Mies vetää riidoissa esiin antamiensa lahjojen hinnat?
Onko ihan oikein tai normaalia, että jokaisessa riitatilanteessa mies vetää aina esiin, miten kalliita lahjoja hän on minulle vuosien aikana ostanut? Luettelee ostamiansa lahjoja ja niiden hintoja kuin marttyyri. Vertailee lisäksi mitä hän se on minulta saanut. Kokee ettei mun antamani lahjat ole olleet riittävän kalliita.
Minä en voi ymmärtää tällaista.
Lahjathan pitäisi antaa hyvästä sydämestä ja ne on aina sen antajan valintoja, lopulta. Itse esimerkiksi arvostan paljon enemmän sitä että lahjoihin on panostettu ajattelua ja aikaa ja ne on kekseliäitä kuin että on vain menty kauppaan ja ostettu jotakin korkean hinnan tai statuksen takia. Mutta toisaalta, mieheltä ei löydy mielikuvitusta tai ajattelukykyä edes alkeellisesti, että osaisi miettiä lahjaa sen saajan näkökulmasta.
Olen lukuisia kertoja antanut hänelle luettelemiaan lahjoja takaisin ja kehottanut myymään ne ja pitämään kaikki rahat. Ei ne lahjat tunnu enää omilta tai hyviltä tuollaisen jälkeen. En koe niitä enää omikseni tai sellaisiksi, että haluaisin niitä elämääni saastuttamaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Anna lahjat takaisin ja sano tyypille adjö. Minä en ainakaan viitsisi enää käyttää lahjoja, joiden arvo on heitetty minulle päin naamaa. Yök mikä mies.
Samat ajatukset.
Lahjat takaisin ja pitäköön itse ne! Ne on alunperinkin tainneet merkitä tälle miehelle enemmän kuin lahjan saajalle. Joku arvostaa lahjoissa vain pinnallisesti rahallista arvoa ja joku toinen taas kaikkea ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tainnut tässä tapauksessa vakka valita kantensa.
Mies antaa kalliita lahjoja ostaakseen naisen suosion. Nainen on suhteessa miehen kanssa koska saa tältä kalliita lahjoja.
Hyvin romanttista.
Mun nähdäkseni tässä tapauksessa mies itse arvostaa näitä antamiaan lahjoja enemmän kuin nainen ja luulee ansaitsevansa suosion niiden avulla.
Ehkä se riitatilanteissa lahjojen ja niiden hinnan esiin vetäminen kertoo just siitä, ettei mies saakaan näillä lahjoilla sellaista ”suosiota” kuin kuvittelee lahjaa antaessaan ostavansa.
Eli nainen ei olekaan riittävän kiitollinen? Osoita riittävästi arvostusta? Mies ei saakaan transaktiossa tarpeeksi suosiota jonka kuvittelee kalliilla lahjalla automaattisesti saavansa? Nainen ei käyttäydykään riittävän nöyrästi kuten miehen mielestä kalliin lahjan jälkeen pitäisi?
Jep. Selvästihän kuvio on se, että mies luulee kalliilla lahjoilla voivansa ostaa jotakin rajatonta erikoiskohtelua. Eli kun ostaa kalliin lahjan, voi kepeästi sikailla pari vuotta ”koska kallis lahja”.
Heti jos nainen valittaa jostakin tai ottaa esiin parisuhteen toimimattomia asioita, voi sopivasti aina vetää esiin kalliin lahjan ja yrittää syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies antaa kalliita lahjoja ostaakseen naisen suosion. Nainen on suhteessa miehen kanssa koska saa tältä kalliita lahjoja.
Hyvin romanttista.
Mun nähdäkseni tässä tapauksessa mies itse arvostaa näitä antamiaan lahjoja enemmän kuin nainen ja luulee ansaitsevansa suosion niiden avulla.
Ehkä se riitatilanteissa lahjojen ja niiden hinnan esiin vetäminen kertoo just siitä, ettei mies saakaan näillä lahjoilla sellaista ”suosiota” kuin kuvittelee lahjaa antaessaan ostavansa.
Eli nainen ei olekaan riittävän kiitollinen? Osoita riittävästi arvostusta? Mies ei saakaan transaktiossa tarpeeksi suosiota jonka kuvittelee kalliilla lahjalla automaattisesti saavansa? Nainen ei käyttäydykään riittävän nöyrästi kuten miehen mielestä kalliin lahjan jälkeen pitäisi?
Joku siihen on, että ap tuollaisen miehen kanssa on. Sinä voi yrittää puhua mustaa takaisin valkoiseksi näkemyksilläsi, mutta mikään lause ei kumoa sitä, että käytöksen mahdollistaja on aina käyttäytyjää tyhmempi.
No jo on kauhee äijä. Antaisin samantien kaikki takaisin ja unohtaisin koko tyypin
Mies ei vetäisi riidoissa esiin antamiensa lahjojen hintoja, jos ap ei tuollaisen miehen kanssa olisi. Mutta nyt...
Vierailija kirjoitti:
No jo on kauhee äijä. Antaisin samantien kaikki takaisin ja unohtaisin koko tyypin
Montako kertaa antaisit takaisin?
Ovela logiikka äijällä. Eikös sitä sanota, ettei ole olemassa ilmaisia lounaita.
Kun ostaa ja antaa kalliin lahjan, ostaa samalla kiitollisuudenvelkaa itselleen käytettäväksi. Eli riitatilanteissa voi aina vedota kalliiseen lahjaan ja siihen etteikö riidan toinen osapuoli tajua miten kiitollinen ja arvostava hänen pitäisi osata olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa antaisit takaisin?
Minä antaisin kaksi. Ensinmäisen ja viimeisen.
Naiset hyvin tyypillisesti riitatilanteissa unohtavat tasan kaiken miehen tekemän vaivan. Jos nainen tekee jotain kotitöitä enemmän tai mies ei muutoin tee riittävästi jotain toivottua, riidassa se kääntyy muotoon "sinä et koskaan!" Sitten kun tätä riittävästi toistetaan, voi miehelle tulla mieleen kirjata ne kaikki tekemiset ja lyödä luvut eteen. Naiset toki entisestään raivostuvat sellaisesta tosiasioiden luvattomasta käytöstä.
Eipä niitä lahjoja ole annettu näemmä pyyteettömästi ja toisen ilahduttamistarkoituksessa. Enemmän ajatellut lahjojen hyödyttävän itseään kuin lahjansaajaa.
Selkeästihän lahjan antaja on yrittänyt noilla kalliilla lahjoilla ostaa itselleen jotakin: suosiota, arvostusta, rakkautta, hyväksyntää jne. Ja kun ei koe niitä riittävästi saavansa, vetää esiin lahjojen hinnat. Kun niin kalliin olen silloinkin ostanut. Vastenmielistä.
Lahja annetaan lahjansaajalle. Sitä ei anneta lahjanantajalle itselleen. Toki ideaalitilanteessa lahja tuottaa iloa molemmille osapuolille, sekä saajalle että antajalle. Mutta ensisijaisesti sen lahjan pitäisi miellyttää ja tuottaa iloa aina sille saajalleen.
Ilmeisesti nuo kalliit lahjat ei ole tuottaneet iloa sitten lopulta kenellekään?
Jonkinlainen katkeruus ja kateus lahjanantajalle on ainakin jäänyt kytemään. Se saajankin tuntema ilo on varmasti kadonnut viimeistään siinä vaiheessa, kun lahjanantaja on aloittanut nillittämisen ja lahjan hintalapun esittelemisen.
Mies paljastaa pitävänsä naisia maksullisina. Hän on todelliselta luonteeltaan naisvihaaja ja asenne paljastuu, kun hän menettää itsehillintänsä eikä pysty ylläpitämään ns poliittisesti korrektia fasadia.
Voit olla varma ap, että mies on saanut kaokki tuttunsa uskomaan, että olet onnenonkija ja rahanperään. Tuollaiset miehet viljelevät jatkuvasti 'vitsejä' kavereiden kesken rahanahneista akoista. Kun jätät hänet, niin hän tulee selittämään kaikille, että löysit jonkun rikkaamman.
Hyvin romanttista.