Minkä takia ihmiset ovat niin epäsosiaalisia nykyään?
Ei voi jutella takaisin ei sitten millään. Olin tänään ulkoilemassa puistossa ja yritin kehittää keskustelua ihmisten kanssa, mutta eipä kukaan sitten sanonut yhtään mitään. No, yksi uskalsi inttää minulle siitä että yritin vain jutella ihmisten kanssa väitti kovasti että olen muka niin rasittava ettei kukaan halua jutella kanssani.
Miksi näin? Mikä suomalaisiin on mennyt? Ulkomailla tätä ongelmaa ei ole missään päin maailmaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaditte ihmisiltä jotakin ja vielä sitten suututte, jos ette saa vaatimaan, ja alatte haukkumaan? Tästä syystä itse pidättäydyn kanssakäymisestä, jos vain mahdollista.
Esimerkkejä viime viikolta: kaksi nuorta naista kysyi huonolla englannilla reittiä 'keskustaan' - uhrasin aikaani kymmenen minuuttia, että sain heille reitin neuvottua ja sain neideiltä halveksivia katseita - ilmeisest reitti ei ollut ollenkaan mieluisa ja se oli minun vika.
Vanhempi mies, ehkä n. 60 v., tuli juttelemaan ulkonäöstäni, olisi pitänyt ilmeisesti keskutella asiasta perusteellisesti, mutta ulkonäköni ei ole mielestäni niin mielenkiintoinen asia, että haluaisin sen pohtimiseen tuhlata kaunista kesäpäivää.
Nuorehko äiti rattaineen halusi tuohtuneena käyttää minua paskasankonaan, kun hissi ei toiminut tai jotain vastaavaa. Ilmeisesti olisi pitänyt olla yhtä tuohtunut moisesta hirvittävästä elämän vastoinkäymisestä. Rattaille minulta olisi riittänyt myötätuntoa, tuohtuneelle äipälle ei.
jne jne Ei vain jaksa, me ihmiset olemme itsekeskeisiä ja tylsiä tai haluamme jotain. Some on tuonut sen selvästi esiin, tylsiä ja vttumaisia riittää, harva on mielenkiitoinen ja mukava.
Oisko mahdollista, että olet sosiaalisesti hieman kömpelö? Ehkä nuo tytötkin olivat vain ihmeissään kymmenen minuutin selityksestä, semmoista on hankala edes muistaa.
Joo, kannattaa kutsua nuoria naisia tytöiksi vuonna 2019. V***n upeaa setämiehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaditte ihmisiltä jotakin ja vielä sitten suututte, jos ette saa vaatimaan, ja alatte haukkumaan? Tästä syystä itse pidättäydyn kanssakäymisestä, jos vain mahdollista.
Esimerkkejä viime viikolta: kaksi nuorta naista kysyi huonolla englannilla reittiä 'keskustaan' - uhrasin aikaani kymmenen minuuttia, että sain heille reitin neuvottua ja sain neideiltä halveksivia katseita - ilmeisest reitti ei ollut ollenkaan mieluisa ja se oli minun vika.
Vanhempi mies, ehkä n. 60 v., tuli juttelemaan ulkonäöstäni, olisi pitänyt ilmeisesti keskutella asiasta perusteellisesti, mutta ulkonäköni ei ole mielestäni niin mielenkiintoinen asia, että haluaisin sen pohtimiseen tuhlata kaunista kesäpäivää.
Nuorehko äiti rattaineen halusi tuohtuneena käyttää minua paskasankonaan, kun hissi ei toiminut tai jotain vastaavaa. Ilmeisesti olisi pitänyt olla yhtä tuohtunut moisesta hirvittävästä elämän vastoinkäymisestä. Rattaille minulta olisi riittänyt myötätuntoa, tuohtuneelle äipälle ei.
jne jne Ei vain jaksa, me ihmiset olemme itsekeskeisiä ja tylsiä tai haluamme jotain. Some on tuonut sen selvästi esiin, tylsiä ja vttumaisia riittää, harva on mielenkiitoinen ja mukava.
Oisko mahdollista, että olet sosiaalisesti hieman kömpelö? Ehkä nuo tytötkin olivat vain ihmeissään kymmenen minuutin selityksestä, semmoista on hankala edes muistaa.
Itse ymmärsin, että hänellä meni noin kauan, koska naisten oli vaikea ymmärtää reittiohjeita mm. heikon kielitaidon takia. Sinä ilmeisesti käsitit, että hän kertoi reittiohjeet monologina, joka kesti tuon 10 minuuttia.
Ennen sekä opiskeltiin että tehtiin töitä pääasiassa itsenäisesti ja hyvin usein myös yksin. Nyt tehdään kaikki ryhmissä ja tiimeissä. Oman kokemukseni perusteella 70-80% kaikesta palavereissa puhutusta on hoidettavan asian kannalta täysin turhaa. Ja tämä siksi, että ryhmissä on ihmisiä, joilla ei ole hajuakaan puhuttavasta asiasta ja heille pitää selittää asiat, jotka osa on tiennyt jo vuosia. Porukka myös koko projektin ajan vaihtuu, jolloin osa palavereista on 100%:sti hyödyttömiä ja pitää varata uusi palaveriaika, jotta saadaan edes jotain oikeaakin asiaa käsiteltyä. On siis ihan ymmärrettävää, jos vapaa-ajallaan ei enää halua jutella joutavia tuntemattomien ihmisten kanssa.
Ehdottomasti suurin osa vapaa-ajan kanssakäynnistä muiden ihmisten kanssa on nykyisin sitä että ne joko haluavat minulta jotain tai sitten haluavat vain esitellä elämäänsä. Tai sitten yrittävät jotenkin pilata päiväni loukkaamalla.
Eipä kovin kiinnosta.
Olen itse ujo ja hiljainen, mutta kyllä tuntemattomien kanssa rupatteluun uskaltamattomuus on ihan niiden muiden ansiota. Kun heität small talkia, ja se vastapuoli jää tuijottamaan sua kuin olisi juuri saanut aivoverenkiertohäiriön. Joku vaivaantunut sana sieltä saattaa tulla...ehkä. Ja itse tietysti (ujo kun on) jää helposti hakkaamaan päätä seinään että kyllä taas kannatti.
Never again.
https://vastavalkea.fi/2019/01/17/kannatetaan-kansalaisaloitteita/
Pelastetaan Suomi