Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5641/5687 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin :)

T.unelmista totta

Vierailija
5642/5687 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pääsin! Olin se joka luki 15 h tuntia päivässä :D

T. Lukuhullu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5643/5687 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä varmaan jossain jo keskusteltu asiasta, mutta mistä oman koevastauskopion pystyy tilaamaan kotiin tarkasteltavaksi? 🤔

Vierailija
5644/5687 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, täällä varmaan jossain jo keskusteltu asiasta, mutta mistä oman koevastauskopion pystyy tilaamaan kotiin tarkasteltavaksi? 🤔

https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/valintakokeiden-naytto-ja-kopi…

Vierailija
5645/5687 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni myös kohta 23 d on oikein! Lisäksi tuo kohta 21 vaihtoehto d taas mielestäni on väärin. Missä kohtaa artikkelissa lukee, että autisteilla on absoluuttinen sävelkorva useammin kuin verrokeilla? Itse en sitä löydä. Puhutaan kyllä, että absoluuttinen sävelkorva liittyy olennaisesti musiikilliseen savant-ilmiöön ja että autismin kirjon henkilöiltä on löydetty näitä tiettyjä musiikillisia taitoja ilman musiikillista koulutusta. Artikkelin perusteella emme kuitenkaan voi tietää, paljonko absoluuttista sävelkorvaa esiintyy valtaväestön keskuudessa ja onko sitä enemmän vai vähemmän kuin autisteilla. Artikkelin perusteella ei myöskään selviä, löytyykö valtaväestöstä henkilöitä, joilla on näitä musiikillisiä kykyjä ilman musiikin koulutusta. Mielestäni siis tämä kohta ei ole oikein, sillä sitä asiaa (että autisnin kirjon henkilöillä olisi absoluuttinen sävelkorva useammin kuin tavallisilla ihmisillä,) ei voi päätellä tuon artikkelin perusteella.

Oon samaa mieltä siitä, että vaihtoehto d) on väärin. Kokeessa aattelin, että kyseessä on ansa.

Vierailija
5646/5687 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö joku tuossa artikkelien monivalinnassa kohdassa 23 miksi tuo d) ei ole oikein? Mä katsoin tuon vastauksen siitä artikkelistakin ja mun mielestä se olisi oikein mut mallivastauksissa on vain b) ja c). Mietin et jos joku oikaisupyyntöä laittava saisi siitä tarvittavat pisteet. Itse siis pääsin sisälle mut tämmöset jää häiritsemään ihan kamalasti :'D

Ja tietääkö kukaan paljonko psykalle oli kaiken kaikkiaan hakijoita tänä vuonna? Jossain iltalehden taulukossa luki yli 5000 mut täällä joku sano 3313? En osaa käyttää tuota vipusta niin en löydä sitä tietoa sieltä ja yliopistojen sivuilla lukee vain paljon siihen yliopistoon haki...

Hei muakin häiritsee toi kohta 23! Olin myös valinnut siihen b) ja c) lisäksi d) ja mun mielestä se on oikein.

Toi "sopimuksenvarainen" sana on ainoa mikä kuulostaa hassulta siinä väitteessä. Mutta kyllä mustakin se olisi oikein. Ja tosiaankaan minunkaan mielestä ei sanota että olisi verrattu autistien ja verrokkien absoluuttista sävelkorvaa... sanotaan vain että autisteilla esiintyy sitä.

Vierailija
5647/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Osaisiko joku avata tuon viimeisen logiikkatehtävän päättelyketjua, että miten vastaukseen päädytään? Se on ainoa tehtävistä, jota en ymmärrä vieläkään.

Vierailija
5648/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt varasijalta?

Vierailija
5649/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin noita mallivastauksia, niin tuohon 2.2 12 tehtävään oikea vastaus on e)7, eikä b)2, kuten tässäkin säikeessä valintakokeen jälkeen keskusteltiin. Osaako kukaan kertoa mikä tuossa on ideana?

Se on se numerokolmio tehtävä.

Hei mietin ihan samaa et miksi se ei olisi 2!! Tuostakin joku oikaisupyynnön laittava voisi saada pisteet kun perustelee sen et se olisi 2!

Mä tein tästä kyseisestä kohdasta oikaisupyynnön. Varasija tänään myöskin liikkunut Jkl 3.->2. Laitoin hakemuksen kansanopistoon ensi vuodelle, mutta jännitän kyllä silti josko oikaisulla pääsisi.. Se tieto saattaa vaan tulla niin myöhään että pakko tehdä jo muitakin peliliikkeitä.

Vierailija
5650/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi paikat, onko kaikki jo vastaanotettu :) en osaa käyttää vipusta.

Vierailija
5651/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on Vipusessa yksi paikka vapaana. Ensisijaisen hakijan, joten miksi lie paikan vastaanottoa panttaa. Vielä on puolisen tuntia aikaa ottaa paikka vastaan, jos ei vielä ole ottanut.

Kaikki muut ovat jo menneet.

Vierailija
5652/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, toivottavasti ei vahingossa jää vastaanottamatta 😱😱 nyt äkkiä, tampere hakijat, tarkastakaa että paikka on vastaanotettu!

Vierailija
5653/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin noita mallivastauksia, niin tuohon 2.2 12 tehtävään oikea vastaus on e)7, eikä b)2, kuten tässäkin säikeessä valintakokeen jälkeen keskusteltiin. Osaako kukaan kertoa mikä tuossa on ideana?

Se on se numerokolmio tehtävä.

Hei mietin ihan samaa et miksi se ei olisi 2!! Tuostakin joku oikaisupyynnön laittava voisi saada pisteet kun perustelee sen et se olisi 2!

Mä tein tästä kyseisestä kohdasta oikaisupyynnön. Varasija tänään myöskin liikkunut Jkl 3.->2. Laitoin hakemuksen kansanopistoon ensi vuodelle, mutta jännitän kyllä silti josko oikaisulla pääsisi.. Se tieto saattaa vaan tulla niin myöhään että pakko tehdä jo muitakin peliliikkeitä.

Tuu kertoo sitten tänne, että minkälainen vastaus sieltä tulee sitten joskus! :)

Vierailija
5654/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy oikein mainiosti ettei sitä paikkaa oteta vastaan koska varasija 1.

Vierailija
5655/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiinko se paikka vastaan 😱😱

Vierailija
5656/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otettiinko se paikka vastaan 😱😱

Sen näkee huomenna kun Vipunen ja opintopolku päivittyvät.

Vierailija
5657/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko alusta asti ollu siinä vai onko varasijat liikkuneet?

Vierailija
5658/5687 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko alusta asti ollu siinä vai onko varasijat liikkuneet?

Muistaakseni 1.7 varasijat liikahtivat ja sen jälkeen ei mitään Tku, Tre ja Hki.

Vierailija
5659/5687 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö se tampereen ykkösvarasija

Vierailija
5660/5687 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa päästä, Vipusessa on edelleen yksi paikka vastaanottamatta, ja tilanne siis eilinen.