Kämpän viilennyksen vaihtoehdot
Ropeli ei viilennä yhtään, liikkuva ilma hikisellä iholla helpottaa kyllä oloa.
Haihduttava viilennyslaite ilman postoputkea ei käytännössä viilennä yhtään, kostuttaa niin että tapetit putoaa. Myyntivaleet ovat suorastaan rikollisia.
Ilmastointilaite poistoputkella jäähdyttää kyllä, mutta tehoa syö ja pölyä pukkaa kun korvausilmaksi tulee kuumaa ulkoilmaa. Kova ääni.
Ilmalämpöpumppu on paras ratkaisu.
Melkein yhtä hyvä on siirrettävä ilmastointilaite, jossa on sisä- ja ulkoyksiköt. Ei mitään "asennusta" eli mitään lupia ei tarvita.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi siirrettävä toimii?
Sisäyksikkö huoneeseen, ulkoyksikkö partsille. Letku (n. 3 cm) ikkunanraosta.
Ottaa siis ilmaa huoneesta ja puhaltaa sen jäähdytettynä ulos. Lämpö siirtyy nesteessä ulkoyksikkön. Toimii! Minulla Technibel. Melkein sama kuin ulisse.
Millaisia ikkunoita teillä on, jos 3 sentin letkun vieminen sen läpi ei vaadi minkäänlaista lupaa tai asentamista? Miten teillä on tuollaisia reikiä ikkunoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa siis ilmaa huoneesta ja puhaltaa sen jäähdytettynä ulos. Lämpö siirtyy nesteessä ulkoyksikkön. Toimii! Minulla Technibel. Melkein sama kuin ulisse.
Mitä järkeä on puhaltaa jäähdytetty ilma ulos?
Taisi tulla lapsus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ikkunoita teillä on, jos 3 sentin letkun vieminen sen läpi ei vaadi minkäänlaista lupaa tai asentamista? Miten teillä on tuollaisia reikiä ikkunoissa?
höh, ikkunanraosta se menee
Ihan sama. Oon grillannut itseäni pihalla koko päivän 8)