2000 euron autoa ostamassa enkä tajua autoista yhtään mitään. HELP!!!
Olen laittanut hintahaarukaksi 1500-2500 euroa. Kunpa on tärkeämpää auton kilometrit vai vuosiluku ja paikanpäälle mennessä mitä kaikkea autosta tulee tarkastaa paikan päällä ja
mikä on sellainen asia, joka saa teidät hylkäämään ehdottomasti auton.
Kommentit (56)
Jos löytyy se huoltokirja niin katsokaa että huollot on tehty tarkkaan ja vuosittain. Ei ole mitään merkitystä huoltokirjalla, jossa ei näy kirjauksia, esim on puuttuvia merkintöjä (voi olla useiden vuosien ajalta huollot tekemättä).
Kovin autotohtorin yrittäjä markkinoi palvelujaan. Eikö muuten kauppa käy?
Heh.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
No tuskinpa vain, sillä samallahan se sitten markkinoisi kilpailijaansa, koska ei ole sanottu että mille autotohtorille kannattaa viedä vai onko ollut sellainen maininta. En lukenut ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Huomasit sä joku leasing firmakin jo markkinoi itseään. :D
Samoin 2000 euron autokin jo markkinoi itseään, sekä uusikin auto. Haha
Entä romutusfirma, sekin mainittiin "romutuspalkkio" :D
Eivät nämä ole aina markkinointia, ap on kysellyt ihan muuta. Jos ei tiedä autoista hevon vitia niin ja kysellään tällä neuvoja, niin jo on joku autotohtori muka markkinoinassa HAH.
Meillä kaikki autot ovat vanhoja ja tärkeimmät tarkistettavat ovat nämä:
- montako omistajaa ja missä ollut. Eri asia ostaa mummon kauppakassina 20 vuotta ollut auto kuin 10 vanha Kotkan satamassa uransa aloittanut ja sen jälkeen 15 eri omistajalla kiertänyt. Ei hyvää vanhaa autoa myydä heti pois. Nopea kierto monilla omistajilla juoruaa, että autosta on löytynyt vikoja.
- huollot ja katsastukset, myös kilometrit ja viat. Kannattaa ostaa vastakatsastettu.
Nämä löytyvät rekisterinumerolla Trafista muutamalla eurolla.
Sen lisäksi on käytävä koeajolla, mitä pitemmällä sen parempi. Kuunnellaan kaikki äänet, myös jyrkästi eri suuntiin käännettäessä ja jarruttaessa, kokeillaan kaikki vaihteet ja nopeudet. Katsotaan vielä konepeltin alle, näkyykö siellä mitään outoa, kuten paljon öljyä tai nestettä. Pitäisi katsoa myös auton alle, jos vaan ymmärtää jotain ruosteesta, letkuista ym. Täriseekö, koliseeko, kuuluuko muuten outoja ääniä tai tuntuuko muuten jotenkin vaikealta?
Hiljattain katsastettu ja renkaat ok. Renkaisiin menee heti 500-1000 jos ei oo pintaa tai talvirenkaissa nastoja.
Mulla 500€ c- mallin Mersu, ei oo ollu vuoteen mitään vikaa. Ja jos joku vika tulee nii paaliin ja uutta samanlaista tilalle. Ajettu n. 600 000.. ollu pari samanlaista aikasemminki, maksoin 650€ mersusta mitä ajettu yli 700 000.. mun suositus siis ois että tuoreella leimalla jonku halvan ja kestävän auton. Vanhemmille autoille sentään pystyy vähän ite jotaki tekemään.. mersussa jakopää ketju eli ei tarvii vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit googlettaa tietyn automallin tyyppivikoja.
En ostaisi autoa, joka pitäisi melko heti viedä katsastukseen.
Tarkista ennen ostoa, ettei auto ole varastettu.
Tarkista omistaja trafista ja se , että teet kauppoja rekisteriin merkityn omistajan kanssa. Äläkä koskaan tee hätäisiä ja nopeita kauppoja jossakin pimeällä parkkipaikalla.
Tuo hintaluokka on sellainen, että itse ottaisin mieluummin muutaman satasen kotteron. Siinä menee vähemmän rahaa hukkaan ja jää enemmän varaa huoltoihin.
"Vanhemmille autoille sentään pystyy vähän ite jotaki tekemään.. "
AP:sanoi, ettei ymmärrä autoista mitään, joten turha pointti.
Kiitos kaikille vastaajille. Sain paljon hyviä vinkkejä.
Se kirjoittaja joka ehdotti, että hankin poikaystävän niin toivon todella ettei se ole välttämätöntä auton oston kannalta, sille olen itsekin mies. Ei se ole sukupuolesta kiinni tietääkö autoista vai ei.
AP
Vierailija kirjoitti:
Hiljattain katsastettu ja renkaat ok. Renkaisiin menee heti 500-1000 jos ei oo pintaa tai talvirenkaissa nastoja.
Anteeks, mutta mitä helvettiä???????????????????
Mä kattelisin esim Kia merkkisiä autoja, eivät maksa uutenakaan niin hirveästi niin hyvin vois tolla 2000eurolla löytyä joku pätevä +-10v vanha yksilö