Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koko kesäksi perustoimeentulotukipäätöksen ja korjautan kesän aikana koko hammaskaluston kuntoon ja hommaan purentakiskot - Kelan piikkiin!

Vierailija
15.07.2018 |

Olen jo kolme kertaa käynyt hammaslääkärillä, kerran suuhygienistillä ja röntgenit päälle. Onneksi ei tarvitse itse maksaa! :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuthan noista tulevat viiveellä, ja perustoimeentulotuessa ne huomioidaan eräpäivän mukaan. Toivottavasti olet jo työllistynyt aktiivimallin mukaisesti, kun laskuja alkaa pukkaamaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän ne hampaat on hoidattaa kuntoon. Halvemmaksi se yhteiskunnalle tulee kun hampaat kunnossa kun spurguna 10 vuoden päästäkin käyt sosiaalitanttojen luukulla kerjäämässä. Tiesithän, että hampaista lähtee kaikki pöpöset verenkiertoon.

Itse sain purentakiskot yths:ltä rapialla satasella ja ovat olleet hyödylliset.

Vierailija
4/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Toimeentulotukea saa kerralla vain kuukaudeksi.

Vierailija
5/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelahan korvaa vain välttämättömät hoidot, joudut vielä itse maksamaan suurimman osan tuosta lystistä.

Vierailija
6/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää

Yths.llä myös suuhygienisti on ipi-ilmanen, joten hyötysi on mitätön :)

Vierailija
7/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Itse sain päätöksen 3:kk ajalle. Kela maksanut jo 4 hammaslääkärilaskua. Proteesit tulossa.

Vierailija
8/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän ne hampaat on hoidattaa kuntoon. Halvemmaksi se yhteiskunnalle tulee kun hampaat kunnossa kun spurguna 10 vuoden päästäkin käyt sosiaalitanttojen luukulla kerjäämässä. Tiesithän, että hampaista lähtee kaikki pöpöset verenkiertoon.

Itse sain purentakiskot yths:ltä rapialla satasella ja ovat olleet hyödylliset.

Mulle hammaslääkäri sanoi, että tulee maksamaan n. 250-300 €, ja vaatii kolme käyntiä.

Ap

Vierailija
9/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on ns. 'vakaa' eli joka kuukausi tehtäisiin samansisältöinen päätös, Kela tekee mielellään pitkiäkin päätöksiä. Itselläni oli jatkuvasti 3-6kk päätöksiä ennen työllistymistä. Tällä tavoin Kela tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

Vierailija
10/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuun alusta elokuun loppuun. Otapa selvää asioista ennen kuin länkytät.

Ap

Vierailija
11/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä idea, mutta ei taida Kela maksaa.

Vierailija
12/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelahan korvaa vain välttämättömät hoidot, joudut vielä itse maksamaan suurimman osan tuosta lystistä.

Välttämättömiähän nämä ovatkin. 

Ap

Vierailija
13/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään asiaan menee, kun omaan terveyteen. Hoitamattomat hampaat tulis yhteiskunnalle ajan kuluessa kalliimmiksi.

Vierailija
14/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai maksaa. Ja maksoi mun lääkärikäynnin ja lääkkeetkin. Maksusitoumus apteekkiin koko kesän ajaksi!

Ap

Vierailija
15/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just. No kiva kiva. Että silleen.

Vierailija
16/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella peruskäynnin hinta on ollut 25-50€ (tarkastu/paikkaus) nyt viime aikoina, ja purentakiskokin oli 160€ alkuvuodesta; jos sen takia olet lykännyt hoitoon menoa niin en paljon kehuskelisi tyhmyydelläni täällä.

Vierailija
17/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai maksaa. Ja maksoi mun lääkärikäynnin ja lääkkeetkin. Maksusitoumus apteekkiin koko kesän ajaksi!

Ap

Lääkärikäynti ja lääkkeet ovat välttämättömiä menoja, purentakiskot eivät.

Vierailija
18/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Lähiaikoina paikkailin hampaita niin hintaa tuli peräti 20~e/kerta, viisureiden poistokin oli 2x 100~e. Joten en tuollaisilla hinnoilla leveilisi maksusitoomuksista.

Vierailija
19/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just just. No kiva kiva. Että silleen.

Turha olla kade, tarjolla on vain ne terveydelle välttämättömät osuudet hammashuollosta, esteettisesti jälki on mitä on.

Vierailija
20/25 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on ns. 'vakaa' eli joka kuukausi tehtäisiin samansisältöinen päätös, Kela tekee mielellään pitkiäkin päätöksiä. Itselläni oli jatkuvasti 3-6kk päätöksiä ennen työllistymistä. Tällä tavoin Kela tarvitsee vähemmän henkilökuntaa.

Ehkä kunnallisella, mutta yths:lla on edullisemmat hinnat. Mutta sitähän sinä et tule ikinä saamaan tietää, koska et pääsisi edes yliopistoon sisälle jotta voisit yths:n palveluita käyttää. Et taida olla ees lukiota käyny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi