Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi lähteä silmälasiostoksille :(

Vierailija
12.07.2018 |

Surkea naama, koska se on aina niin vtun vaikea prosessi, naama kiinni peiliin jotta näkisin jotakin kehyksiä kokeillessani ja lisäksi en meinaa mieleisiä kehysvaihtoehtojakaan löytää:(( ja kaikesta tuosta "ilosta" saa vielä maksaa itsensä aina kipeäksi (400-600€).
Huokaus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Kävin jo silmälääkärilläkin mutta nyt olen vetkutellut optikolle menoa monta kuukautta. Kohta pitää kyllä mennä koska vanhoilla laseilla ei näe kunnolla.

Vierailija
2/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain vinkkinä: kysy, jos saat ottaa itsestäsi kuvia kehyksiä sovittaessasi. Helpotti huomattavasti valintaa, kun ei tarvinnut tihrustaa naama peilissä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä, mutta en ala kuvaamaan nassuani liikkeessä eri pokat päässäni, hrrrr pelkkä ajatuskin.

Joo ihan silmälääkärillä kävin minäkin tuossa huhtikuussa, kun on 40v nyt mittarissa ja ed käynnistä aikaa n.6v...toiseen linssiin lisää miinusta, ei enää maksimaaliset hionnatkaan kohta riitä, että viitsisi laseja edes käyttää:(

Ap

4/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos et ihan huviksesi kirjoittele, niin varustaudu järkytykseen. Nimittäin nuo mainitsemasi summat (400-600 €) ja "maksimaaliset hionnat" eivät ole samoista silmälaiseista.

Jos tarvitset erikoishiontoja, niin tonni on lähellä väkisin.

Toukokuulta Silmäasemalta:

40 % alennus

moniteholinssit, toiseksi ohuin hionta

jotkut ihan perussangat

hinta 850,-

Vierailija
5/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä, mutta en ala kuvaamaan nassuani liikkeessä eri pokat päässäni, hrrrr pelkkä ajatuskin.

Joo ihan silmälääkärillä kävin minäkin tuossa huhtikuussa, kun on 40v nyt mittarissa ja ed käynnistä aikaa n.6v...toiseen linssiin lisää miinusta, ei enää maksimaaliset hionnatkaan kohta riitä, että viitsisi laseja edes käyttää:(

Ap

Ota nyt ihmeessä niitä kuvia tai pyydä myyjää ottamaan. Joskus myyjät jopa tarjoutuvat itse. Sitten menet kahville, ja selaat rillit päässä kaikki kuvat rauhassa lävitse. Helpottaa valitsemista huomattavasti.

Yksi hyvä vaihtoehto on, että pyydät myyjää valitsemaan sinulle kehyksiä. Minä pyysin, ja valitsin lopulta myyjän ehdottamat, joita en olisi itsekseni ehkä edes kokeillut. On tullut paljon kehuja, ja tykkään itsekin.

Vierailija
6/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikolta voi pyytää piilolinssit sovituksen ajaksi tarvittaessa.

Linssit maksaa jos haluaa hyvät ja ohennetut, toki ihan peruslinssejä saa edullisestikin.

Jokaiselle löytyy joku istuva ja hyvä kehys, luota myyjään tai optikkoon tässä asiassa.

T:optinen myyjä

Vierailija
7/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huononäköisenä pitää tehdä kaksi reissua: näöntarkistus ilman piilolinssejä ja toinen sangan valinta piilolinssien kanssa. Tosin ei ole varaa edes ostaa minkäänlaisia silmälaseja, kun tarvitsisi jo monitehot ja muuten -8 linssit ja kaikenlaisia hiontoja. Piilolinsseillä näkee kulkea ulkona törmäilemättä muihin ihmisiin, mutta eipä niillä lehtiä lueta tai kaupassa tuotteiden tekstejä. Kotosalla tihrustan ikivanhoilla laseilla. Kohta saa nenänpäähän lisätä jatkon, jotta näkee lukea.

Vierailija
8/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile monitehopiilareita! Maksaa melkein samanverran tai ovat jopa edullisempia kuin normi piilarit. Lasien valitseminen ei voi olla vaikeampaa kuin rintsikoiden tai farkkujen sovittelu.

Vierailija
9/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tarpeekseni laseista viisi vuotta sitten, kun ikänäkö alkoi vaivata ja olisi pitänyt alkaa katsella kaksitehoja. Kävin Tallinnassa laserleikkauksessa. Maksoi 2300€, mutta en kadu. Olisi pitänyt käydä jo paljon aikaisemmin.

Ikänäkö jatkuu ja nyt olen alkanut käyttää lukulaseja. Mutta niitä saa muutamalla eurolla. Kaukonäkö pysyy terävänä.

Vierailija
10/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi 4, olen ollut Instrun asiakas yli 20v ja aina saanut lasini maksihionnoilla ym alle 600€. Silmäaseman yhteydessä kävin nyt silmälääkärillä ja se pulju osoittautui lasien, piilareiden ym suhteen Törkeän kalliiksi, en ikinä osta sieltä mitään. Esim.teinilapseni käyttämät piilarit maksoi 43€/laatikko kun netistä muualta tilaamalla ne saa 22€ hintaan/laatikko!

Ap

Vierailija
11/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasema onkin kalleimpia optikkoliikkeitä. Kilpailijalta saa samoja linssejä puolet halvemmalla, enkä puhu nyt Specsaversista.

Vierailija
12/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et? Mä otan aina kuvia ja katselen niitä myöhemmin kaikessa rauhassa. Välillä lähetän myös parille kaverille ja näytän miehelle. Mieluummin napsit pari selfietä kun maksat sen 600 euroa ja olet kuitenkin tyytymätön, eikö vaan.

Voit myös ottaa jonkun kaverin mukaan makutuomariksi kun menet optikkoliikkeeseen. Minulla oli viimeksi sellainen mukana ja nyt minulla on kivat, tyylikkäät kehykset joista tykkään.

Vierailija
13/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäristä resepti ja lasit netistä. Riippuu kyllä minkälainen näkö on mutta itse olen ostanut 3 lasit merkkikehyksillä netistä ja hintaa tulee noin 200€. Smartbuyglasses on paikka jota voin suositella.

14/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi 4, olen ollut Instrun asiakas yli 20v ja aina saanut lasini maksihionnoilla ym alle 600€. Silmäaseman yhteydessä kävin nyt silmälääkärillä ja se pulju osoittautui lasien, piilareiden ym suhteen Törkeän kalliiksi, en ikinä osta sieltä mitään. Esim.teinilapseni käyttämät piilarit maksoi 43€/laatikko kun netistä muualta tilaamalla ne saa 22€ hintaan/laatikko!

Ap

Hyvä vaan, jos saat esim. jotakin uskollisen asiakkaan alea. 

Minulla on Instrusta ensin hyviä ja sitten kaksi kertaa huonoja kokemuksia, niin en enää mene. Olen sieltä kylla aikoinaan ostanut varmaan ainakin 5 lasit.

Piilareita sain nyt ilmaiseksi kokeiltavaksi, niin en tiedä hintoja. Ennen tuli käytettyä piilareita ja silloin  tilasin ne netistä jostakin omasta putiikista... Olivat ainakin silloin todella paljon edullisempia kuin optikolta.

Vierailija
15/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä valita jotkin muut kuin rumat Kekkos/pöllölasit tai sellaiset 70-l pullea naapurinpoika/sarjamurhaajalasit. Rumat kuin mitkä. Rumia pokia on kyllä ollut jo vuosia ja jostain syystä eivät näytä pienenevän yhtään. Hipsterit ym. joiden tarkoituskin on näyttää mahd. rumalta mummelilta jo nuorena tykkäävät.

Vierailija
16/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäristä resepti ja lasit netistä. Riippuu kyllä minkälainen näkö on mutta itse olen ostanut 3 lasit merkkikehyksillä netistä ja hintaa tulee noin 200€. Smartbuyglasses on paikka jota voin suositella.

Miten tämä homma oikein toimii? Mulla on lappunen, jossa on seuraavia tietoja:

Sf, Cyl, Ax, Add, Pd, Kv. Lisäksi lappsusessa on sarakkeen Pr ja Bas, joissa ei lue mitään. Voinko tällä perusteella tilata nettikaupasta halvat lasit? Mikä tässä kertoo sen, mihin kohtaan linssiä hionta keskitetään?

Vierailija
17/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitehot käytössä edelleen.

Ap

Vierailija
18/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksitehot käytössä edelleen.

Ap

Linssien hinta pompsahtaa reilusti ylöspäin, kun yksitehoista siirtyy monitehoihin ainakin jos miinuksia on paljon.

Vierailija
19/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Uskomatonta miten kivuttomasti tämä menikään, liikkeeseen sisään ja 45min myöhemmin ulos ja tyytyväisenä:) ihana, ennestään tuttu, rva palveli ja etsi mulle kehyksiä, kaikenkaikkiaan kokeilin ehkä 5 eri kehykset joista 2-3 välillä mietin kauemmin ja äkkiä määrä tippui kahteen kivoimpaan joista toiset sai sekä oman että parin työntekijän äänen.

Yksilölliset linssit kovapinnoitteella, heijastuksenestolla ym ja kaikki ohennukset=370€, ei ollenkaan paha:)

Nyt pitää malttaa odottaa parisen viikkoa että saan ne.

Vihdoinkin homma hoidettu, roikkui listalla jo viimekesänä.

Ap

Vierailija
20/28 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Ap jos et ihan huviksesi kirjoittele, niin varustaudu järkytykseen. Nimittäin nuo mainitsemasi summat (400-600 €) ja "maksimaaliset hionnat" eivät ole samoista silmälaiseista.

Jos tarvitset erikoishiontoja, niin tonni on lähellä väkisin.

Toukokuulta Silmäasemalta:

40 % alennus

moniteholinssit, toiseksi ohuin hionta

jotkut ihan perussangat

hinta 850,-

Sama, prismalinssit. Hinta 780,-, synsam, toinen linssi ilmainen (eli noin -32%), titaanikehykset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi