Olen nyt reilun vuoden odottanut ilmalämpöpumppua....
...ja edelleen käski mies odottamaan.
Jumaliste kämpässä on yhtä kuuma kuin ulkona, 30 astetta.
Hyvähän se on miehen sanoa kun makaa eikä vaihda lakanoita, siivoa ja laita ruokaa.
Ja kyllä, sälekahtimet kiinni ja ikkunat kiinni.
Ostaisin heti sen pumpun jos mulla vaan sitä rahaa olis sen verran. Mitään siirrettäviä viilentimiä ei voi laittaa kun ikkunoita saa vain raolleen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein mieheltäsi, nuo tuollaiset sähkösyöpöt jäähdyttimet on ihan turhaa humpuukia suomen kesässä. Jos nyt kerran kesässä on muutama hellepäivä niin kyllä niistä hengissä selviää vaikka päällään seisten, ei siihen mitään ilmastointia tarvita.
Maalaisjärjellä vaan. Eihän autoissakaan ollut ilmastointia vuosikymmeniin ja hyvin pärjättiin, nykyään sekin on "pakko" olla ja autoja ei ilman edes saa, sitten ne laitteet on kuitenkin rikki eikä toimi ja kalliita korjata. Ihan turhaa.
Helteellä aurinkopaneelit tuottavat pumppuun mevevän sähkön. Ja talvella se lämmittää. Autossamme ilmastointi ei ole koskaan mennyt rikki, mutta jos menisi, se korjattaisiin. t. Ohis
Jaa ne aurinkopaneelit ilmestyy sinne katolle ihan ilmaiseksi vai ei? Ja miksi talvella lämmittää millään ihmeen pumpulla joka syö sähköä kun voi lämmittää puulla. Kyllä ihmiset on pärjännyt ilman mitään pumppuja vuosikymmenet joten ei tarvita nytkään.
Ja ainakin meidän autoissa ilmastointi ei toimi kuin ehkä max eka kesänä kun on vaihdettu, ajetaan vähän vanhemmilla edullisemman pään autoilla ja niissä on kyllä kaikki turhat vipstaakelit yleensä rikki eikä kannata korjata kun käyttöikää jäljellä muutama vuosi ja korjaukset ylittää auton arvon helposti. Kerran korjuutettiin ilmastointi, korjaus tehtiin ihan loppusyksyllä jolloin ilmastointia ei enään edes tarvinnut ja se maksoi monta sataa euroa, seuraavana keväänä taas rikki.
Voi lämmittää puilla? Käytännössä siis miten? Nuotio keskelle olohuonetta?
Vierailija kirjoitti:
Miehen saamattomuus tässä nimenomaan pointti. Olen sanonut että tilaan mutta aina vaan ”rauhotu, odota”...Kun kysyy mikä tässä on nyt ongelma, niin kuulemma täytyy miettiä...Raha ei ole hänelle se ongelma. Mulle kylläkin vaikka töissä olenkin, mutta palkka 1/3 miehen palkasta.
Ap
No sitten ongelma ei olekaan saamattomuus kuten väitit vaan se ettei mies ole vielä varma asiasta. Istutat sen alas ja juttelette asian selväksi. Tulee päätös suuntaan tai toiseen, ja sitten jos mies ei sitä halua mua itse haluat, niin alat itse kerätä rahaa tai kysyt osamaksua, tai haet lainan pankista. Mitä ihmettä sinä oikein olet odotellut vuoden?? Kuulostaa todella kummalliselta! Ei asioita tuolla tavalla jätetä roikkumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein mieheltäsi, nuo tuollaiset sähkösyöpöt jäähdyttimet on ihan turhaa humpuukia suomen kesässä. Jos nyt kerran kesässä on muutama hellepäivä niin kyllä niistä hengissä selviää vaikka päällään seisten, ei siihen mitään ilmastointia tarvita.
Maalaisjärjellä vaan. Eihän autoissakaan ollut ilmastointia vuosikymmeniin ja hyvin pärjättiin, nykyään sekin on "pakko" olla ja autoja ei ilman edes saa, sitten ne laitteet on kuitenkin rikki eikä toimi ja kalliita korjata. Ihan turhaa.
Helteellä aurinkopaneelit tuottavat pumppuun mevevän sähkön. Ja talvella se lämmittää. Autossamme ilmastointi ei ole koskaan mennyt rikki, mutta jos menisi, se korjattaisiin. t. Ohis
Jaa ne aurinkopaneelit ilmestyy sinne katolle ihan ilmaiseksi vai ei? Ja miksi talvella lämmittää millään ihmeen pumpulla joka syö sähköä kun voi lämmittää puulla. Kyllä ihmiset on pärjännyt ilman mitään pumppuja vuosikymmenet joten ei tarvita nytkään.
Ja ainakin meidän autoissa ilmastointi ei toimi kuin ehkä max eka kesänä kun on vaihdettu, ajetaan vähän vanhemmilla edullisemman pään autoilla ja niissä on kyllä kaikki turhat vipstaakelit yleensä rikki eikä kannata korjata kun käyttöikää jäljellä muutama vuosi ja korjaukset ylittää auton arvon helposti. Kerran korjuutettiin ilmastointi, korjaus tehtiin ihan loppusyksyllä jolloin ilmastointia ei enään edes tarvinnut ja se maksoi monta sataa euroa, seuraavana keväänä taas rikki.
Me ostetaan autot uutena ja huolenpitosopimuksella. Kyllä me puullakin lämmitetään, ilmalämpöpumppu on tukena.
On sitä ennen pärjätty ilman autoakin ja menty hevosella. Miksi teillä on auto?
Ilmalämpöpumppu on todella mukava! Nytkin viilennämme taloa valmiiksi yötä varten, ulos täytyy mennä
välillä lämmittelemään. Talvella taas sisälämpötila pysyy mukavan lämpimänä. Ei yhtään harmita että
hankimme sen, mielellämme maksamme mukavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki = vanhanaikaisten Keskustaa äänestävien muuttotappiolueella asuvien junttien puhetta.
Tilaaja maksaa. Ei sen miehen tarvitse maksaa mitään ap:n tilaamaa.