Hoikan tytön pömppömaha, voiko olla rakenteellinen juttu vai mitä ihmettä?
Lihava tyttö ei ole ! 148 cm ja 42 kg.
Kävi tänä aamuna uimassa ja hetki sitten riehui varmaan tunnin putkeen trampoliinilla. Pyöräilee paljon kavereiden kanssa. Ruoka -ajat ovat säännölliset ja ruoka kasvispainotteista , tänään oli uusia perunoita ja linssi/punajuuri-pyöryköitä torilta ostettujen ja suolavedessä keitettyjen maukkaiden papujen kanssa.
Kommentit (25)
En lukenut koko ketjua, mutta lapset on rakenteellisesti pömppömahaisia ja notkoselkäisiä, lisäksi nuoret tytöt ovat usein laihoja mutta täysin lihaksettomia.
Pömppöähän on esim. nälkää näkevillä lapsilla, vaikka muuten ovat luurankoja. Voisiko johtua jonkin ravintoaineen puutteesta? Mä olin lapsena pömppömaha ja hoikka ja meillä syötiin kyllä siihen malliin, että nykyään varmaan tehtäisiin lasu.
Mä olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni huippu-urheilija. Pirun kova kunto, vatsalihakset tikissä (8-pack) ja erittäin jäntevä/hoikka. Ja jouduin aina vetämään vatsaa sisään, kun pömpötti. Ruumiinrakenne, ei sille minkään mahda. Edelleen sama ongelma, vaikken enää noin kovassa kunnossa ole.
Jos on alipainoa, niin maha pömpöttää...
Hyvinkin voi olla rakenteellista. Itselläkin on pömppömaha vaikka olen 163cm/46kg ja melkein kolmekymppinen.