Vierailija

Olen laihduttanut koko aikuisikäni, onnistumatta. Olen lukenut paljon aiheesta ja päätynyt seuraavaan suunnitelmaan, joka ei ole dieetti vaan elämänmuutos.
-lopetan alkoholin käytön kokonaan
-alan mennä aikaisemmin nukkumaan jotta saan unta tarpeeksi
-vähennän punaisen lihan käytön minimiin mutta syön riittävästi muuta proteiinia
-yritän liikkua vähän joka päivä, edes 15 min kävely jos ei muuta ehdi
Siinäpä se. Kasviksia syön muutenkin runsaasti. Sokeri on ongelmani, mutta olen todennut että kiellot vain pahentaa tilannetta. Ateriarytmini on säännöllinen, syön neljä-viisi kertaa päivässä ja herkut päälle. Luulisin, että vireystilan paraneminen vähentää sokerin himoa. Toivottavasti. Tuo punainen liha liittyy ihan ruuansulatukseen. Näillä teeseillä ajattelin jatkaa vuoden ja tarkastella sitten tilannetta uudelleen. En laita mitään tarkkaa tavoitetta kilojen suhteen mutta tietysti toivon näkyvää muutosta.

• ylös 11
  • alas 9

Sivut

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Miesalle30v

Laihdut jos uskot itse. Uskominen on kaikkein tärkein laihdutuksessa, oli sitten kalorien tarkkailua, karppausta, paastoa tai ihan mitä vaan. Nimimerkki laihtunut 30 kiloa 1.5 vuoden aikana.

Vierailija

Lisää tosiaan kasviksia ja kaikkea järkevää. Liikuntaa vähintään se 15 min mutta kävely on yhtä tyhjän kanssa. Mitä jos juoksisit? Tai pyöräilisit, tai jumppaisit kunnolla, joku hikitreeni?

Jätät sen sokerin pois. Se auttaa. Se on myrkky. Kokeile kaksi viikkoa ilman. Ja myös ruoasta jätä, seuraa siis tarkkaan mitä syöt, se auttaa. Jos jätä herkut mut sokeria ruuassa se on yhtä tyhjän kanssa. Se koukuttaa. Samoten jätä kaikki hiilihapolliset juomat, ainakin makeutusaineelliset ja muutoinkin kaikki keinotekoiset makeutusaineet. Tämä täytyy kans tehdä. Sokeri koukuttaa ja se pitää lopettaa kokonaan jos aiot, muuten jäät siihen roikkumaan kuitenkin kuten tähän saakka olet tehnyt. Sun makuaisti muuttuu etkä kohta enää pidä sokerista ja kun olet ilman pidemmän aikaa, huomaat sen huonon vaikutuksen jos joudut vaikka jossain juhlissa joskus syömään. Se on hirveää. Jäätävä väsymys ja pöhö heti. En tajua miksi ihmiset tukkii itseensä sellaista.

"Nyt belgialaistutkijat ovat löytäneet yhteyden sokerin ja syövän väliltä. Yhdeksän vuoden tutkimuksessa paljastui, miten syöpäsolujen energiakseen käyttämä sokeri vaikuttaa syöpäkasvaimiin: sokeri ikään kuin herättää syöpäsolut ja saa ne kasvamaan. Tutkimuksen julkaisi Nature Communications.

Kaikki elimistön solut käyttävät energiakseen sokeria, mutta syöpäsoluilla energia-aineenvaihdunta on vielä kiivaampaa solujen kiihkeän jakautumisen vuoksi. Puhutaankin jo pitkään tunnetusta Warburgin ilmiöstä, jossa syöpäsolut ahmivat sokeria monin verroin enemmän kuin terveet solut tuottaakseen siitä energiaa. Aiemmin on kuitenkin ollut epäselvää, onko se oire vai vai syövän etenemiseen vaikuttava tekijä."

iitintiltu

syötkö joka kerta "herkut päälle"? Vähennä edes kerta viikkoon.

Kato kaikista mitä kotiin kaupasta kannat paljonko on sokereita,hiilihydraattia. Jos on tyyliin 50gr,70gr jne niin jätä kauppaan. Osta vain vaikkapa alle 20gr/100gr. Pullat puoliksi ja toinen puoli pakkaseen. Puolita pasta-annokset ja peruna annokset,laita tilalle "heinää"

Ja vettä ainakin 2litraa päivä. Niin ja herkkujen tilalle marjoja ja hedelmiä.

En ole laihtunut mutta olen virkumpi :D

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ap: alkoa kuluu vaihtelevasti. Välillä pari viikkoa ilman, usein 3-5 annosta viikossa. Lomilla menee selvästi enemmän. Olen vihdoin tajunnut että pienikin määrä vaikuttaa uneen ja sitä kautta seuraavan päivän jaksamiseen ja aktiivisuuteen. Herkkuja syön todellakin joka päivä. Olen 20 vuotta yrittänyt vähentää ja laatinut sääntöjä. Se johtaa vain herkkujen jatkuvaan miettimiseen.

Vierailija

iitintiltu kirjoitti:
syötkö joka kerta "herkut päälle"? Vähennä edes kerta viikkoon.

Kato kaikista mitä kotiin kaupasta kannat paljonko on sokereita,hiilihydraattia. Jos on tyyliin 50gr,70gr jne niin jätä kauppaan. Osta vain vaikkapa alle 20gr/100gr. Pullat puoliksi ja toinen puoli pakkaseen. Puolita pasta-annokset ja peruna annokset,laita tilalle "heinää"

Ja vettä ainakin 2litraa päivä. Niin ja herkkujen tilalle marjoja ja hedelmiä.

En ole laihtunut mutta olen virkumpi :D

Mä ottaisin jopa 10/gr tai alle per 100/gr sisältäviä vain. Siis noi hiilari/sokerit. Ja koittaisin syödä mahdollisimman puhtaasti eli että kaikki mahdollinen itse alusta asti, valmisruuat, kastikkeet kaikki pois.

Pähkinät, siemenet, hyvät rasvat, näihin kiinnittää huomiota muun lisäksi.

Vierailija

Opettele pätkäpaastoamaan 16:8 menetelmällä, läski sulaa ja lihakset kasvaa. Suosittelen oikeasti tutustumaan aiheeseen, youtubesta löytyy hyvin tietoa intermittent fasting hakusanalla.

Vierailija

Mikäli teet tuota koko loppuelämäsi niin sitten voit laihtua. Se kun ei ole mikään laihdutus, se on elämäntapamuutos. Siksi juuri nämä pussikuurit ja kitudieetit eivät toimi - niitä ei voi noudattaa hautaan saakka.

Vierailija

Miesalle30v kirjoitti:
Laihdut jos uskot itse. Uskominen on kaikkein tärkein laihdutuksessa, oli sitten kalorien tarkkailua, karppausta, paastoa tai ihan mitä vaan. Nimimerkki laihtunut 30 kiloa 1.5 vuoden aikana.

Mitäh? Uskomalla laihtuu? Mä ajattelin tänään tilata pitsaa eli siis jos uskon, että se pitsa auttaa minua laihtumaan tulen olemaan tulevaisuudessa kevyempi vaikka vetäisin pitsaa kuukausitolkulla putkeen?

Vierailija

No kyllä ne päivittäiset herkut pitäisi jättää pois jotta laihtuu. Vähennä ainakin reilusti tai koita miettiä tilalle jotain terveellisempää. 

Millä herkuttelet ja millaisia määriä?

Vierailija

Niin ja päivittäiset herkut ei käy. Luin vasta tarkemmin APn kommentit. Herkut minimiin. Et sä voi ihan oikeasti miinustaa itseltäsi oikeasta ruuasta, jotta saat sitten herkutella senkin päälle. Ei sitten mitään järkeä.

T. 9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miesalle30v kirjoitti:

Mitäh? Uskomalla laihtuu? Mä ajattelin tänään tilata pitsaa eli siis jos uskon, että se pitsa auttaa minua laihtumaan tulen olemaan tulevaisuudessa kevyempi vaikka vetäisin pitsaa kuukausitolkulla putkeen?

Mammapalstalla näköjään ei ymmärretä kuinka paljon mieli vaikuttaa kehoon ja kehon toimintoihin.

Vierailija

Itse laihduin ja paljon jättämällä alkoholin pois. Join sitä ennen kolme vuotta 10 olutta lähes päivittäin ja siihen herkuttelut päälle.

Vierailija

Ap: alkoholin pois jättäminen on paljon helpompaa kuin sokerin. Siihen pystyn ihan päättämällä. Sitä paitsi jos viikonloppuna juon kaksi lasia viiniä ruuan kanssa, ruokahalu lisääntyy ja kohta tekee mieli makeaa, sitten vielä lasi viiniä ja jotain suolaista... Tämän ketjureaktion haluan katkaista. Ja onhan siinä alkoholissakin kaloreita.

Vierailija

Mitä lasissa Ap? Ei sulle vastaa enää kukaan, kaikki on kiskomassa sidukkaa. Hauskaa helleviikonloppua!

Vierailija

Liikunnan rooli laihdutuksessa on aivan minimaalinen, vaikka tietty vähäinenkin liikunta on muuten hyvästä. Viidentoista minuutin kävely tai edes monen tunnin rääkkiliikunta ei polta lähes mitään kaloreita verrattuna siihen, kuinka helposti sellaisen määrän hotkii yhtään ajattelematta.

Laihdutus on kirjaimellisesti vain kalorit sisään vastaan kalorit ulos ja jos tämän myös ylläpitää, kilot eivät millään voodoo-taikuudella tule takaisin (vaikka moni täällä uskoo tuohon voodoo-taikuuteen: että keho taikoo jostain tyhjiä kaloreita ja että alle 2000 kaloria päivässä on nälkiintymistä. 2000 kaloria on usealle naiselle ja miehellekin erittäin paljon ja määrä, jolla lihoo ja nopeasti).

Vierailija

Piilosokerit esim ketsupissa, jugurteissa, hedelmissä, salaattikastikkeissa ym pitää ymmärtää. Hillarit muuttuu sokeriksi esim viljat, peruna, riisi jne. Karppaamista kevyempi vaihtoehto on syödä lihaa /kalaa ja vihanneksia. Aidot rasvat eivät lihota. Sokeri sen kaikissa muodoissa on myrkkyä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat