Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesän aikana nopea ja näkyvä lihominen....miten saada itsensä ruotuun uudelleen???

Vierailija
14.07.2018 |

Olen ollut perushoikka ja liikuntaa normaalisti 2-4x/vko. Nyt en kesäkuun alusta ole liikkunut yhtään. Mieleni täyttyy vain tekosyistä. Olen syönyt epäterveellisesti ja nautiskellut koko kesän. Pidän ulkoliikunnasta mutta helteessä urheilijaksi minusta yksinkertaisesti ei ole. Viileämmillä keleillä olin vain laiska. Nyt on lomaa jäljellä 2,5vko ja tunnen itseni valaaksi, kesällä kiloja ainakin tullut lisää viisi tai kuusi.

Vinkkejä miten tästä palauttaa itsekuri? Liikkumista en aio yrittää nyt kun lähes 30 hellettä muttamutta...tänäänkin meillä ruokana paistettua siikaa ja tietty uusien perunoiden kanssa tulee otettua voita ja suolaa...ei pitäisi mutta se on niin hyvää. Jälkiruokana mansikkakakkua...ei pitäisi.

Jos kyseessä olisivain lomaviikot en sättisi itseäni mutta nyt on samoin vedelty jo lähes pari kk. Kuntokin huonontunut heti, huomaan esim portaissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen on hyvää hellepäivien liikuntaa. Ei kun pitkiä viilentäviä uimalenkkejä vain tekemään!

Vierailija
2/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskele nyt loma mutta koita pitää jotain kuria myös esim ei naposteluja ruokailujen välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinulla on jälkiruokana mansikkakakkua? Olisit ostanut pelkkiä mansikoita.

Ei pidä ostaa kotiin lihottavaa ruokaa.

Kun on kuuma, ei juo kokista vaan vettä, ei osta mehujäätä vaan vesimelonia. Ne on nuo pienet valinnat.

Onneksi on noinkin vähän ylipainoa, ne saa helposti pois.

Vierailija
4/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset syyttäisi kilpirauhasta kuten kaikki muutkin kesällä lihoneet av-valaat? Itsekin olen lihonut mutta ei se minun syyni ole vaan kilpirauhaseni!

Vierailija
5/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset syyttäisi kilpirauhasta kuten kaikki muutkin kesällä lihoneet av-valaat? Itsekin olen lihonut mutta ei se minun syyni ole vaan kilpirauhaseni!

Sama täällä! :D

Vierailija
6/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinulla on jälkiruokana mansikkakakkua? Olisit ostanut pelkkiä mansikoita.

Kun on kuuma, ei juo kokista vaan vettä, ei osta mehujäätä vaan vesimelonia. Ne on nuo pienet valinnat.

Niin niinhän se pitäisi. Tavallisesti pidänkin aika tiukkaa kuria itselleni ja nyt kun on hellittänyt niin tuloksena onkin sitten perinteinen mättövyöry 😂 Makeista on helpompi tinkiä mutta nuo suolaiset on vaikeinta...juuri voin käyttäminen, suola yms. Ostetaan tuoretta patonkia niin siihen meneekin aitoa voita sitten kunnon könttinä. Sama perunat. Annoskoot ovat suurempia ja santsattuakin tulee.

Vierailija
7/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran liiku, syöminen sen mukaan. Muista myös että  helle turvottaa ja nestettä kertyy. Siirrä liikunta viileämpään aikaan jos mahdollista. 2-3 kg voi olla ihan silkkaa turvotusta(nestettä) , lähtee muutaman päivän tiukistelulla.

Pienennä annoskokoa, tarkkaile suolan käyttöä. 100g hiilihydraattia sitoo itseensä 400g vettä = 500g vaa'alla.

Vierailija
8/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Vierailija
9/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerran liiku, syöminen sen mukaan. Muista myös että  helle turvottaa ja nestettä kertyy. Siirrä liikunta viileämpään aikaan jos mahdollista. 2-3 kg voi olla ihan silkkaa turvotusta(nestettä) , lähtee muutaman päivän tiukistelulla.

Pienennä annoskokoa, tarkkaile suolan käyttöä. 100g hiilihydraattia sitoo itseensä 400g vettä = 500g vaa'alla.

Ite huomaan just tän turvotuksen esim. tnä, eilen tuli syötyä suklaalevy, ja muutenkin ihan hyvin. Ihan tuntee, et on turvotusta.

Vierailija
10/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän turvottelee äsken mätetyt juustopastejat ja mokkapalat...lähtisköhän nesteenpoistolääkkeellä?

Vierailija
11/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin vähän turvottelee äsken mätetyt juustopastejat ja mokkapalat...lähtisköhän nesteenpoistolääkkeellä?

En tiiä, kysytkö tosissaan, mutta en lähtis leikkii nesteenpoistolääkkeillä.

Vierailija
12/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niinhän se pitäisi. Tavallisesti pidänkin aika tiukkaa kuria itselleni ja nyt kun on hellittänyt niin tuloksena onkin sitten perinteinen mättövyöry 😂 Makeista on helpompi tinkiä mutta nuo suolaiset on vaikeinta...juuri voin käyttäminen, suola yms. Ostetaan tuoretta patonkia niin siihen meneekin aitoa voita sitten kunnon könttinä. Sama perunat. Annoskoot ovat suurempia ja santsattuakin tulee.

Älä sitä voita syytä, se patonki sua lihottaa ja se kakku.

Vierailija
13/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä kävin eilen oikeesti valittamassa hoitajalle, et tunnistan kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, et otettaisko kokeita. xDDD En kestä.

Vierailija
14/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä voita, patonkia tai kakkua. Syytä kilpirauhasta ja vapauta itsesi vastuusta!

Vierailija
15/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan syy. Ei pitäisi päästää valaita (myöskään piilovalaita) lomailemaan.

Vierailija
16/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on terkkaritädit ihmeissään kun pöhöttyneitä av-kabanosseja vyöryy vastaanotolle puhumaan kilpirauhasesta.

Vierailija
17/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun aloittajaan, mullekin kiloja on tullut toukokuusta alkaen neljä ihan vain laiskuuttani kesäherkkujen äärellä. Olen ollut reissussa pitkälti koko kesän ajan ja vieraissa paikoissa sitä jotenkin ajattelee ettei reissuherkkuja lasketa ja että kerrankos sitä syö viikon putkeen joka päivä kakkua.

Nyt kun tulin kotiin niin sama meno jatkui, eilen pistin stopin. Onneksi jääkaappi oli jo valmiiksi tyhjillään niin oli helppo vain ostaa terveellisempää ruokaa tilalle. Mua kurin palauttamisessa auttaa armoton ruokapäiväkirjan pitäminen, jotenkin syödessä sitä tulee ajatelleeksi ettei nyt haluaisi joutua kirjaamaan sitä jälkkärimunkkiakin vihkoonsa ja sillä tapaa tulee tietoisemmaksi omista syömisistään. Helpottaa kun kirjoittaa itselleen realistiset tavoitteensa paperille, silloin ne muuttuu jotenkin konkreettisemmiksi. Nyt kun on helle niin ei minuakaan huvita liikkua, uiminen olisi kivaa mutta kun on niin pöhöttynyt olo niin ei tee mieli mennä bikineissä rannalle. Sen sijaan käyn joka ilta puolen tunnin kävelyllä musiikkia kuunnellen. Illasta on vielä lämmin, mutta aurinko ei polta tai tunnu läkähdyttävältä. Tsemppiä ap.

Vierailija
18/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä voita, patonkia tai kakkua. Syytä kilpirauhasta ja vapauta itsesi vastuusta!

Jossain vaiheessa jankutuksesi menee epätoivon puolelle. 

Kilpirauhasongelmat ovat erittäin ikäviä ja sinun kannattaisi tutustua niihin.

Minä olin onnekas ja sairastuin "vain" syöpään. Toivottavasti sinä vältyt etkä saa jättimäisiä kortisonikuureja, jotka muokkaavat mm. kasvot ja kaulan uusiksi.

Vierailija
19/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun mulla ihan toisin päin.

Eli talvella lihon ja kesällä laihdun, koska kesällä kauniissa ilmassa haluaakin liikkua eikä tee mieli syödä niin paljon kun talven ankeudessa.

Vierailija
20/21 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun aloittajaan, mullekin kiloja on tullut toukokuusta alkaen neljä ihan vain laiskuuttani kesäherkkujen äärellä.

Mua kurin palauttamisessa auttaa armoton ruokapäiväkirjan pitäminen, jotenkin syödessä sitä tulee ajatelleeksi ettei nyt haluaisi joutua kirjaamaan sitä jälkkärimunkkiakin vihkoonsa

uiminen olisi kivaa mutta kun on niin pöhöttynyt olo niin ei tee mieli mennä bikineissä rannalle.

Mihin ajattelit kirjata sen munkin, virheellisten ostosten listaanko?

Sulla on päässä vikaa, jos neljä kiloa tekee mukamas niin pöhöttyneen, ettet enää voi mennä rannalle.