Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Vantaalla. Postilta tuli kirje että minulle olisi paketti Jyväskylässä jonka nouto maksaa 10€.

Vierailija
14.07.2018 |

Ei ole lähettäjää. En ole tilannut mitään tai muuten odota paketteja tai kirjeitä. Postin sivuilta löysin aspachatin joka ei ole nyt auki jotta voisin kysyä mikä se on. Saanko mistään nyt selville vai odotanko maanantaihin? (Maksulliseen asiakaspalveluanumeroon en tuon takia ala soittaa.)

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä nyt varmaan muu auta, kun odotella, mutta ei ne siellä chatissa varmaan hirveästi pysty tekemään asian eteen, en kyllä varma ole, että näkevätkö jostain niitä lähettäjän tietoja esim. Oiskohan jollain voinut vahingossa mennä jollain väärillä tiedoilla joku paketti tmv?

Vierailija
2/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jossain postikonttorissa kysymässä. Se chatti on varmaan kans hyvä.

Oletko joskus asunut Jyväskylässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä nyt varmaan muu auta, kun odotella, mutta ei ne siellä chatissa varmaan hirveästi pysty tekemään asian eteen, en kyllä varma ole, että näkevätkö jostain niitä lähettäjän tietoja esim. Oiskohan jollain voinut vahingossa mennä jollain väärillä tiedoilla joku paketti tmv?

Ei millään tule mieleen mistä minulle paketti tulisi.

On minulla ennenkin mennyt paketteja väärään osoitteeseen ja silloin posti on ohjannut ne oikeaan niin ihmettelen myös miksi tämä on Jyväskylässä.

Ap

Vierailija
4/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni asunut Vantaalla :D

Olen sen verran utelias että saatan tänään mennä käymään tuossa lähipostissa.

Ap

Vierailija
5/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kirjeessä on vain nettiosoite lomakkeelle jos haluan lunastaa paketin. En halua ennen kuin tiedän mikä se on.

Ap

Vierailija
6/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että sun on tultava tähän ketjuun päivittämään tilanne kun selviää mikä paketti se oikein oli?

Vierailija
7/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku tilannut tavaraa sinun tiedoillasi, eli huijari asialla?

Vierailija
8/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on 99% rahastusyrityksiä. Kerta et ole tilannut mitään niin heitä vain kirje roskiin

Vierailija
9/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kirjeessä on vain nettiosoite lomakkeelle jos haluan lunastaa paketin. En halua ennen kuin tiedän mikä se on.

Ap

Siis Suomen postiko sinulle on lähettänyt kirjeen, jossa on nettiosoite, jonka kautta sinun pitää maksaa 10€ paketista että voit noutaa sen?

Kuulostaa huijaukselta.

Vierailija
10/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että paketti meni 200km päähän, koska posti oli kirjatessaan osoitetietoja tehnyt kirjoitusvirheen postinumeron kohdalla.

Oletus oli, että lähettäjä on ko. virheen tehnyt ja sovittiin, että paketti uudelleenohjataan kustannuksellani oikeaan osoitteeseen.

Paketti tuli asiamiespostiin 0€ veloituksella, huomasivat mokansa.

Vierailija
11/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis Suomen postiko sinulle on lähettänyt kirjeen, jossa on nettiosoite, jonka kautta sinun pitää maksaa 10€ paketista että voit noutaa sen?

Kuulostaa huijaukselta.

Kyseessä tälläinen

www.posti.fi/perillesaamaton

Ja toinen osoite joka ihan posti.fi eli oikeat postin sivut.

Ap

Vierailija
12/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Minulle kävi niin, että paketti meni 200km päähän, koska posti oli kirjatessaan osoitetietoja tehnyt kirjoitusvirheen postinumeron kohdalla.

Oletus oli, että lähettäjä on ko. virheen tehnyt ja sovittiin, että paketti uudelleenohjataan kustannuksellani oikeaan osoitteeseen.

Niin tässä on jonkun muun virhe kyllä kuin minun kun en mitään ole tilannut. Tuossa sanotaan että säilyttävät siellä Jyväskylässä pakettia 3 kuukautta. En ole todellakaan menossa hakemaan. Ohjautuukohan se sitten takaisin lähettäjälle?

Ap

Vierailija
13/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että sun on tultava tähän ketjuun päivittämään tilanne kun selviää mikä paketti se oikein oli?

Tänään on vapaapäivä niin varmaan ehdin postiin selvittämään että voi tänne päivittää tilanteen :D

Ap

Vierailija
14/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa huijaukselta.

Kyseessä tälläinen

Ap

Tämä kuulostaa siltä, että joko olet lähettänyt itse jollekulle lähetyksen tai joku on lähettänyt sinulle lähetyksen, mutta sitä ei ole noudettu ja se on mennyt tuonne Postin Jyväskylän selvityspisteeseen.

Kyseessä voisi olla myös sellainen lähetys, että joku on lähettänyt sinulle jotain, mutta lähetyksessä ei ole lähettäjän tietoja, se ei voi silloin palautua lähettäjälle, kun ne tiedot puuttuu. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto silloin on ilmoittaa alkuperäiselle vastaanottajalle lähetyksestä, koska noiden kanssa on kuitenkin niin, että lähetystä sitten jossain vaiheessa aletaan kaivata.

Voisiko olla kyse tuosta?

Vierailija
15/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sun lähiposti on asiamiesposti tai noutopiste, niin tuota asiaa ei pysty siellä näin viikonloppuna selvittämään, tuo on sellainen, josta pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun.

terv. asiamiespostissa työskennellyt

Vierailija
16/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Niin tässä on jonkun muun virhe kyllä kuin minun kun en mitään ole tilannut. Tuossa sanotaan että säilyttävät siellä Jyväskylässä pakettia 3 kuukautta. En ole todellakaan menossa hakemaan. Ohjautuukohan se sitten takaisin lähettäjälle?

Ap

Kolme kuukautta???? Ei lähetyksiä säilytetä enää missään kuin seitsemän vuorokautta.

Vierailija
17/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei posti voi tuoda ilmaiseksi sulle sitä pakettia, jos tietää kerran, että se on sun paketti? Ihme posti taas.

Vierailija
18/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ap

Kolme kuukautta???? Ei lähetyksiä säilytetä enää missään kuin seitsemän vuorokautta.

Ap:n lähetys on perillesaamaton ja mennyt Jyväskylän tarkistuspisteeseen. Siellä säilytys on 3 kk. Postitoimipaikoissa säilytys on se 7 vrk useimmilla lähetyksillä.

Tässä siis lukee Jyväskylän tarkistuspisteestä:

https://yle.fi/uutiset/3-8245940

Vierailija
19/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sun lähiposti on asiamiesposti tai noutopiste, niin tuota asiaa ei pysty siellä näin viikonloppuna selvittämään, tuo on sellainen, josta pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun.

terv. asiamiespostissa työskennellyt

Siellä lähetetään ja vastaanotetaan paketteja ja myydään sitä kaikkea postimerkki/kirje/kortti tilpehööriä niin onko se tuo asiamiesposti? Ei tullut mieleenkään että on erillaisia.

Ap

Vierailija
20/90 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa huijaukselta.

Kyseessä tälläinen

Ap

Tämä kuulostaa siltä, että joko olet lähettänyt itse jollekulle lähetyksen tai joku on lähettänyt sinulle lähetyksen, mutta sitä ei ole noudettu ja se on mennyt tuonne Postin Jyväskylän selvityspisteeseen.

Kyseessä voisi olla myös sellainen lähetys, että joku on lähettänyt sinulle jotain, mutta lähetyksessä ei ole lähettäjän tietoja, se ei voi silloin palautua lähettäjälle, kun ne tiedot puuttuu. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto silloin on ilmoittaa alkuperäiselle vastaanottajalle lähetyksestä, koska noiden kanssa on kuitenkin niin, että lähetystä sitten jossain vaiheessa aletaan kaivata.

Voisiko olla kyse tuosta?

Tämä että Jyväskylässä on joku selvityspiste selittää paljon. Ihan uutta tietoa minulle. Ei tosin vieläkään mikä se paketti on.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi