Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa käynti - yksin / yhdessä / millä kokoonpanolla?

Vierailija
16.07.2008 |

Tuli tuosta "päivärytmi"ketjustani mieleen, kun tuntuu että me ollaan kai sitten ainoita, joissa käydään kaupassa usein myös yhdessä, että tosiaanko kaikki muut aina käy erikseen??

Syitä miksi on kiva käydä (myös) yhdessä

- mies käy kyllä yksinkin, mutta se ei aina osaa tuoda kaikkea (juu olen kirjoittanut tarkat kuvaukset listaan ja mistä ne löytyy, juu samoja tuotteita käytetty kymmenen vuotta, mutta se on joskus niin MIES...)

- itse inhoan käydä yksin, kun 5, kohta 6 h perheelle saa raahata niin HULLUNA tavaraa ettei niitä ole kiva yksin pakata ja kärrätä. Vähintäänkin sitten pakotan 13-v.:n mukaan "kauppaorjaksi" jos saan lähtemään. :-)

- päivällä voisin käydä myös puistoreissujen yhteydessä (ja varmaan kohta taas käynkin), mutta rattaisiin ei paljon tavaraa mahdu, eli lähinnä täydennystä pikkukaupoista...

-> muuten pyrin että käytäisiin vain 2 krt viikossa tekemässä isot ostokset

- yhdessä miehen kanssa on myös kiva suunnitella samalla, mitä tehdään, oisko jotain hankintoja, mitä ostetaan...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain äärimmäisen pakon edessä mukaan tulevat 2v ja 3v täystuhokaksikko kauppaan remuamaan. Meillä yleensä tehdään viikon ruokaostokset kerralla ja reissu kestää.

Vierailija
2/24 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset harvoin mukana ja silloinkin vain pikainen kauppareissu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kerran viikos.Mies tuo sitte tarvittavat pikkutavarat työmatkalla, kuten maidon jos tarvii.

Jos mies on työmatkalla, koitan hoitaa kaikki kauppaostot ennen työreissua, ettei tartte lähteä lasten 2v, 3v, 5v ja 6v kanssa yksin kauppaan. Ihan hätätilas kyllä laten kanssa menen, mut siis todellakin jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

Vierailija
4/24 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset (5- ja 4-vuotiaat sekä 3kk) tietysti mukana, kuinkas siellä kaupassa oppisi käyttäytymään ja olemaan jos ei koskaan sinne pääse? Kyllähän se kestää, mutta rennolla asenteella siitä selviää.

Toki lapset osaavatkin jo olla kaupassa ja jaksavat ihan hyvin sellaisen tunnin-puolitoista siellä olla. Isot ovat mulla kovasti apuna hakemassa tavaroita ja lastaamassa niitä hihnalle.

Vierailija
5/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn. ei ole kyllä vasta kun yksi lapsi 3,5kk mutta käyn yksin hakemassa viikon ostokset kerralla. ennen käytiiin kahdestaan mutta ne reissut kestiki ja tykkään käydä yksin kun mies halusi aina jotain speciaalia ja aina meni enemmän rahaa kun mies oli mukana. pikkuostokset haetaan tosta lähhikaupasta jos jotain puuttuu.

Vierailija
6/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 11v esikoisen mukaan pakkaus- ja kantoavuksi.

syitä:

- meillä on kohta seitsemän lasta joten koko perheen ruokakauppareissut ei oikein innosta

- jos laita miehen kauppaan, hän tuo kyllä kaiken tarvittavan ja ihan oikeita tuotteita, MUTTA lisäksi hirveästi kaikkea ylimääräistä, lähinnä herkkuja. Minä yritän pitää ruokamenot ja painoni kurissa :)

Vierailija
7/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jompikumpi meistä aikuisista, tai sitten meidän lukiolainen, jos on vähemmän ostoksia hoidettavana. Eipä olisi meidän mielestä järkeä lähteä koko 7-henkisellä perheellä ruokaa ostamaan, eikä meillä olisi siihen aikaa tai mahdollisuuksiakaan.

Vierailija
8/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yleensä käydään koko perheellä

- toisinaan mies tai minä käydään yksin

- toisinaan taas mennään niin, että minä tai mies ja lapsi otetaan mukaan

Meillä kyllä mieskin osaa tehdä ruokaostokset, ei hänelle tarvitse mitään lappuja kirjoitella mukaan, vaan hän osaa ajatella ihan omilla aivoillaan.....

Vierailija
9/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä käyn kaupassa yhden, korkeintaan kahden tenavan kanssa. Mies käy yleensä täydennysostoksilla lähikaupassa tai ostamassa herkkuja, minä kun en niitä yleensä osta.

Vierailija
10/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-onnistuu, kun maito on hyla-maitoa( eli ainoa jonka säilyvyys kestää yli viikon )

- joko koko perhe kaupassa

tai mies tuo tekstailemani ostoslistan autolla

Vierailija
11/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen oikein, että miten joidenkin miehet pystyy käymään ilman listaa. Laittaako teidän miehet kaikki ruokia? Jos suunnittelen laittavani ruoaksi vaikka kaalilaatikkoa ja kasviskiusausta viikonlopuksi, niin ei mun mies kyllä tiedä, mitä aineita niihin kaikkia tarvitaan, jos ei sillä ole niitä paperilla.

Vierailija
12/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä käyn itse, kauppalistan laatiminen on rasittavaa. Mies on kyllä ihan luotettava tsuppari.

Usein otan pojat (4v ja 11kk) mukaan, että mies saa tehdä remonttia (kestoprojekti, johon uppoaa aikaa...). Samalla reissulla käydään usein lasten kanssa kahvilla/mehulla ja muissakin kuin ruokakaupassa.

Aika usien käyn töistä tullessani yksin (mies on kotona). Joskus mies päivällä lasten kanssa.

Vierailija
13/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen oikein, että miten joidenkin miehet pystyy käymään ilman listaa. Laittaako teidän miehet kaikki ruokia? Jos suunnittelen laittavani ruoaksi vaikka kaalilaatikkoa ja kasviskiusausta viikonlopuksi, niin ei mun mies kyllä tiedä, mitä aineita niihin kaikkia tarvitaan, jos ei sillä ole niitä paperilla.

Meillä toimii niin, että sanon, että tuo perussetin (ne maidot, leikkeleet, vihannekset, jugurttitölkin) ja miettii ruoan esim yhdelle päivälle tai viikonlopun molemmille päiville. Ja tuo sitten jotain yksinkertaista, kuten jauhelihapaketin, tuorepastaa ja tomaattipohjaisen kastikkeen. Tai grillattavaa lihaa ja perunoita ja jonkun valmissalaatin (punajuuri tms).

Kyllähän mies tietää mitä meillä syödään, mitä tavallisiin ruokalajeihin käytetään ja miten paljon, vaikka harvemmin kokkaa. Jos haluan tehdä jotain monimutkaisempaa, annan listan tavaroista.

Vierailija
14/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se jotain valmista osaa tuoda, kuten juuri tuollaista valmiskastiketta tai valmissalaattia. Meillä tehdään ruoka yleensä alusta pitäen ja kun ei mies laita koskaan ruokaa, niin ei se tiedä, mitä kaikea niihin ruokiin laitetaankaan.

Vierailija
15/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei tosiaan toimi se, että pyydän miestä tuomaan ainekset lihapulliin tai hernekeittoon, kun ei se niitä teekään. 11

Vierailija
16/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein niin että mies käy kerran viikossa ostamassa ison lastin ja minä pari kertaa täydentämässä. Meillä mies osaa kyllä ostaa kaiken mitä tarvitaan, siinä ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
17/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama siellä kaupassa onko meitä 1, 2 vai 3 mutta kassalla asioimisen sujumisen takia 2 aikuista olis paras vaihtoehto. Meillä siis käydään pääsääntöisesti kahdesti viikossa kaupassa, maanantaisin ja perjantaisin.

Jos mies ei tule kauppaan, useimmiten lähden tytön (4v) kanssa. Hänestäkin on jo apua kassien pakkaamisessa :-) Joskus haluan lähteä rauhassa yksinäni.

Vierailija
18/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään aina yhdessä.

on vaan kiva, että molemmat osallistuu tuohon hommaan, kun itsellä ainakin tuppaa olemaan korvien välissä aina vaan se sama ostoslista. myös kiva, kun ei tarvitse yksin miettiä mitä syödään. ilman riitoja menee, kun mies tykkää kärrätä kärryjäkin.

Vierailija
19/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin viikonloppuisin koko porukalla, joskus minä lasten kanssa tekemässä pieniä täydennysostoksia.

Mies osaa kyllä tehdä ruokaa, eikä meillä muutenkaan juuri suunnitella etukäteen mitään että ens tiistaina kaalilaatikkoa vaan tehdään sitä mihin löytyy ainekset kaapista.

Vierailija
20/24 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useamman kerran viikossa. Miehen jos lähetän, hän ei oikein osaa katsoa mikä on OIKEASTI tarjouksessa (esim. pyydän pitsaa -> mies tuo kaksi roiskeläppää koska maksoivat vain euron/kpl) ja se on turhauttavaa. Mies tuo yleensä myös aina sitä samaa, eli jos listassa lukee "jogurttia", meillä syödään sitten kaksi litraa jotain hedelmäpommia.