla on värejä, esim. tummanpunaista, mutta silti kotini on hyvin rauhallisen tuntuinen. Minulle sen tunteen tuo minimalistisuus ja siisteys, ei ole paljon tavaraa näkösällä. En myöskään pidä kuvioista ja kiemuroista tekstiileissä, mulla ei ole huonekasveja eikä koriste-esineitä. Tauluja ja kirjoja on paljon.

Vierailija

Niin ja vielä sekin, että meillä on aika isokuvioisia tapetteja, jotka ovat kaikilla seinillä. Aika moni kai vierastaa jo ajatuksena tätä, mutta minusta ei ole yhtään ns. liikaa tai levotonta. Ap

Vierailija

Minusta sana rauhallinen juuri saa aikaan tummia mielikuvia. Sellainen hämärä pesä.

Vierailija

Googlen kuvahakuun kun laittaa rauhallinen sisustus, on tulokset melkein yksinomaan vaaleita. Ap

Vierailija

Jos susta itsestäsi on kotonanne rauhallisen näköistä ja sitä olet tavoitellut, niin kenen muun mielipidettä oikein kaipaat, edes näkemättä miltä teillä näyttää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos susta itsestäsi on kotonanne rauhallisen näköistä ja sitä olet tavoitellut, niin kenen muun mielipidettä oikein kaipaat, edes näkemättä miltä teillä näyttää?

Kai sitä nyt asioista saa keskustella? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sininen, vihreä ja keltainen ovat aika rauhallisia värejä

Niin minustakin. Mulla on juuri näitä, aika voimakkaitakin sävyjä, mutta kotini on hyvinkin rauhoittava, ihan kuin joku joogastudio.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Googlen kuvahakuun kun laittaa rauhallinen sisustus, on tulokset melkein yksinomaan vaaleita. Ap
Rauhallinen merkitsee eri ihmisille eri asioita. Kuulun näihin joiden mielestä joku tumma kokonaisuus on rauhoittavampi kuin vaalea, vaalea on usein liian kliininen makuuni. Se näille luultavasti on yhteistä että rauhallinen sisustus on tasaisesti samaa tummuusastetta ja värimaailmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen merkitsee eri ihmisille eri asioita. Kuulun näihin joiden mielestä joku tumma kokonaisuus on rauhoittavampi kuin vaalea, vaalea on usein liian kliininen makuuni. Se näille luultavasti on yhteistä että rauhallinen sisustus on tasaisesti samaa tummuusastetta ja värimaailmaa.

Näinhän se varmaan on. Nuorempana tykkäsin kyllä vaaleasta sisustuksesta. Tai sanotaanko niin, että ei ollut oikein rohkeutta valita muuta kuin niitä vaaleita sävyjä, kyllästymisen pelossa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näinhän se varmaan on. Nuorempana tykkäsin kyllä vaaleasta sisustuksesta. Tai sanotaanko niin, että ei ollut oikein rohkeutta valita muuta kuin niitä vaaleita sävyjä, kyllästymisen pelossa. Ap

Tuo kyllästymisen pelko tuntuu vaivaavan monia ja sillä usein perustellaan niitä kliinisen valkoisia seiniä. Seinien maalaaminen on pikkuhomma, ja luulisi että esim eteisessä nuhjaantuneen valkoisen seinän uudelleenmaalaus tulee eteen aiemmin kuin vaikkapa tummanvihreään kyllästymisen.

Vierailija

Rauhallinen sisustus tulee helposti yhteensopivilla maanläheisillä lämpimillä sävyillä.

Vierailija

Mulle kaikki sanovat, että mulla on hyvät fengshuit kämpässä. Mulla on harmaa sohva ja mustanruskea kirjahylly ja mattokin mustavalkoinen. Salaisuuteni on vehreät huonekasvit ja vaaleat seinäpinnat, joilla ei ole liikaa tavaraa. Olohuoneessa on seinillä vain 1 taulu, joka on vehreä metsämaisema sitä ikean suurinta kokoa. Pari isoa huonekasvia täyttävät tilaa ja seiniäkin ja pari köynnöstävää aseteltuna sopivasti tuovat elämää ikkunoihin. Kepeät avonaiset verhot ei pimennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle kaikki sanovat, että mulla on hyvät fengshuit kämpässä. Mulla on harmaa sohva ja mustanruskea kirjahylly ja mattokin mustavalkoinen. Salaisuuteni on vehreät huonekasvit ja vaaleat seinäpinnat, joilla ei ole liikaa tavaraa. Olohuoneessa on seinillä vain 1 taulu, joka on vehreä metsämaisema sitä ikean suurinta kokoa. Pari isoa huonekasvia täyttävät tilaa ja seiniäkin ja pari köynnöstävää aseteltuna sopivasti tuovat elämää ikkunoihin. Kepeät avonaiset verhot ei pimennä.

Sulla on siis just sitä väritöntä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat