Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että aikuinen nainen hengaa rivitaloyhtiön yhteisillä piha-alueilla bikinisillään?

Vierailija
12.07.2018 |

Eräs naapuri on toki ihan timmissä kunnossa, mutta silti tuntuu oudolta. Hakee postia pienissä bikineissä, välillä ripustaa pyykkiä. Meillä on sellainen suojaisa yhteinen sisäpiha jossa lasten leikkipaikka, pyykkinarut, postilaatikot ja piharakennuksia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän ei ole mikään pimu vaan reippaasti yli kolmekymppinen perheenäiti. Ap

Vierailija
22/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja ikääkin jo sen verran etten itse bikineissä liikkuisi, mutta jos se aurinko kerrankin paistaa niin miksei voisi olla pihassa bikineissä? Kyseessä ilmeisesti kuitenkin suojaisa sisäpiha. Jos olisi omakotitalo, niin näkyisihän sieltäkin toisten pihoille. Ei ketään voisi  omassa pihassaankaan kieltää liikkumasta bikineissä. Joo ja minulla on aviomies, en olisi mustasukkainen vastaavassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavaa, että ihmisiltä on kadonnut käsitys, tai piittaaminen, siitä mikä on sopivaa ja mikä ei. Omalla pihanurtsilla ja rannalla voi ottaa aurinkoa biksuissa, mutta yhteisellä pihalla pyykit ripustetaan vaatteet päällä. Persesortsit eivät ole vaatteet, vaan kuuluvat uimarannalle tai mökille. Samat jutut koskee miesten paidattomuuutta. Suorastaan pikkuisen v*tuttaa nämä ”mulla on oikeus” - ihmiset. On toki oikeus, mutta fiksu ihminen huomioi myös muita. Näillä tyypeillä oma ego ja huomionhakuisuus ajaa muiden ihmisten ja yleisten sosiaalisten konventioiden yli. Muista piittaamaton julkinen paljastelu on verrattavissa piereskelyyn, kovaääniseen möykkäämiseen tai haisemiseen eli on huonoa käytöstä.

Mitä se ketään haittaa? Itse asun Helsingin keskustassa ja tässä kerrostalojen välissä on iso ruohoalue pyörä- ja kävelyteineen, ja joka kesä ikkunoiden alla makaa useita ihmisiä uimapukusillaan ottamassa aurinkoa ja paistattelemassa päivää. Ei haittaa yhtään.

Vierailija
24/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavaa, että ihmisiltä on kadonnut käsitys, tai piittaaminen, siitä mikä on sopivaa ja mikä ei. Omalla pihanurtsilla ja rannalla voi ottaa aurinkoa biksuissa, mutta yhteisellä pihalla pyykit ripustetaan vaatteet päällä. Persesortsit eivät ole vaatteet, vaan kuuluvat uimarannalle tai mökille. Samat jutut koskee miesten paidattomuuutta. Suorastaan pikkuisen v*tuttaa nämä ”mulla on oikeus” - ihmiset. On toki oikeus, mutta fiksu ihminen huomioi myös muita. Näillä tyypeillä oma ego ja huomionhakuisuus ajaa muiden ihmisten ja yleisten sosiaalisten konventioiden yli. Muista piittaamaton julkinen paljastelu on verrattavissa piereskelyyn, kovaääniseen möykkäämiseen tai haisemiseen eli on huonoa käytöstä.

Kohta on syksy ja kaikilla paksut vaatteet päällä. Annetaan ihmisten nyt vaan nauttia siitä auringosta. Kaikki ei halua burkhaa päällensä.

Vierailija
25/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja ikääkin jo sen verran etten itse bikineissä liikkuisi, mutta jos se aurinko kerrankin paistaa niin miksei voisi olla pihassa bikineissä? Kyseessä ilmeisesti kuitenkin suojaisa sisäpiha. Jos olisi omakotitalo, niin näkyisihän sieltäkin toisten pihoille. Ei ketään voisi  omassa pihassaankaan kieltää liikkumasta bikineissä. Joo ja minulla on aviomies, en olisi mustasukkainen vastaavassa tilanteessa.

Miten se sisäpihan suojaisuus asiaan liittyy? Kun ne naapureiden olkkarin ja keittiön ikkunat antaa sinne pihalle, ja muutenkin naapurit joutuvat tai pääsevät tätä näkyä ihastelemaan. Kai siinä menisi sen puoleen vähän aukeampikin piha. Vai onko naapureiden kesken ok vilautella pyllyvakoa ja sheivausnäppyjä, mutta satunnaisen ohikulkijan silmille ei? Entä jos meillä on kotona vaikka arvokkaampi perhejuhla, ja vieraat törmäävät pihatiellä tähän kesästä nauttijaan?

Vierailija
26/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, kyllä yleiset käytöstavat on mennyttä maailmaa.

Vierailija
27/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä omakotitalojen välissä on pensasaitoja yms kasvillisuutta, ja oma tupa, oma lupa. Nyt oli kuitenkin kyse yhteisestä rivarin pihasta, joissa usein pyykki- ja tamppaustelineet sijaitsevat keskeisellä paikalla.

Vierailija
28/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on syksy ja kaikilla paksut vaatteet päällä. Annetaan ihmisten nyt vaan nauttia siitä auringosta. Kaikki ei halua burkhaa päällensä.

Niin, kaikki eivät halua burkhaa päällensä ja kaikki eivät halua katsella muiden ihmisten alastonta kehoa. Miten tämä voi olla niin vaikea käsittää? Ja ei, aina ei ole mahdollista katsoa toiseen suuntaan ja yrittää välttyä auliisti tarjoillulta maisemalta. Säädyllisesti ja kesäisesti pukeutuminen on mahdollista ja suotavaa julkisilla paikoilla. Omassa rauhassaan voi kekkaloida vähäpukeisena tai vaikka alasti.

Vierailija
29/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko mies mennä bikineissä?

Vierailija
30/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin joku ukko leikkaa ilman paitaa nurtsia yhteisellä piha-alueella, manboobsit hyllyen. Tekisi mieli viedä sille T-paita.

Vierailija
31/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin joku ukko leikkaa ilman paitaa nurtsia yhteisellä piha-alueella, manboobsit hyllyen. Tekisi mieli viedä sille T-paita.

Se tietää että tuijotat päivät pitkät jotain ruohonleikkaajia.

Vierailija
32/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kivat bikinit.

Vierailija
33/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sisäpihan suojaisuus asiaan liittyy? Kun ne naapureiden olkkarin ja keittiön ikkunat antaa sinne pihalle, ja muutenkin naapurit joutuvat tai pääsevät tätä näkyä ihastelemaan. Kai siinä menisi sen puoleen vähän aukeampikin piha. Vai onko naapureiden kesken ok vilautella pyllyvakoa ja sheivausnäppyjä, mutta satunnaisen ohikulkijan silmille ei? Entä jos meillä on kotona vaikka arvokkaampi perhejuhla, ja vieraat törmäävät pihatiellä tähän kesästä nauttijaan?

Tarkoitatko, ettei rivarissa tai ahtaasti rakennetulla omakotitaloalueella saa olla bikinit päällä, koska jollakin naapureista voi olla juhla. Jopa menee vaikeaksi elämä.

Vierailija
34/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei rivarissa tai ahtaasti rakennetulla omakotitaloalueella saa olla bikinit päällä, koska jollakin naapureista voi olla juhla. Jopa menee vaikeaksi elämä.

On kyse yhteisistä alueista. Ei ole vaikeaa.

En ole aiemmin kirjoitellut tähän ketjuun.

Vierailija
35/35 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän voitte porukalla juhlissanne tuijotella pyllyvakoa ja näppylöitä arvostella ja kauhistella, kun mitään muuta tekemistä ei ole. Ihanat juhlat ja vieraat, kun kaikki tuijottavat ulkonaliikkuvien pukeutumista ja ihon kuntoa. Missä uskonlahkossa tuollaisia piirejä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä