Vierailija

Itsellä on 13 vuotias tyttö, ja päätti tänään alkaa vegaaniksi. Yllätyin aika laills.

• ylös 27
  • alas 2

Sivut

Kommentit (113)

Vierailija

Sitten tutkittais juttuja ja yhdessä opeteltais tekemään ruokia.

Toki tää nyt ei olisi kaukaa edes haettu, kun mieheni on ollut 23 vuotta vegaania, että...

• ylös 104
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miten toi voi olla yllätys, että teinit keksii tuollaisia juttuja? Ennemminkin odotettavissa, että jotain keksii. Jos ei sitten vegaaniksi ryhtymistä niin jotain muuta.

• ylös 15
  • alas 33
Vierailija

En antaisi lapsen ryhtyä vegaaniksi. Meillä tehdään jatkossakin vain yksi päivällinen, en ala laittamaan yhdelle eriä. Tavallinen kasvisruoka saattaisi vielä menetellä ja meillä viikoittain tehdäänkin myös kasvisruokaa mutta tuota vegaaniutta olisi mahdoton järjestää. On myös suuri menoerä alkaa ostamaan yhdelle eri ruoat kuin muille. Omilla rahoillaan ostakoon mitä haluaa mutta kotona syödään samaa ruokaa kuin muutkin. Kun asuu omillaan voi itse valita.

• ylös 54
  • alas 127
Vierailija

Keskustelun paikka olisi. En mollaisi, mutta kertoisin, että ihminen on sekasyöjä, joka ei pelkillä kasviksilla pärjää.

• ylös 33
  • alas 147
Vierailija

Olen siis yrittänyt puhua hänelle, koska en viittis tehdä erikseen toista ruokaa. Mutta sovittiin että hän saa ryhtyä sitten vegaaniksi kun saa oman kämpän, ja pystyy pitämään huolta itsestään ensin.

• ylös 29
  • alas 53
Vierailija

Ei ole semmoista näköpiiirissä, onneksi. En jaksaisi eikä riittäisi rahat.

Meillä minä olen se joka on kiinnostunein laittamaan muutaman kasvisruoan viikossa, vaikka periaatteessa lihansyöjä olenkin, mutta tiedostan että vähentääkin voisi.

• ylös 15
  • alas 26
Vierailija

Teini opettelisi laittamaan ruokaa, ei kai siinä olisi sen kummempaa. Meillä käytetään jonkin verran vegaanisia tuotteita muutenkin, varsinkin jugurtin sijasta. Smoothiessa kaura- tai kookosmaitoa jne. Vegaaniset "leikkeleet" on myös tosi hyviä. Lisäksi muutaman kerran viikossa lämmin ruoka on kasvisruokaa tai kokonaan vegaaninen. Nyt kesäloma-aikaan päivän toinen lämmin ateria lähes aina.

Jos teini alkaisin vegaaniksi niin sitten hän valmistaisi itselleen oman ruoan niinä päivinä kun muut syö hänelle sopimatonta sapuskaa ja tulisi luonnollisesti ruokaostoksille mukaan useammin :)

• ylös 91
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En antaisi lapsen ryhtyä vegaaniksi. Meillä tehdään jatkossakin vain yksi päivällinen, en ala laittamaan yhdelle eriä. Tavallinen kasvisruoka saattaisi vielä menetellä ja meillä viikoittain tehdäänkin myös kasvisruokaa mutta tuota vegaaniutta olisi mahdoton järjestää. On myös suuri menoerä alkaa ostamaan yhdelle eri ruoat kuin muille. Omilla rahoillaan ostakoon mitä haluaa mutta kotona syödään samaa ruokaa kuin muutkin. Kun asuu omillaan voi itse valita.

Voisiko alapeukuttajat keertoa miten selitän muille lapsilleni sen, että he eivät enää saa tarpeeksi syödäkseen kun nyt meneekin niin paljon enemmän rahaa sisaruksen ruokiin? Miksi asettaisin tämän yhden lapsen eri asemaan muiden kanssa eli saa erikseen vegaaniruokaa sen kustannuksella että muut eivät saa enää vatsaansa täyteen. Kaikissa perheissä ei ole yksinkertaisesti varaa tehdä eri ruokaa yhdelle.

• ylös 35
  • alas 95
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teini opettelisi laittamaan ruokaa, ei kai siinä olisi sen kummempaa. Meillä käytetään jonkin verran vegaanisia tuotteita muutenkin, varsinkin jugurtin sijasta. Smoothiessa kaura- tai kookosmaitoa jne. Vegaaniset "leikkeleet" on myös tosi hyviä. Lisäksi muutaman kerran viikossa lämmin ruoka on kasvisruokaa tai kokonaan vegaaninen. Nyt kesäloma-aikaan päivän toinen lämmin ateria lähes aina.

Jos teini alkaisin vegaaniksi niin sitten hän valmistaisi itselleen oman ruoan niinä päivinä kun muut syö hänelle sopimatonta sapuskaa ja tulisi luonnollisesti ruokaostoksille mukaan useammin :)

Teidän perheessä syödään siis paljon näitä lisäainekorvikkeita. Tosi hyvää ravintoa kasvaville lapsille :D:D:D

• ylös 18
  • alas 94
Aloittaja.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voisiko alapeukuttajat keertoa miten selitän muille lapsilleni sen, että he eivät enää saa tarpeeksi syödäkseen kun nyt meneekin niin paljon enemmän rahaa sisaruksen ruokiin? Miksi asettaisin tämän yhden lapsen eri asemaan muiden kanssa eli saa erikseen vegaaniruokaa sen kustannuksella että muut eivät saa enää vatsaansa täyteen. Kaikissa perheissä ei ole yksinkertaisesti varaa tehdä eri ruokaa yhdelle.

Puhu omkstas. Mulla on vaa yks, ja tää liittyy vain siis mun muksuun.

• ylös 7
  • alas 15
Vierailija

Hyvä tilaisuus vähentää kaikkien lihan syöntiä. Teette sellaista ruokaa mihin voi lihansyöjä ottaa lihaa lisäksi.

• ylös 74
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskustelun paikka olisi. En mollaisi, mutta kertoisin, että ihminen on sekasyöjä, joka ei pelkillä kasviksilla pärjää.

Miten niin ei pärjää?

T: Vegaani 12 vuotta

• ylös 86
  • alas 17
Vierailija

Tyttäresi jää sinne 13-vuotiaan tasolle. Ihminen tarvitsee lihaproteiineja älylliseen kehittymiseen. Kuussa ei olisi käyty jos jyrsisimme vieläkin juuria ja pähkinöitä.

• ylös 14
  • alas 74
Vierailija

Helpompaa olisi kyllä jos olisi vaan vege koska itsekin olen mutta sitten täytyisi maitotuotteita korvata vegaanisilla. Käytän nytkin kauramaitoa esim. smoothieissa.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helpompaa olisi kyllä jos olisi vaan vege koska itsekin olen mutta sitten täytyisi maitotuotteita korvata vegaanisilla. Käytän nytkin kauramaitoa esim. smoothieissa.

Ymmärrätkö, että kauramaitoa ei ole olemassa?  Ei kaura muutu maidoksi, jos siihen lisää vettä ja lisäaineita.

• ylös 17
  • alas 71
Vierailija

Mikäs siinä, jos itse tekee ruokansa. Tietenkin kasvikset ym. käy hänellekin. Mutta jos muut vaikkapa kalaa, niin siinä tapauksessa tekee omansa. Anna kokeilla, voi loppua lyhyeen, kun muut syövät jotain ihanaa kermajäätelöä ja itse jotain mitä lie.

• ylös 17
  • alas 41
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos itse tekee ruokansa. Tietenkin kasvikset ym. käy hänellekin. Mutta jos muut vaikkapa kalaa, niin siinä tapauksessa tekee omansa. Anna kokeilla, voi loppua lyhyeen, kun muut syövät jotain ihanaa kermajäätelöä ja itse jotain mitä lie.

Nii. Ja olen yrittänyt sanoa myös tota. Ei tajua. Jutta hän sanoi että haluaa pysyä terveenä ja laihduttaa. Sanoin että silti voi tulla sairaaksi, eikä pelkkä vegaaninen auta laihduttamiseen. Vaan samalla ruoalla voi siis.

• ylös 9
  • alas 22

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat