Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaveri esittää "tyhmää"?

Vierailija
13.07.2018 |

Ollaan siis molemmat yliopistossa samalla vuosikurssilla, keväällä päättyi toinen lukuvuosi.
Meillä on tentit vaikeita, tyytyväisiä on moni kunhan vaan on päässyt tentin läpi eli ykkösen ka. ei ole mikään ihmeellisyys eikä todellakaan este esim väikkärin aloittamiselle jo opiskelujen aikana.

Itellä arvosanat on kakkosia, en vaan jaksa lukea tentteihin kun oon kroonisesti niin väsynyt. Pärjään kyllä harkoissa yms, ja usein tentit on vaan pikkutarkkoja kysymyksineen, että siellä on monta kysymystä, jotka klaaraan, mutta sitten on yksi iso essee ja monivalinta, joihin en vaan ole ehtinyt lukemaan. Joo seli seli, tiedän. Mutta kuten aiemmin mainittu, monella muulla ihan sama tilanne.

No sitten tää mun kaveri, luulin koulun ekoista päivistä lähtien että hänellä ihan sama tilanne, siis pärjätään ihan ok mutta ei olla parhaita tietäjiä ja taitajia. Joskus kun oon häneltä kysyny jotain kinkkistä asiaa, hän toteaa "no älä nyt multa kysy, luuletko että mä muka tiedän!" ja kauheeta kikatusta. Ei koskaan osaa vastata mulle mitään järkevää. (Sittemmin oon kyllä asiaa miettiessäni tajunnut, että opettajien kysymyksiin hän on aina nopeasti vastannut..) Hän usein myös valittaa, että kotiin koulusta tullessa ei jaksa opiskella kun pitää ekaks rentoutua yms, siitä tulee mielikuva että jaksaa aloittaa lukemisen vasta illalla jos silloinkaan. Jos puheenaiheena on hyvät opiskelutekniikat, ei hän osaa muuta kuin tuijottaa pyöreillä silmillä.

Nyt sitten vähä aikaa sitten ollessamme yhessä, hän näytti mulle weboodista jonkun aiemmin suoritetun kurssin nimeä, ja vaikka hän taisi yrittää sormella peitellä numeroitaan, niin huomasin että arvosanat oli käytännössä pelkkiä vitosia! (En ottanut asiaa puheeksi, esitin etten huomannut)

Meillä vielä monesta tentistä on vain muutama, joskus vain yksi, saanut vitosen, ja nytpä tiedän että aina kyseessä on ollut kaverini! Oon vielä joskus päivitelly arvosanojen ilmestymisen jälkeen että "olipahan taas toiki tentti, taas vain yks vitosen saanu" ja hän on vain myötäilly vieressä.

Täsmennän, en ole kateellinen kaverille. Hän on ahkera ja jaksaa lukea ilmeisesti paljon, itse en vastaavaan enää kykene. Mutta hieman suututtaa ja tuntuu jopa loukatulta, varmasti hän olisi näiden kahden vuoden aikana osannut vastata moneenkin mun kysymykseen, muttei sitten ole viitsinyt. Ja minkä takia joku haluaa muka piilotella hyviä arvosanojaan, varsinkin kaveriltaan? Itse olen peruskoulussa ja lukiossa ollut se kympin tyttö, (koska silloin ei tarvinnu paljonkaan nähdä vaivaa hyvien arvosanojen eteen) ja ikinä en hävenny osaamistani enkä varsinkaan esittänyt tyhmempää kuin olinkaan.

Pitkä teksti, kiitos jos joku jaksaa lukea ja kommentoida, eli mikä saa aikaan tuollaisen käytöksen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin ymmärrän, että mikä sua siinä loukkaa.

Tavallaan kaverisi esittää muuta, kuin on, eli ei ole rehellisesti oma itsensä, vaan "huijaa"

Eli ei ihan ystäväainesta.

Joo tämäpä nimenomaan minua kaivelee, ihan hyvin aiheena voisi olla leivonta. Ei opintomenestyksellä siinä määrin, kuin muut siihen tuntuvat tarttuvan. Esim. kaveri väittää että on surkea leipomaan, kertoo vitsiä siitä miten ei tiedä mikä ero on hiivalla ja leivinjauheella ja sitten myöhemmin näen kuvan, jossa hänen leipomuksensa ovat tarjolla hienoilla kutsuilla. Miksi ihmiset ei voi olla aitoja itsejään? Vai otanko mä liian tosissaan ihmisten "haukut" omasta itsestään?

Ja muuten olen töissä ja yhtä hyvin pärjään kuin muutkin, tämä siis sille, joka väitti että en työelämässä tule pärjäämään.

Ap

Vierailija
42/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkinhän, hyvä ystävä omien sanojesi mukaan, jo paheksut, ettei hän ole auttanut sinua opinnoissasi. Aika harva haluaa maineen tukiopettajana toisten opiskelijoiden keskuudessa, sillä omissakin opinnoissa on paljon tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä pimeitä on korkeakouluissa!

Mulla oli samanlainen kaveri oikiksessa.

Heidillä oli rivi vitosia, ja niitä myös weboodista esitteli. Koskaan ei auttanut missään!

Itselläni oli on rivi ykkösiä, opiskelin 3 vuodessa ja olen huippu-uralla, ollut Suomessa ja ulkomailla.

Lieneekö sanomattakin selvää, että nämä 5 rivin mulkerot eivät ole työelämässä sitten pärjänneet.

Naiset eivät menesty, koska ovat juuri kuvailemiasi.

Mä vain naureskelin Heidille kun esitteli vitosiaan.

Tein sitten sitä, mitä parhaiten osasin eli työtäni.

Nyt on toisinpäin, että Heidit haluaisivat kovasti apua työssä, verkostoitumisessa ym piireihin pääsyssä.

Mutta ei se mene näin. Kerran olet mulkku. Aina mulkku. Ihan turha alapeukuttaa, tarina on tosi.

Aivan käsittämätöntä sheissemarjajuttua sinäkin kirjoittelet. Oikiksestako valmistunut ja noin sairaan idiootti. Good luck. Karma puraisee kyllä sinuakin.

Mikä kohta tässä oli schaissea?

Siellä taas yksi Heidi, 10 tyttö jota vaan vituttaa kun ei ole itse pärjännyt, ja purkaa sen sitten tänne.

Täyttä asiaa koko kirjoitus. Nainen on naiselle susi.

Tämähän on ainoa järkevä kirjoitus tässä ketjussa. Tässä on hyvin kuvattu syy, miksi miehistä tulee valtionjohtoa, huippuvirkamiehiä, ylilääkäreitä ja osakkaita.

Miehet laittaa luennolla nimen listaan kaverin puolesta. Miehet ei kysele tälläisiä Av-palstalla.

Ap, yrität mielistellä tässäkin ketjussa. Kysy suoraan kaveriltasi jos uskallat, jos et uskalla, ei susta mitä luultavammin ole mihinkään vaativaan asemaan työelämässäkään.

Vierailija
44/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on tentit vaikeita, tyytyväisiä on moni kunhan vaan on päässyt tentin läpi eli ykkösen ka. ei ole mikään ihmeellisyys eikä todellakaan este esim väikkärin aloittamiselle jo opiskelujen aikana."

No nyt alkoi kiinnostaa, että missä yliopistossa voi aloittaa väikkärin tekemisen maisteriopintojen aikana, kun opintomenestys on rivi ykkösiä?

Meillä ei oo maisterintutkintoa, eräs tuttu alotti väikkärin kirjottamisen jo kakkosen syksyllä.

Ap

Mikä tiedekunta ja missä yliopistossa?

Lääkis. Väikkäri helpottaa erikoistumispaikan saamista.

Vierailija
45/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkinhän, hyvä ystävä omien sanojesi mukaan, jo paheksut, ettei hän ole auttanut sinua opinnoissasi. Aika harva haluaa maineen tukiopettajana toisten opiskelijoiden keskuudessa, sillä omissakin opinnoissa on paljon tekemistä.

Siis mitä ihmettä? En ole kertaakaan mainninnut olevani hänen hyvä ystävä (ollaan kavereita) enkä halua hänestä tukiopettajaa! Ei meillä kukaan kaipaa jotain yksittäistä opiskelijaa ohjaamaan ja opettamaan, vaan ihan vaan sitä että voisi yhdessä keskustella vaikeista asioista, jotka kouluun liittyvät! Joo taisin sitten muotoilla itseäni alussa huonosti, puhuin kysymyksistä, mutta siis en kirjaimellisesti todellakaan häneltä kysele "mikä on tämän ja tämän vastaus" vaan kuten muidenkin kanssa keskustelen tyyliin alkuräjähdyksestä, niin hän sitten kikattelee ja on niin kuin ei tietäisi asiasta_ yhtään_mitään, vaikka numeroiden perusteella voi päätellä, että varmasti tietää.

Vierailija
46/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaveri on kasvanut alisuoritumista korostavassa ilmapiirissä ("ei saa olla hyvä, ettei vaan ylpisty!") ja/tai on siinä mielessä epävarma itsestään, että pelkää jos auttaisi muita, niin nämä muut parantaisivat tuloksiaan, eikä tyyppi itse saisi enää itsekseen myhistellä osaavuudessaan ja hyvien arvosanojen parissa. Ikään kuin se muiden auttaminen olisi itseltään sitten jotenkin pois?

Vierailija
47/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? En ole kertaakaan mainninnut olevani hänen hyvä ystävä (ollaan kavereita) enkä halua hänestä tukiopettajaa! Ei meillä kukaan kaipaa jotain yksittäistä opiskelijaa ohjaamaan ja opettamaan, vaan ihan vaan sitä että voisi yhdessä keskustella vaikeista asioista, jotka kouluun liittyvät! Joo taisin sitten muotoilla itseäni alussa huonosti, puhuin kysymyksistä, mutta siis en kirjaimellisesti todellakaan häneltä kysele "mikä on tämän ja tämän vastaus" vaan kuten muidenkin kanssa keskustelen tyyliin alkuräjähdyksestä, niin hän sitten kikattelee ja on niin kuin ei tietäisi asiasta_ yhtään_mitään, vaikka numeroiden perusteella voi päätellä, että varmasti tietää.

Niin? Sullehan on sanottu jo, että monet naiset ovat valitettavasti tälläisiä ja eivät valitettavasti pärjää myöhemmin sen takia.

Olet sen huomannut, ole erilainen ja hae erilaiseen seuraan.

Vierailija
48/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän niitä on ihmisiä, joiden mielestä tietoa ei kannata jakaa. Haluaa itse olla se paras, jotta kukaan muu ei pääse ohi. Itsekeskeistä.

Vierailija
49/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei sori, tuo intohimoiselta kuulostava suhtautuminen antoi väärän kuvan.

Samoin nämä:  "Mutta hieman suututtaa ja tuntuu jopa loukatulta, varmasti hän olisi näiden kahden vuoden aikana osannut vastata moneenkin mun kysymykseen, muttei sitten ole viitsinyt." "Mutta juurikaan tähän mun kaveri ei ole halukas, ja kyllä se vaan valitettavasti loukkaa, kun selkeästi hän tietääkin asioista jotain, mutta ei halua jakaa ideoitaan muiden kanssa." Kovasti kuulostivat siltä, että tökkii kun kaveri ei jaa tietoaan toisille opiskelijoille.

Monet muuten eivät ihan oikeasti ole hyviä keskustelemaan ja jakamaan tietoa suullisesti, vaikka kirjallisissa tenteissä loistavatkin.

Vierailija
50/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sullehan on sanottu jo, että monet naiset ovat valitettavasti tälläisiä ja eivät valitettavasti pärjää myöhemmin sen takia.

Olet sen huomannut, ole erilainen ja hae erilaiseen seuraan.

Kiitos kehoituksesta. Kyllä mulla esim töissä on seuraa, jossa kaikki vastavuoroisesti auttavat toisia.

Ap

Vierailija
51/51 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei sori, tuo intohimoiselta kuulostava suhtautuminen antoi väärän kuvan.

Samoin nämä:  "Mutta hieman suututtaa ja tuntuu jopa loukatulta, varmasti hän olisi näiden kahden vuoden aikana osannut vastata moneenkin mun kysymykseen, muttei sitten ole viitsinyt." "Mutta juurikaan tähän mun kaveri ei ole halukas, ja kyllä se vaan valitettavasti loukkaa, kun selkeästi hän tietääkin asioista jotain, mutta ei halua jakaa ideoitaan muiden kanssa." Kovasti kuulostivat siltä, että tökkii kun kaveri ei jaa tietoaan toisille opiskelijoille.

Monet muuten eivät ihan oikeasti ole hyviä keskustelemaan ja jakamaan tietoa suullisesti, vaikka kirjallisissa tenteissä loistavatkin.

Niin siis juu kyllä se on totta, että harmittaa, että hän ei koskaan jaa mitään, vaikka varmasti tietäiskin paljon asioista. Kun kuitenkin luennolla joskus takana istuvakin tuntematon tyyppi on huikannut oikean vuosiluvun, kun ollaan jotain pohdittu, mutta hän ei kaverillekaan voi koskaan paljastaa tietävänsä jotain.

Mutta siis mitään opetustuokioita en häneltä odota, kuten en keneltäkään muultakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän