Kuka teidän autoihinne vaihtaa jakohihnat?
Meillä mies tekee itse. Tänään just vaihtoi toisen automme, Volvo V70 D5, jakopään ja muutenkin teki huollon.
On niin kätevä mies.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee itse. Tänään just vaihtoi toisen automme, Volvo V70 D5, jakopään ja muutenkin teki huollon.
On niin kätevä mies.
Oletan hänen huoltavan myös sinun jakopääsi.
Huoltoliike. Ja ammattilaiset hoitaa talonkin rempat ja isommat huollot. Ei haittaa yhtään, en etsinytkään mitään remppareiska-henkistä miestä.
Kahteen autoon olen vaihdattanut. Molemnat merkkihuollossa.
Jälkimmäisen auton hihna vaihdettiin kahden vuoden jälkeen uudestaan takuuseen, koska oli kulunut liikaa.
Muutenkin merkkihuollossa on takuut ja muut. Eli jos auto sattuis jäämään matkan varrelle, se hinattais ilmaiseksi korjaamoon ja muistaakseni siihen sisältyi laina-autokin joksikin aikaa.
Mitenkähän ap:n siippahuolto hoitaa ton puolen?
Vaihdan auton uudempaan ennen kuin hihna pitää vaihtaa.
Kaveri, roplaa muutenkin autoja, ihan työkseen
Vierailija kirjoitti:
Kaveri, roplaa muutenkin autoja, ihan työkseen
Harmaata taloutta?
Ajan aina uudella autolla, johon tuollaista huoltoa ei tarvitse suorittaa. Jos auto sattuisi hajoamaan, kattaisi takuu sen asennuksineen valtuutetussa huoltamossa.
Ostin auton, jossa ei ole jakohihnaa, niin ei tarvitse sitä sitten vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi, kaikissa kolmessa ketju.
Ketju toki parempi kuin hihna, mutta ei se autuaaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtaa ja remontoi muutenkin meidän autot. On ajoneuvoasentaja.
Samoin, ja työkalujakin löytyy. Täytyy vaan hankkia sen verran vanhat autot, että niille pystyy kotioloissa jotain tekemään.
Ei ole hihnaa, vaan ketju. Auton huollot tekee merkkiliike tai valtuutettu korjaamo.
Mies vaihtaa hyppykiertopotkulla kun on jakohihnakata harjoitusohjelmassa. Ilman paitaa lumihangessa ja samalla katkaisee ja halkoo karatella polttopuut. Nuoret kollit katsoo ihmeissään eikä uskalla alkaa mitään.
No minullapa niin kätevä mies että vaihtaa oman autonsa jakopäähihnan lisäksi myös monien muiden autojen jakopäähihnat. Kai sitä ukkoa nyt pitkää täälläkin kehua maasta taivaisiin tästä asiasta vaikkei kukaan teistä edes tiedä kenestä puhun.
Huoltokorjaamolla teetän. Emme kumpikaan ole erityisen kiinnostuneita autojen rassaamisesta ja tienaamme tarpeeksi, jotta voimme maksaa vaihtamisesta niille, jotka tuollaisia hommia rahaa vastaan tekevät. Käynhän mä kampaajallakin, vaikka osaisin saksia latvat myös itse. Se on se helppous.
Kuka on aikuisten oikeasti vielä niin vanhanaikainen, että ajaa kuminauhavetoisella autolla vuonna 2018...???
T: Sinkku-Mies
En aja samalla autolla niin kauan että vaihto tulisi ajankohtaiseksi.
Mikä hihna?
Mun autossa jakopää on rattailla...
Seuraava omistaja