Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Vantaalla. Postilta tuli kirje että minulle olisi paketti Jyväskylässä jonka nouto maksaa 10€.

Vierailija
14.07.2018 |

Ei ole lähettäjää. En ole tilannut mitään tai muuten odota paketteja tai kirjeitä. Postin sivuilta löysin aspachatin joka ei ole nyt auki jotta voisin kysyä mikä se on. Saanko mistään nyt selville vai odotanko maanantaihin? (Maksulliseen asiakaspalveluanumeroon en tuon takia ala soittaa.)

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole paketti, vaan kirje/lasku ja lähettäjältä unohtunut postimerkin tai se on irronnut pois.

Ja posti maksattaa sen vastaanottajalla.312

Vierailija
22/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös Vantaalla, ja joku paketti oli mennyt vahingossa Porvooseen, kun postinumero oli väärin. (Oikeaan Porvooseen. En epäile ap:tä provoksi.) Sulla toki varmaan eri tilanne, jos se on jossain selvityspisteessä. Eivätkö siis voi lähettää sitä Vantaalle, jos soitat ja selvität asiaa? Mulla ne lähetti sen pyynnöstä oikeaan paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy jossain postikonttorissa kysymässä. Se chatti on varmaan kans hyvä.

Oletko joskus asunut Jyväskylässä?

Olen koko ikäni asunut Vantaalla :D

Olen sen verran utelias että saatan tänään mennä käymään tuossa lähipostissa.

Ap

Jos sun lähiposti on asiamiesposti tai noutopiste, niin tuota asiaa ei pysty siellä näin viikonloppuna selvittämään, tuo on sellainen, josta pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun.

terv. asiamiespostissa työskennellyt

Siellä lähetetään ja vastaanotetaan paketteja ja myydään sitä kaikkea postimerkki/kirje/kortti tilpehööriä niin onko se tuo asiamiesposti? Ei tullut mieleenkään että on erillaisia.

Ap

No jos kyseessä on asiamiesposti niin sieltä voidaan soittaa postin asiakaspalveluun, mutta nyt viikonloppuna postin asiakaspalvelunumerossa ei ole ne kaikki numerot käytössä kuten arkisin, joten sen vuoksi on mahdollista, että ei saada luurin päähän sellaista postin asiantuntijaa, joka osaisi kertoa, mistä tuossa on kysymys (siellä on sellainen päivystys, jossa osataan vastata vain vähän yksinkertaisempiin kysymyksiin).

Jos kyseessä on noutopiste, niin siellä on itsepalvelumeininki, mutta tosiaan ihan sama homma, jos suostuvat soittamaan (koska noutopisteessä ei tällaista selvityspalvelua periaatteessa ole), et saa siis välttämättä nyt viikonloppuna selvyyttä asiaan, tai se on ihan tuuria, jos siellä postin asiakaspalvelunumerossa sattuukin joku tietäväinen olemaan. Itse kun sinne työkseni soittelen niin tosiaan tällainen havainto postin viikonloppupäivystyksestä.

Vierailija
24/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joutunut maksamaan sen 10e, sen pystyi ihan siinä luovutuksen yhteydessä tekemään. Ehkä voit vähän tutkia vilkuilla ja arvioida pakettia ennenkuin maksat? Eikö tuo tämänhetkinen paikka tarkoita sitä että lähettäjä on jättänyt sen jkl:ssa?

Vierailija
25/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun myös Vantaalla, ja joku paketti oli mennyt vahingossa Porvooseen, kun postinumero oli väärin. (Oikeaan Porvooseen. En epäile ap:tä provoksi.) Sulla toki varmaan eri tilanne, jos se on jossain selvityspisteessä. Eivätkö siis voi lähettää sitä Vantaalle, jos soitat ja selvität asiaa? Mulla ne lähetti sen pyynnöstä oikeaan paikkaan.

Todennäköisesti voivatkin lähettää, mutta ap:han ei halua soittaa sinne postin palvelunumeroon.:)

Eikä maksaa sitä lunastusmaksua:)

Vierailija
26/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin joutunut maksamaan sen 10e, sen pystyi ihan siinä luovutuksen yhteydessä tekemään. Ehkä voit vähän tutkia vilkuilla ja arvioida pakettia ennenkuin maksat? Eikö tuo tämänhetkinen paikka tarkoita sitä että lähettäjä on jättänyt sen jkl:ssa?

Ei tarkoita, se tarkoittaa sitä, että kun lähetystä ei ole noudettu, se on mennyt Postin selvityspisteeseen, joka sijaitsee Jyväskylässä.

Vierailija
27/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko soittaa sinne? :D et mikä homman nimi, mistä paketti on tullut?

Vierailija
28/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole paketti, vaan kirje/lasku ja lähettäjältä unohtunut postimerkin tai se on irronnut pois.

Ja posti maksattaa sen vastaanottajalla.312

Miten tarralla liimattava postimerkki putoaa itsekseen pois?:)

Onpa posti ilkeä, kun pitää ihan lähettämisestä maksaa eikä saa laittaa ilmaiseksi tai vaikka vain puolet maksusta ;)

Vierailija
29/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pöljä menee maksamaan sellaisesta paketista, jota ei ole tilannut ja josta ei edes tiedä, mitä siinä on.

Oletko tosiaan itse lähettänyt jonkun paketin, jota ei kukaan ottanut vastaan? Mutta miksi se olisi Jyväskylässä eikä sinun lähipostissasi?

Kannattaa selvittää, olisiko sittenkin kyse jonkun toisen henkilön paketista. Onhan tässä maassa paljon samannimisiä ihmiä.

Vierailija
30/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti nyt töpeksii ihan urakalla :( Lähettämäni paketti lajiteltiin 4 kertaa lajittelukeskuksessa eli seisoi viikon paikallaan ja seisoisi varmaan vieläkin ellen olisi ottanut Postin chatin kautta yhteyttä.Chat toimi hienosti ja sitä kautta tarkistettiin ,että paketin tiedot oikein. Olivat siis,mutta aloin jo epäillä,etten ollutkaan laittanut oikein.Eli yhteys chatin kautta ja tsemppiä !

Vierailija
31/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pöljä menee maksamaan sellaisesta paketista, jota ei ole tilannut ja josta ei edes tiedä, mitä siinä on.

Oletko tosiaan itse lähettänyt jonkun paketin, jota ei kukaan ottanut vastaan? Mutta miksi se olisi Jyväskylässä eikä sinun lähipostissasi?

Kannattaa selvittää, olisiko sittenkin kyse jonkun toisen henkilön paketista. Onhan tässä maassa paljon samannimisiä ihmiä.

Tässä teoriassa taitaa olla ongelmana se, että ap on saanut ilmoituksen lähetyksestä omaan osoitteeseensa, jossa itse asuu eli hänen kanssaan ei asu toista samannimistä henkilöä:) Posti kun ei toimita mitään perille pelkän nimen perusteella, tarvitaan se osoitekin:)

Vierailija
32/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sun lähiposti on asiamiesposti tai noutopiste, niin tuota asiaa ei pysty siellä näin viikonloppuna selvittämään, tuo on sellainen, josta pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun.

terv. asiamiespostissa työskennellyt

Siellä lähetetään ja vastaanotetaan paketteja ja myydään sitä kaikkea postimerkki/kirje/kortti tilpehööriä niin onko se tuo asiamiesposti? Ei tullut mieleenkään että on erillaisia.

Ap

No jos kyseessä on asiamiesposti niin sieltä voidaan soittaa postin asiakaspalveluun, mutta nyt viikonloppuna postin asiakaspalvelunumerossa ei ole ne kaikki numerot käytössä kuten arkisin, joten sen vuoksi on mahdollista, että ei saada luurin päähän sellaista postin asiantuntijaa, joka osaisi kertoa, mistä tuossa on kysymys (siellä on sellainen päivystys, jossa osataan vastata vain vähän yksinkertaisempiin kysymyksiin).

Jos kyseessä on noutopiste, niin siellä on itsepalvelumeininki, mutta tosiaan ihan sama homma, jos suostuvat soittamaan (koska noutopisteessä ei tällaista selvityspalvelua periaatteessa ole), et saa siis välttämättä nyt viikonloppuna selvyyttä asiaan, tai se on ihan tuuria, jos siellä postin asiakaspalvelunumerossa sattuukin joku tietäväinen olemaan. Itse kun sinne työkseni soittelen niin tosiaan tällainen havainto postin viikonloppupäivystyksestä.

Taidan siis ihan suosiolla jättää maanantaihin tämän mysteerin selvittämisen. Chatin kautta ei ainakaan vaivaa niitä joille asia ei kuulu.

Ap

Vierailija
33/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tilannut jotain laitonta sinun tiedoilla. Tarkoitus valtuuttaa itsensä hakemaan paketti, joka on tullut pari päivää aikaisemmin, kun piti.

Vierailija
34/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko soittaa sinne? :D et mikä homman nimi, mistä paketti on tullut?

Aspanro on maksullinen. En ole niin utelias että alan siitä tiedosta maksamaan. Ei minulle kukaan muu paketteja lähetä kuin työnantaja nyt kun asiaa mietin mutta nämä kyllä laittaa lähettäjän mukaan ettei tavarat katoa.

Ap

Vierailija
35/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti nyt töpeksii ihan urakalla :( Lähettämäni paketti lajiteltiin 4 kertaa lajittelukeskuksessa eli seisoi viikon paikallaan ja seisoisi varmaan vieläkin ellen olisi ottanut Postin chatin kautta yhteyttä.Chat toimi hienosti ja sitä kautta tarkistettiin ,että paketin tiedot oikein. Olivat siis,mutta aloin jo epäillä,etten ollutkaan laittanut oikein.Eli yhteys chatin kautta ja tsemppiä !

Ottamatta kantaa juuri sinun pakettiisi niin nämä saattavat olla sellaisia, että lähetykseen on jäänyt vanhat osoitetiedot, jotka hämäävät koneellisessa lajittelussa tai osoitteessa on joku virhe tai mahdollisuus lukea osoite väärin. Oma paketti seisoi myös jossain, kun sen päällä oleva osoitelappu oli repeytynyt.

Vierailija
36/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tilannut jotain laitonta sinun tiedoilla. Tarkoitus valtuuttaa itsensä hakemaan paketti, joka on tullut pari päivää aikaisemmin, kun piti.

Joskus tällaisista lähetetään paperinen saapumisilmoitus, ja esimerkiksi siten se, jonka tietoja väärinkäytetään voi huomata asian (tai muulla tavalla). Mutta ovat silloin ihan tavallisia lähetyksiä eikä tosiaan tuollaisia, joissa on lunastusmaksu mukana.

Vierailija
37/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sai oudon ilmoituksen paketista, jota ei ollut tilannut. Kävi ilmi, että joku oli murtautunut hänen puhelimeensa ja kaapannut tiedot, joilla tilasi verkkokaupasta itselleen tavaraa. Tyyppi asui Kouvolassa ja oli käyttänyt omia osoitetietojaan. Työkaverilla on harvinainen sukunimi ja posti oli kääntänyt paketin hänen osoitteeseensa Helsinkiin.

Vierailija
38/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
39/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä maksua minäkin mietin, kuka sen oikein suostuu maksamaan kun kirjeessä ei anneta mitään tietoa mitä siellä on tai keneltä. Edes kokoa jonka olisivat voineet ilmoittaa.

Ap

Vierailija
40/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä kaunista kappaletta luukutamme parvekkeella sivistyneissä illanistujaisissa kavereiden kesken.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän