Arghh, tulen hulluksi, kun mies on läsnä koko ajan
En sovellu parisuhteeseen, tiedän sen, pitäisi elää erakkona. Tapasin kuitenkin aikoinaan ihanan miehen ja rakastuin ja päätin yrittää elää yhdessä. En ole vuosien päästäkään sopeutunut samaan asumtoon toisen aikuisen kanssa. Tarvitsennpaljon omaa tilaa ja rsuhaa. Arkisin se juuri ja juuri menee, mutta viikonloput ja varsinkin loma-ajat ovat ksuheita. Tekisi mieli kirkua, kun ei saa omaa rauhaa tarpeeksi. Harkitsen taas eroa sen vuoksi. Olemme keskustelleet asiasta aina välillä ja mies sanoo, että erilleen muuttaminen merkitsisi hänestä eroa muutenkin. Tällä hetkellä tuntuu liian ahtaalta ja olen ihan hirveän ärtyisänä, jos juuri nyt pitäisi päättää, eroaisin heti, joten sulkeuduin makuuhuoneeseen, jotten tee tai sano mitään peruuttamatonta.
Onko mitään tpivoa? Onko joku onnistunut ratkaisemaan suuren yksityisyydentarpeen ja kuitenkin pysymään suhteessa ja jopa samassa asunnossa? Miten?
N45
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten miehen pitäisi poistua kodistaan, kun voit itsekin tehdä sen?
Mä kaipaan myös paljon omaa aikaa ja nimen omaan niin ettei mun tarttis lähteä kotoa mihinkään. Saisin olla kotona miten huvittaa ja mitä vaan juttuja tehden. Mua stressaa jos pitäs oman ajan takia lähteä etsimään sitä oman kodin ulkopuolelta.
Mun mies taas on sosiaalisenpi tapaus. Hän kyllä voi lähteäkkin kotoa pois esim omille vanhemmilleen jotka asuvat melkein naapurissa.
Miehenä toimin niin että vain murahtelen toisen keskusteluyrityksille. Tämä on viesti siitä että haluan omaa aikaa. Jos ei tämä ei tehoa niin laitan kuulokkeet korville.
Että toimisi niin kaikenlainen omakin keskuteluhalu pitää pitää minimissä. Ei voi toimia itsekkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi vessa on kotona. Suoraan sanottuna haluaisin käydä aamulla rauhassa vessassa ja piereskelläkin, muuten ei maha toimi, eikä toimi koko päivänä enää. En voi tehdä sitä, jos mies luuhaa koko ajan seinän takana.
ApJos et halua käydä edes vessassa miehen läsnäollessa, teillä on niin isoja ongelmia ettei kannata edes yrittää enää. Selvästi inhoat häntä.
???
Kummallinen päätelmä, että inhoaisin miestä, jos tarvitsen omaa rauhaa vessatoimiin.
Sinäkö osoitat rakkauttasi pieremällä toisen lähellä? Kumpikohan siinä inhoaa kumpaa...
Ja mieheni on muuten aika herkkähipiäinen näissä asioissa, ei kestä ajatuksta kuukautisverestä tms. Jos toimisin vessajutuissa vapautuneesti, se olisi mies, joka alkaisi inhota minua.
Aproiskitko sitä kuukautisverta ympäri käytävien seiniä vai eikö teillä ole ovea vessassa?
Miksi olet noin pisteliäs? Varmasti ymmärsit kuvauksestani, että en koe luontevaksi kaikkia vessatoimia miehen lähistöllä ja mies itse on lähtökohtaisesti asenteeltaan häveliäs ruumiintoimintojen suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehenä toimin niin että vain murahtelen toisen keskusteluyrityksille. Tämä on viesti siitä että haluan omaa aikaa. Jos ei tämä ei tehoa niin laitan kuulokkeet korville.
Että toimisi niin kaikenlainen omakin keskuteluhalu pitää pitää minimissä. Ei voi toimia itsekkästi.
Etkö voi vaan sanoa, että tarvitset omaa rauhaa. Tietysti murahtelu on merkki siitä ettei jaksa kiinnostaa, mutta on lapsellista laittaa kylmästi kuulokkeet jos toinen haluaa puhua. Tämän sanon siis ihmisenä joka kaipaa paljon yksinoloa.
Onko mahdollista muuttaa päivän rytmiä niin että olisitte eri aikaan aamutouhuissa? Jos heräsit ennen miestäsi vessaan ja rauhassa kahville? Eikö ole mitään paikkaa mihin voisit mennä vaikka lomilla? Mulla ei ole mikään iso suku mutta mahdollisuuksia löytyy esim vanhempieni sekä tätini mökki jota mielellään lainaavat pariksi päiväksi pientä palvelusta vastaan kun eivät itse käytä. Ihanaa olla välillä luonnon keskellä ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
En sovellu parisuhteeseen, tiedän sen, pitäisi elää erakkona. Tapasin kuitenkin aikoinaan ihanan miehen ja rakastuin ja päätin yrittää elää yhdessä. En ole vuosien päästäkään sopeutunut samaan asumtoon toisen aikuisen kanssa. Tarvitsennpaljon omaa tilaa ja rsuhaa. Arkisin se juuri ja juuri menee, mutta viikonloput ja varsinkin loma-ajat ovat ksuheita. Tekisi mieli kirkua, kun ei saa omaa rauhaa tarpeeksi. Harkitsen taas eroa sen vuoksi. Olemme keskustelleet asiasta aina välillä ja mies sanoo, että erilleen muuttaminen merkitsisi hänestä eroa muutenkin. Tällä hetkellä tuntuu liian ahtaalta ja olen ihan hirveän ärtyisänä, jos juuri nyt pitäisi päättää, eroaisin heti, joten sulkeuduin makuuhuoneeseen, jotten tee tai sano mitään peruuttamatonta.
Onko mitään tpivoa? Onko joku onnistunut ratkaisemaan suuren yksityisyydentarpeen ja kuitenkin pysymään suhteessa ja jopa samassa asunnossa? Miten?
N45
Edellisessä suhteessa oli sama ongelma. Lopulta se ajoi eroon. Jos kaipasin omaa aikaa, niin olin heti menossa pettämään tai oli jotain salattavaa. Exä ei ymmärtänyt, että on kiva olla ihan itekseen. Sitten en vaan kestänyt enää ja otin eron. Muutama vuosi sitten tapasin nykyisen tyttöystäväni ja hänellä oli omassa suhteessaan täysin sama ongelma. Meillä on molemmilla omat kämpät ja tuskin muutetaan yhteen koskaan. Näin on hyvä olla ja suhde pysyy jotenkin tuoreena koko aika, kun ei tarvi 24h olla yhdessä ja kumpikaan ei loukkaannu jos toinen haluaa olla 2-3 päivää täysin itsekseen ja tehdä omia juttuja. Ylivoimasesti paras parisuhde ja järjestely molempien mielestä.
Sulla kasvaa toi vtutus entisestään jos et löydä ratkasua tohon. Ajattelet jo nyt noin, niin ei se muuta taaksepäin, että hyväksyt sen elon missä toinen on 24h hengittämässä ja loukkaantumassa.
Vaihda miehesi kissaan. Kissaan voi jopa rakastua ja sen kanssa voi myöskin solmia avioliiton tässä nykyisessä monikulttuurisessa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi vessa on kotona. Suoraan sanottuna haluaisin käydä aamulla rauhassa vessassa ja piereskelläkin, muuten ei maha toimi, eikä toimi koko päivänä enää. En voi tehdä sitä, jos mies luuhaa koko ajan seinän takana.
ApJos et halua käydä edes vessassa miehen läsnäollessa, teillä on niin isoja ongelmia ettei kannata edes yrittää enää. Selvästi inhoat häntä.
???
Kummallinen päätelmä, että inhoaisin miestä, jos tarvitsen omaa rauhaa vessatoimiin.
Sinäkö osoitat rakkauttasi pieremällä toisen lähellä? Kumpikohan siinä inhoaa kumpaa...
Ja mieheni on muuten aika herkkähipiäinen näissä asioissa, ei kestä ajatuksta kuukautisverestä tms. Jos toimisin vessajutuissa vapautuneesti, se olisi mies, joka alkaisi inhota minua.
Ap
Kuulostaa kyllä oudolta mieheltä...
Minä olkkarissa ja mies makkarissa. Tuo tunne kasvaa mitä enemmän ikää, olen 53v.
Oltu yhdessä 23 vuotta.
Kerran kuopuskin liittyi keskusteluun ja kiljaisi ettei hän saa olla koskaan yksin.
Myös teinit omissa huoneissaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sisko, jätä tuollainen sika.
Mies on sika siksi, että haluaa viettää aikaa kotonaan ja rakastamansa ihmisen kanssa? Ok.
Ymmärrän tämän vessajutun ihan täysin! Mulla on ongelmallinen vatsa ja asunnot joiden kylppärit ovat liian kuuluvasti esim. ihan olkkarin kyljessä ovat kauhistus. Lomamatkoilla hotelleissa sellanen joku ladonovi-tyyppinen liukuovi mihin jää viiden sentin rako on raivostuttava.
Suosittelen että etsitte uuden asunnon jossa sulla on oma rauhaisa kylppäri ja muutenkin tilaa, vaikka talo jossa on pieni "pihatalo". Ei siinä ole mitään pahaa että tarvitset paljon aikaa yksin, olet parempaa seuraa sitten kun olet taas kaksin. Jos mies ei ymmärrä tätä se ei ole oikea mies sulle.
roiskitko sitä kuukautisverta ympäri käytävien seiniä vai eikö teillä ole ovea vessassa?