~*~ ENSKATTARET LA-MA ~*~
Kerrankin minä näin aikaisin hereillä ja koneen ääressä, eikä uutta pinoa näkynyt. Jatketaan siis tähän vapun pyhät:)
Kommentit (48)
Hei!
Nyt ylitti piinailu sen rajan että pakko liittyä pinoon jakamaan näitä tuntoja :) Pääsisikö esikoisesta haaveileva 26v. tytteli tähän niin hyvähenkiseen joukkoon? Olisi kiva saada jakaa vertaisporukassa näitä jännittäviä aikoja jo odottamista odottaessa, ja toki myös mahdollisimman pian tuolla odottajien puolella!
Olemme siis tällainen vajaa 30-kymppinen pari Helsingistä. Aloitimme yrittämisen tässä kierrossa, tosin tällä kertaa pääsiäisen satuttua oviksen aikoihin oikea-aikaiset yrityskerrat jäivät yhteen... Sen jälkeen olin tietysti ihan varma raskaudesta, tunsin kauheasti kaikkia oireita (nippailua, lämpöä, väsymystä, turvotusta, hajuaistin herkistymistä...), kunnes muutama päivä sitten lähes kaikki oireet ikään kuin katosivat. Eilen testasin sitten negan ja luovuinkin aika pitkälle odotuksista tämän kierron osalta (ainakin yritin...). Toki pieni toivon ripe silti kytee kunnes menkat oikeasti alkavat :)
Nyt siis kp 27/30. Eli ainakin Nean kanssa mennään samoilla päivillä. Pahoittelut Nealle negasta :( Tiedän tunteen... Oliko sinullakin 1. nega? No mutta aina on toivoa kunnes tiputtaa!
Tässä tämän aamun fiiliksiä. Oikein hauskaa lauantaita teille kaikille!
-Hilja
Onko Aconissa viivanpaikkaa?! Apuva! Tein äsken raskaustestin ja siihen tuli haamuviiva...tositosi (painotan sanaa TOSI) himmeä sellainen, mutta mieskin sen näki!!!!! Nyt vaan pelkään, että se on vain joku viivanpaikka! Apuva! Ja äsken kun kävin veskissä tekemässä testin, niin samalla pyyhkiessä tuli ihan vähän verta (ällö juttu ---> valkovuotoon sekoittunutta vaaleanpunaista)! Eli alkaakohan mun menkat?! Nyt on kyllä vasta kp28/30-34...eli aika aikasessa menkat alkais, jos ne nyt alkais! Mutta mitäköhän se hailakkaviiva testissä sitten tarkoitti? Jos mulla tulee ns. alkuraskauden keskenmeno...tai siis sellanen, että heti menee kesken? Oon ihan sekasin=)! Voihan töhnä, kun jännittää!!!!!! En todella kyllä vielä uskalla iloita mistään raskaudesta, mutta olen huippuonnellinen, että sain edes pienen hetken ihailla haamujen haamua=)!!!! Ajatukset ihan sekasin! Voihan apuva!
Sori sekava testi!
-Viipuli, joka on täysin sekaisin-
PS. Älkää vielä onnitelko mua=)! En oikein jaksa uskoa, että nyt olisi tärpännyt!
Maanantaina aloitin täydellä tohinalla työt uudessa paikassa, joten en ole paljoa jaksanut kirjoitella... Mutta täällä oli hyviä uutisia monilla:)
Poppista kosittiin. Onneksi olkoon!!! Itse menimme aikoinaan naimisiin maistraatissa ja kosinta oli lähinnä miehen tuumaus että kai meidän pitäis naimisiinkin jossain vaiheessa mennä. Meillä ollaan yltiöromanttisia...
Afternoon oli saanut hyviä uutisia lääkäristä. Hieno juttu! Eiköhän ne clomit sitten auta. Ja muutkin ovat näemmä testeihin lähteneet. Yleensä näyttää lääkäreillä olevan hyviä uutisia, mutta jostain syystä ei vaan raskautumista tapahdu. Olisi kiva tietää mikä siinä sitten yleensä on syynä. Nirppanokkainen munasolu ehkä (mun munasolut on varmasti nirppiksiä) :)
Nealle pahoittelut, mutta älä nyt vielä kaikkea toivoa heitä. Onhan se kai vieläkin aika aikaista testaamiseen? Entä oliko testi samanmerkkinen?
Kokkauksesta ja juomisesta olitte myös jutelleet. Itse olen aivan onneton kokki. Meillä syödäänkin aikas paljon pizzaa ja muuta pikaruokaa yms. Tosi harvoin tulee kokeiltua mitään uutta. Ehkäpä se johtuu siitä että mun mielestä jo makaronilaatikon vääntäminen on aikaa vievää puuhaa. En oikeesti edes leivo ikinä. Juuri ja juuri osaan laittaa valmiit pakastepullat uuniin lämpiään.
Juomisesta sen verran, että mulle ei ole oikein ikinä viinakset maistuneet paljoa. Tässä talvella joimme miehen kanssa aina la tai pe iltana viinipullon puokkiin ja olin jo tosi huolestunut juomisestani:D Talvella tuli kyllä myös viikolla juotua pullo saunasiideriä silloin tällöin.
Noh nyt olenkin sitten lopettanut juomisen toistaiseksi. Mitä nyt tuli perjantaina otettua kaksi kuohuviinilasillista työpaikalla kun tarjottiin. Siellä on aika nuorekas työilmapiiri enkä oikein kehdannut ainoana kieltäytyä... Ja on tuolla vapuksi säästössä punkkupullo, jos vaikka tänäiltana ottaisi lasillisen ja huomenna toisen.
KP on nyt n. 23/n. 34 joten vielä täytyy ainakin viikko odottaa ennen kuin uskaltaudun testailemaan. Vielä ainakaan ei mitään oireita ole. Ovulaatiokipuiluja oli tuossa tiistaina (jolloin myös pupuiltiin), mutta en tuosta kyllä ihan varma ole. Ilm. valkovuodon pitäisi vähäksi aikaa loppua ovulaation jälkeen (vai vain vähetä?)?
Hyvät vaput kaikille!
Kyllä Aconissakin vaaleanpunainen aina hcg:n olemassaoloa tarkoittaa. Pieni vuoto voi olla normaalia kiinnittymisvuotoa (sellaista voi kai useinkin esiintyä siinä oletettujen kuukautisten aikoihin). Nyt vaan otat ihan iisisti (niinkuin se muka olisi mahdollista) ja testailet muutaman päivän päästä uudelleen ellei kunnon vuoto ala ennen sitä. Mutta siis ei vaaleanpunaista ilman istukkahormonin olemassaoloa... Toivotaan parasta!!
Poppikselle onnittelut kosinnasta!! Joko suuri päivä on päätetty?
Killalle ja Auroralle erityiskiitokset eilisistä kommenteista. Kyllä tekin jo sen plussan ansaitsisitte!
Täällä kaikki mitättömätkin oireen tuntuiset on kadonneet ja olen ihan varma että täti pyyhältää paikalle hetkenä minä hyvänsä.
Tänään olisi luvassa puutarhatöitä oikein urakalla. Toistaiseksi mies vielä vetelee sikeitä ja siksi päätin poiketa lukemaan eiliset kuulumiset, mutta kai tästä kohta jo pitäisi ryhdistäytyä ja ottaa vaikka vähän lisää kahvia...
Hauskaa päivää!!
Hiljamaari, tervetuloa mukaan tähän huippumukavaan joukkoon!! Täältä kyllä löytyy tukea joka tilanteeseen.
Mulla myöskin kp27 menossa eli meitä piinailijoita riittää. Tosin täällä jo suunnilleen seitsemäs yrityskierto.
Nyt lähden oikeasti tekemään jotain muuta kuin tätä pinon täyttämistä :-)
Olin tuossa äsken niin sekaisin (ja olen kyllä edelleenkin!), että tekstini oli omanapaista, joten nyt korjaan asian:) Nealle pahoittelut negasta=( Hiljamaarille tervetuloa Enskojen porukkaan! Tämä on ihan paras ja ihanin joukkio=)! Essi: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon=)! Toivottavasti tätsy ei löytäis sun luo! Meilläkin on tämä kierto 7. yrityskierto ja tuntunut, että aika kauan on jo tärppiä toivottu...
Plussapöllähdyksiä meille kaikille!
-Viipuli, joka on edelleen ihan ihmeissään aamun tapahtumista- :)
Kiva kun on ollut vilskettä ja ollaan saatu pitkiä pinoja aikaiseksi! Eilen olikin aikamoiset kokkaukset menosaa. Kuullosti kyllä tosi herkullisista tykään itsekin ruuanlaitosta tosi paljon. Olen aika kova soveltamaan joten tuloskin on vahitelevaa.. =)
Hiljamaarille tervetuloa vain joukoon mukaan, tämä on huippu porukka!
Nea harmi negasta, mutta toivottavasti oli vain liian aikainene sellainen. Viipuli toivottavasti haamu siitä vahvistuu!!! Piinailijoita oli muutenkin kauhean paljon liikkeellä, joten kaikille tasapuolisesti bdbdbdbdbd.
Afternoon kiva kuula että lääkäristä tuli hyviä uutisia!
Pomppikselle onnea kosinnasta!
Ja olikohan vielä muuta mitäpiti kommetoida.......... ei muistu mieleen.
Vappusuunnitelmia ei kummosia ole menemme kaveripariskunnalle syömään ja sen sellaista taidan kylläkin olla kuskina liikkeellä. Mutta mukavaa vappua ja plussa säteitä kaikille!
Täytyy lähteä entisöimäään pinnasänkyä veljen tulevalle vaaville vielä olisi nimittäin muutamaviikkoa aikaa ettei jäis ihan viimeiseen iltaan ; )
-hapö-
Anskuliini: ei ollut samanmerkkiset testit. Toinen liuskatesti ja toinen sellanen " kunnon" testi.
Täytyy nyt pitää toivoa yllä niinkauan kunnes täti tulee. Toisaalta tätikin vois sit ajoissa tulla, niin vois olla edes iloinen siitä, että kroppa toimii jotenkin =)
Viipulille haleja. Toivottavasti sinulla viiva tummenee!!
[color=000080]Täällähän on kuultu hyviä ja huonoja uutisia! Katotaas muistanko kommentoida kaikille...
Nea: pahoittelut negasta! Tosi outo juttu, kun käsittääkseni plussa on aina plussa. Olisiko se sitten ollut kemiallinen raskaus?! Jos munasolu onkin vaan käynyt hipaisemassa kohdun limakalvoa sen verran, että raskaushormonia on alkanut erittyä... No älä vielä luovu toivosta kuitenkaan! Voihan se vielä plussaksikin muuttua, jos ei tätiä kuulu!
Kyllä mä oisin jo Viipulia valmis onnittelemaan, mutta jos et halua niin ei sitten! ;) Hailakkakin viiva ON plussa!
Hoytilla hyviä uutisia, kun pääset lääkäriin!
Aftiksella putket auki, jihuu! Tosi upeeta! Nyt vaan siis clomit kehiin, niin saat munasolun kulkemaan pitkin niitä avoimia väyliä! :D
Essi: älä luovuta! Edelleen bd!
Poppis: tosiaan ruoat onnistui hyvin, paitsi että unohdin eilen sen kermaviilikastikkeen jääkaappiin! :) No syötiin sitä sit äsken lounaaksi jäljelle jääneen muusin ja kalan kanssa, hyvin maistui edelleen! No niin, tuuhan kertoo kaikki kosinnasta!
Tervetuloa Hiljamaari mukaan kuumeilemaan joukkoon mukavimpaan! :)
Ja omaa napaa: mies lupasi että oviksen aikoihin suostuu hommiin, kun sanon että ois sopiva aika! :) Aiemmin se aina on sanonut, ettei sillai halua tehdä, vaan puuhastella vaan kun siltä tuntuu, joten on sit välillä ollut vaikeuksia saada sitä innostumaan, jos on ollut väsynyt tms. Taitaa sitäkin jo vähän ihmetyttää tää plussaamattomuus. Mutta siis toiveikas olen tämän kierron suhteen! :)
Mooli: onnistuiko sit sun miehen näytteiden otto?
Jaahas, mitäs vielä... No nyt ei tulekaan mieleen, joten palaillaan!
Killa
Tuhru alkoi äsken.. Eli kp 27 näyttäs vaihtuvan kp 1:ksi
Saapa nähdä rupeaako vuotamaan kunnolla, vai jatkuuko pieni tuhruttelu. Ottaa kyllä päähän, mutta toisaalta niinkuin aiemmassa viestissä sanoin, niin hyvä jos kierto ei veny piiiitkäksi!
Nea, pahoittelut negasta =(!
Hiljamaari, tervetuloa porukkaamme!
Viipuli, sulla on tosi jännät paikat! Pidän sulle peukkuja pystyssä =).
Killa, hienoa että mies sanoo noin =). Jospa te saatte tästä kierrosta plussan!
Omaa napaa; kp 13/29, joten ovis saattaa olla juuri nyt tai ihan pian. (Tai sitten kierto venyy). Nyt kun saisi vielä miehen pupuilemaan, niin olisin tyytyväinen!
Emma
Ajattelin tulla vielä kurkistelemaan, että mitä tänne kuuluupi:)
Taitaa suurinosa enskoista olla viikonlopun vietossa, kun on niin hiljaista. Itse juuri tulin töistä kotiin ja tääläkin oli hiljaista, vain koira oli minua vastassa.
Jaaha jospa sitä kommentoisi hieman.
Hiljamaarille tervetuloa joukkoon, pahoittelut negasta, mutta niinkuin moni ja totesi että toivoa on niin kauan kuin se täti pyyhältää paikalle. Samoin NEAlle pahoittelut negasta:( mutta samat sanat kuin hiljamaarille...
Viipulille onnittelut!!! Vaikka taisit laittaa, ettei saisi onnitella, mutta eipä noita haamujakaan taida ihan tyhjästä tulla:):):)
Essillä ja anskuliinillä ainakin, (en nyt muista olikos muita piinailijoita) täälä pidän teille peukkuja pystyssä *bdbdbdbdbdbdbdbdbd*
Ja killalle: hieno juttu se, mitä miehesi sanoi=)
Siru kp 18/28-39
...Ja iso kiitos kaikille Enskuliineille tsemppauksesta ja onnentoivotuksista! Testasin taas tänään hätähousuna raskaustestillä ja kyllähän siihen tuli edelleen haamuviiva (ehkä pikkaisen vahvempi kuin eilen!). Hassu ja ihana tunne saada muitakin viivoja raskaustestiin kuin vain kontrolliviivoja...ihan uutta minulle:)! Eilen testauksen yhteydessä (pyyhkiessä) tuli hieman vaaleanpunaista verta, mutta sen jälkeen sitä ei ole tullut tippaakaan:)
Nyt ehkä jo voi hieman uskoa, että raskaana ollaan, mutta pelottaa, että tulee varhainen keskenmeno...sillä menkkani eivät vielä ole edes myöhässä (kp29/30-34) ja silti vain höhlänä testailen! Luin jostakin, että on normaalia, jos herkällä raskaustestillä (esim. Acon10) tehdyn positiivisen testin jälkeen kuukautiset kuitenkin alkavat (normaalisti) eikä raskaus jatku. Jonkun tutkimuksen mukaan tämä saattaisi olla jopa yleisempi tilanne kuin se, että raskaus jatkuisi ja kuukautiset jäisivät pois! Eli ei olisi ehkä kannattanut testailla ennen aikojaan, mutta tämä hätähousu vain testaili=)
No nyt iloitsen kuitenkin täysin rinnoin tämän hetkisestä tilanteesta ja katsotaan, mitä seuraavat päivät tuovat tullessaan:)!
Lämpimät plussahalaukset jokaiselle Enskulle ja hirmuisesti tsemppiä piinailijoille sekä niille, jotka joutuvat tätsyn kanssa painimaan!
-Onnellinen Viipuli-
Täällä yksi innokas vapunjuhlija on jo liikkeelle lähdössä! Jostain syystä heräsin jo aikaisin ja nyt sitten ulos, kun sää on mitä mahtavin!
Kyllä nyt jo sitten voi Viipulia jo varmasti onnitella ihan luvan kanssa! ;) Haluatko jo esittelylistalle itsesi plussanneeksi vai odotella vielä? Ilmoitathan mulle, kun haluat että päivitän ja samalla lasketun aikasi!
Ja taas hyvän vapun toivotukset, vaikka jo kertaalleen aiemmin toivottelinkin!
Killa
Nealle pahoittelut testin tuloksesta, toivotaan että se vielä kääntyy positiiviseksi eikä tuhru ollut merkki tädistä! Kuka sitä akkaa nyt vappuna kaipaisi kyläilemään:(
Viipulia saa varmaan jo varovaisesti onnitella, ONNEA:)) Nyt vaan liimaa ja tarrasukkia matkaan sinulle! Wau!
Aftis: Hyvä kun siellä oli paikat auki, toivotaan että clomit saisi nyt ihmeitä aikaan. Tsemppiä!
Täällä pikaisesti piipahdan, kun muut jo raksalla ja munkin pitäis sinne nyt lähteä menemään. Elikkäs vappu menee rauhallisesti rakennuksella, mutta mitäpä sitä ei oman kodin takia tekisi=) Ihana ilma, jospa menisin vaikka talo ulkoa maalaamaan, niin saisi nauttia noista auringonsäteistäkin vähän..
Eilen aloitin oviksen testailun lääkärin neuvon mukaisesti. Eilen nega ja tänään nega. Saas nähdä koska sit positiivinen tulee, onko kokemusta mihin tahtiin follikkeli kasvaa kun kp7 ultrassa oli 8mm, kp13 ultrassa 13mm ja nyt mennään..... hetkinen.... kp16. Eli mikäs on normaali kasvuvauhti, milloin voisi plussaa odotella tulevaksi jos tulee?
Olkaahan kiltisti vappuna!
Kyllä se haamu siitä vielä vahvistuu, tai ainakin pysyy samana! Itselläni oli viime viikon perjantaina ihan samanlainen tilanne, kun testasin kp28/30-34 haalean plussan - tosin ei ollut extraherkällä Aconilla vaan mammaksin liuskatestillä. Mutta näin vaan on viikko kulunut, eikä verta ole kuulunut! :) En ole maanantain jälkeen testannut, vaikka houkutus on ollut kova. Yritän nyt luottaa siihen, ettei se plussa itsestään mihinkään katoa. Joten sinnittele nyt pari päivää ja testaa sitten uudestaan, varmasti on viiva vahvistunut. Ja onnellista & alkoholitonta vappua!
Muistakaatten ihmiset juoda säästöstä parhaat viinipullot pois, ettei jää harmittamaan sitten plussattua. Itse juuri tajusin, että viime kesänä Ranskasta tuomani ihana viinipullo on varmaan jo pilalla siinä vaiheessa, kun pääsisin sitä juomaan.. Okei, tosi pieni murhe verrattuna tähän iloon, mutta jos olisin tiennyt plussavani näin älyttömän nopeasti, olisin kyllä lipitellyt sitä viiniä vähän ahkerammin.. :)
Toivon tosiaan enemmän kuin mitään muuta sitä, että pikkuihme jaksaisi pysytellä masussa mukana! Toivottavasti minulle kävisi yhtä ihanasti kuin kandivaiheelle ja tätsy ymmärtäisi pysytellä poissa meiltä:)! Älä Killa vielä ainakaan lisää minua plussanneeksi esittelylistalle...taidan odotella vielä sen aikaa, kunnes menkat ovat oikeasti myöhässä=) Ilmoittelen sinulle sitten , kun uskallan ilmoittautua plussanneeksi:) Täytyy tässä nyt vain yrittää rauhallisesti (heh...en oikein usko, että rauhallisuus onnistuu), tuleeko tätsy vai ei...ja testailla tarvittaessa parin päivän päästä uudelleen! Olette ihania=)!
-Onnellinen Viipuli-
Heipsan!
Kiitos kaikille kauniista tervetulotoivotuksista! Aika addiktoivaa tämä palstailu kun tuntuu että joka välissä pitää käydä vilkuilemassa :)
Viipuli: Tositositosi upea juttu tuo plussaus! Voin vain aavistella sitä riemun tunnetta kun se viiva hiipi siihen testiin. Kyllä se viiva vielä siitä vahvistuu, koita keskittyä keväästä nauttimiseen ja vappuun, josko se aika juoksisi pikkasen nopeammin :)
Nea: Kääk.. itku juttu kun alkoi sitten tuhrutella. Joko se on muuttunut vuodoksi vai tuhruaako edelleen? Tsemppiä!!
Essi: Mitkäs siellä on tilanteet? Kuinka pitkä kierto sulla on eli milloin on kriittistet päivät? Täällä peukut pystyssä plussailun puolesta!
Tsemppiä myös Anskuliinille piinailuun!
ON: Jostain kummasta olen taas saanut toivonrippeitä keräiltyä.. kummasti sitä vaan toivoa elättelee loppuun saakka. Eilen nippaili kovasti mahasta. Tänään aamulla lämpö hipoi 37:ää. Hassu juttu kun en ole näitä oireita huomannut aiemmin jos johtuu tulollaan olevista menkoista. Mutta hyvin paljon mahdollista että nämä nippailut eivät vain ole niin voimakkaita että niitä tarkkailematta huomaisi, kun ei kipuja kuitenkaan ole. Vatsan turvotus ja sellainen raskaana oleva tunne loppui muutama pvä sitten kuntosalille.. heheh. Miten muuten, onko se aamuvirtsan hormonipitoisuus jotenkin merkittävästi suurempi kuin muulloin? Testasin sen negan silloin vasta n. 10 aikoihin, eli ei aamuvirtsasta. No, kuten huomaatte, luultavasti turhia toivoja täällä elätellään :)
Mutta nyt edessä kauppareissu ja vappuruokien leivonta. Mennään ystäville grillailemaan tässä iltasella. Oikein hauskaa vappua kaikille Enskoille!! Ootte ihania!
-Hilja
No, testasin äsken. Ei tullut edes haamua =(. Lieneekö se edelllinen testi ollut viallinen, tai jotain. Kp on nyt 27. Oireita on, mut rupeen kyllä aatteleen että ne johtuu vaan tosta kun lopetin pillerit. Voi hemskatti vieköön. Kaipa sen raskauden pitäis jo nyt näkyä..
Mut tsemppiä muille joilla piinikset on nyt!! Kamalasti toivon onnea teille.