Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä helvetin kuumuudessa voi tehdä???

Vierailija
15.07.2018 |

Ulkona +31 ja sisällä +29, mitä tässä säässä voi tai jaksaa edes tehdä, ei niin mitään. Ihan jumalattoman vaikeata olla, tuskaista suorastaan. Ja kun on kökittävä loma kotona niin kotitöitäkin saa hikoilla joka vtun päivä. Ruoanlaittoa, siivoamista, pyykkihuoltoa jne.
Tuntuu, että seinät kaatuu päälle, tukehtuu.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin mennä rannalle, mutta tulin toisiin aatoksiin, kun mietin, että siellä on varmaankin väkeä mustanaan. Mitä siellä tekee? Kakarat huutaa ja polskii, ja punakirjavia ruhoja ranta täynnä.

viilentyy. Ja jos ihmiset ärsyttää, kannattaa jättää yleiset rannat väliin. Suomessa kyllä riittää järviseutua vaikka ei yleiselle rannalle menekään. Toki vaatii vähän vaivannäköä

löytää hyvät paikat.

Taidan mennä vasta joskus kuuden pintaan, niin kakarat ovat kotona syömässä, ja punakirjavat ruhot ovat kotona hoitamassa palovammojaan.

Vierailija
42/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttia hellekesästä ja muistella inhoten viime kesän sateisuutta.

Itse nautin viime kesästä. Oli sopivaa. Mutsiani harmitti mökillä, kun muuta ei voinut tehdä kuin puita kantaa takkaan selkä vääränä ja kattokin alkoi vuotaa jatkuvasta sateesta. Sen kattovuodon ärsytyksen tajuan hyvin ja jouduin sen korjaamiskustannuksiin itsekin osallistumaan, mutta en kyllä viileyttä valitellut kertaakaan! Ei se sadekaan kaupungissa haitannut.

Mökillä sadekesää surevat voisivat minun mielestäni skipata mökkeilyn ja palata stadiin sen sijaan, että valittavat siellä metsässä koko kesän... Ja minä puolestani valitan auringonpaisteesta ja helteestä. Tällaisia me olemme; aina on jollain valitettavaa! Ei silti hyökätä toisiamme vastaan vaan yritetään ymmärtää ja kuunnella hetki niitä läheisiä, joilla on raskas olo ja paha mieli, kenellä missäkin säässä! (Kunhan nyt eivät valituksellaan pilaa jokaista keskustelua...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen tähän mennessä nukkunut pitkään, syönyt aamiaista, poiminut pari tuntia viinimarjoja, kastellut kasvimaan ja nyt tulin sisälle hetkeksi hengähtämään. Selailen tätä palstaa samalla kun hörpin vettä ja syön välipalaa. Seuraavaksi perkaan marjat pakastimeen, käyn ripustamassa pyykit ulos kuivumaan ja sitten alkaakin illan peli. Sen jälkeen varmaan grillataan. Rakastan tällaisia ilmoja, mutta ylihuomenna lähdemme reissuun ja kohteessa on hieman viileämpää, reilusti yli 20 C onneksi sielläkin.

Vierailija
44/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein juuri itselleni kylmän mohiton oman yrttipenkin mintusta ja menen kohta lapsen kanssa polskimaan omaan ulkoporeammeeseen. Kyllä osaa arvostaa omaa, suojaisaa pihaa näin pk-seutulaisena, kun on viimeiset 10 vuotta hikoillut kesät kuumissa kerrostaloasunnoissa. Aurinkoa en tykkää ottaa, mutta iltaisin on ihanaa istuskella pihalla ja vaikka lukea kirjaa. Kaikella on aikansa, itse nautin siitä ajatuksesta että vuoden paras aika eli syksy jouluun asti, on kohtapuoliin taas edessä :)

Vierailija
45/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, luonnonvedet!

Kuka koskaan menee mihinkään mereen tai järveen lammista puhumattakaan???

Kaakelit, kasvittomuus, kiitos hyvin paljon.

Vierailija
46/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata turhaan huhkia tee vain se mikä on pakollista. Paljon hyviä vinkkejä jo tullut viilennykseen täällä. Koitetaan nauttia kuitenkin nyt tästä kesästä vaikka muutama hellepäivä tuntuisi tukalalta, kohta saa taas valittaa pimeydestä ja loskasta.

Vierailija
47/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle mikä ihana tekosyy! Tänään olen nauttinut aamukahvin neljän jälkeen pihalla ja sen jälkeen takaisin vielä sänkyyn. Kahdeksan jälkeen toiset aamukahvit mansikoiden ja muiden tykötarpeiden kanssa. Sitten tuumasin jo raataneeni tarpeeksi ja siirryin kirjan kanssa varjoisampaan paikkaan pihalla. Siinä menikin sitten iltapäivään kevyesti. Välillä olin sisällä ja nyt aurinko pilvessä ja lämmintä 25 - 26 astetta joten vielä kelpaa olla ulkona. Eilen ei naapureita juuri pihalla näkynyt mutta nyt heitäkin ilmestynyt. Ovat selvästi bonganneet hieman helpottuneet olosuhteet. Mustikin jaksaa paremmin pissalenkkinsä. 

Vierailija
48/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järjellinen mene kuin Stadikalle uimaan.

Kaikki merilevät ja sinilevät ovat muuten kimpussa.

Vierailija
49/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupunkilaistyttönä kuusi vuotta maatilalla kesätöissä.

On ollut hellettä, on satanut, ja kaikkeen on totuttu.

Helle= huivi, kumpparit, hihaton paita ja hihattomat haalarit.

Sade= kumpparit, hihattomat haalarit, pitkä-/ lyhythihainen paita, sadetakki.

Ei ole ollut väliä, miltä näyttää.

Ja perunannostokoneen ääressä maailman murheet ovat aika kaukana. :)

Vierailija
50/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä ei voisi tehdä? Minä pyöräilin juuri 35 kilometriä, ja olen astmaattinen, ylipainoinen 47-vuotias.

Vierailija
51/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Makaan vaan äksänä. Suosittelen muillekin.

Vierailija
52/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee mitään, niin minäkin "teen". Istun varjossa lukemassa ja juon kylmää juomaa. Ei tarvi tehdä ruokaa kun ei helteellä ole nälkäkään. Ei tarvi siivota kun ei jaksa sotkeakaan. Ja pyykit meillä ainakin pesee kone.

Nyt varmaan päästään lähelle etelä-Euroopan maiden ihmisten ajatusmaailmaa. Manana-meininkiä. Asiat tapahtuu hitaasti ja välillä pidetään siestaa. Ihan varmaan alituisesta kuumuudesta kummunnut elämäntapa-asenne.

Vierailija
53/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihquu kun pitäisi opiskella, mutta siitä ei tule mitään. Lähes joka päivä oksettava olo ja päänsärky, puhumattakaan hikoilusta kellon ympäri. Laiskojen sikojen keli

Kuulostaa nestehukalta. Eli juo enemmän vettä.

Vierailija
54/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa liikunta josta ihan aidosti nautin näin kuumalla on maantiepyöräily. Siinä vauhti on tarpeeksi iso että se kuumakin ilma jaksaa viedä kropasta ylimääräistä lämpöä pois, ja kunhan ei paina verenmaku suussa niin kropan lämmöntuotanto pysyy kohtuullisena. Mutta auta armias jos menet esim. metsään reippaalle kävelylle saati hölkkäämään: tuulta ei ole ja vauhti ei riitä tuuletukseen, ja metsässä on sellaisia miljoona-asteisia pätsejä jotka tuntuvat imaisevan elämän ulos ihmisestä parissa sekunnissa.

Vierailija
55/55 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas että oli kuuma ulkona. En tee mitään, istun ja makaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi