Päästäisitkö sisään jos kaveri soittaisi ovikelloa puoli kahdelta yöllä ja haluaa päästä "kuselle"?
Hän on matkalla baarista kotiin ja sanomattakin selvää että hän on juonut aikalailla.
Kommentit (23)
Jos olen hereillä niin miksikäs ei.
Eilenkin joku naapuri hakkasi ovea puolikolmelta mutta onneksi olin vielä hereillä harjoittelemassa rumpujen soittamista.
No totta kai jos todella on kaveri kyseessä. Hädässä ystävä tunnetaan.
En koska tuo ei ole mahdollista. Täällä ei ole baareja lähimaillakaan ja vaan kourallinen sukulaisia tietää osoitteeni.
Mä uhkasin soittaa poliisit, kun miespuolinen kaverini alkoi kivittämään keskellä yötä lastenhuoneen ikkunaa (joka oli ennen mun huoneeni, lapsi siis nukkui nyt siellä) ja ulista sisäänpääsyä puheluin, tekstiviestein ja huutelemalla ikkunan alla. Ei oltu nähty eikä muutenkaan oltu tekemisissä moneen kuukauteen, oli ohikulkumatkalla baarista, kännissä kuin käki ja pitkä kotimatka edessä.
En katso olevani vastuussa aikuisen viikonloppujuopon retkimajoituksista, kun ei raaski tilata taksia. Ei olla kavereita enää.
Tietty, mutta todennäköisesti hän olisi käynyt joko viereisessä julkisessa vessassa tai viereisessä puistossa, jossa on myös julkinen wc ja puskia.
Ihmettelisin kuinka on mahdollista kun talon ala-ovi menee lukkoon yhdeksältä.
Mutta todennäköisesti päästäisin. Varmaan koittaisin saada selkoa, mihinkä on ollut matkalla että voisin ilmottaa henkilölle. Varmaan petaisin sohvalle pedin ja antaisin sankon ja vitamiiniveden + särkylääkkeen viereen.
No en. Jotain hämärää siinä olisi, jos olisi harhautunut keskelle ei-mitään, kännissä autolla?, ei mulla kyllä oo kavereitakaan eikä ovikelloa sen puoleen.
Ja kusta voi sinne pihalle, niin ne kaikki maalla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Eilenkin joku naapuri hakkasi ovea puolikolmelta mutta onneksi olin vielä hereillä harjoittelemassa rumpujen soittamista.
Kerrankin hauska vitsi. Kiitos!
En päästäisi, eikä minulla ole tuommoisia kavereita. Ainakaan tuon jälkeen ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
🤣😂🤣😂
Jos perimmäinen syy olisi pelkkä vessakäynti niin en, mutta jos kyseessä "vessakäynti" esim. stalkkerin takia niin sitten.
Tietenkin, jos nyt hätä on. Hädässä ystävä tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi, eikä minulla ole tuommoisia kavereita. Ainakaan tuon jälkeen ei olisi.
Ymmärrän jotenkin tätä näkökulmaa (tuskin tämmönen on kenestäkään kivaa), mutta ihan oikeastikko te jättäisitte humalaisen ystävänne kodin ulkopuolelle yöllä? Tai hylkäisitte kokonaan pois ystävälistaltanne? Eikö ystävät ole sitä varten että autetaan ja pelastetaan pulasta ja annetaan anteeksi mokat...?
Tietenkin. Jos on oikeasti kaveri eikä joku, jota on vain pakko katsella välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jotenkin tätä näkökulmaa (tuskin tämmönen on kenestäkään kivaa), mutta ihan oikeastikko te jättäisitte humalaisen ystävänne kodin ulkopuolelle yöllä? Tai hylkäisitte kokonaan pois ystävälistaltanne? Eikö ystävät ole sitä varten että autetaan ja pelastetaan pulasta ja annetaan anteeksi mokat...?
Minusta wc-hätä ei ole hätätilanne. Itse en kehtaisi herättää kaveriani yöllä sen takia. Jos oikeasti olisi hätätilanne eli henki tai terveys vaarassa, niin silloin tietenkin auttaisin.
Tuossa humalaisen ex tempore kyläilemään päästämisessä on se vaara, että se muodostuu helposti tavaksi eli kaveri / tuttava oppii luottamaan siihen, että tälle ihmiselle pääsee aina öisillä baarireissuilla wc:hen / tilittämään illan kulusta / yöksi.
Eli en päästäisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei kaveri vessaan halua vaan jatkamaan iltaa seurassa. Pissata voi mihin tahansa puskaan tai yleiseen vessaan. Sen takia ap. laittoi lainausmerkkeihin.
En päästäis, antaisi ovesta yöastiani.