Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta H&M nettikaupassa loppuunmyydyt uutuudet?

Vierailija
11.07.2018 |

Tekstissä uutuus ja myyty heti loppuun ja ei tietoa tuleeko lisää, raivostuttavaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sama koskee ale- tuotteita. Todella paljon myyvät eioo:ta.

Vierailija
2/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden päästä saat ostaa eurolla kirppikseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostelko vaatteita huvikseen. Maapallo hukkuu tekstiilijätteeseen.

Vierailija
4/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sama koskee ale- tuotteita. Todella paljon myyvät eioo:ta.

"Myyvät eioo:ta". Miksi tätä fraasia näkee jatkuvasti täällä... Kuulostaa typerältä.

Vierailija
5/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin raivostuttavaa kun ei pääse kuormittamaan ympäristöä.

Vierailija
6/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstissä uutuus ja myyty heti loppuun ja ei tietoa tuleeko lisää, raivostuttavaa.

Tuli vähän oksennusta suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sama koskee ale- tuotteita. Todella paljon myyvät eioo:ta.

"Myyvät eioo:ta". Miksi tätä fraasia näkee jatkuvasti täällä... Kuulostaa typerältä.

En osaa sanoa. Itse en ole törmännyt ko fraasiin täällä. Käytin sitä, koska mielestäni se kuvaa hyvin Henkan nettikaupan tilannetta. Ei oo.

Vierailija
8/8 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydä ei-oota on ihan oikea ja täsmällinen fraasi.

Yleensä massatuotannossa on nopeat vaihtumiset, tehdään yhden kaudet mallistot, sitten ne myydään ensin mahdollisimman loppuun, heti sen jälkeen alessa ja loput varmaan heitetään roskiin ellei kierrätettä uusiotuotantoon. Siksi on vaikea löytää tiettyä vaatetta sopivassa värissä ja koossa. Eli sulle myydään ei-oota.

Lisäksi ei-oo on täsmällinen kuvaus pintamuotia myyvien yritysten uudesta strategiasta. Mainostetaan jotain tiettyjä vaatteita tai mallistoja (usein jonkun mallin tai muotisuunnittelijan yhteisön kautta tuotteuja) - nämä mallistot lanseerataan isolla haloolla. Sitten valmistetaan ko. malliston vaatteita vain rajattu määrä. Mainostetaan että ostakaa nopeasti, nyt ovat kaupoissa... Tarkoitus onkin aiheuttaa ryntäys, säpinää somessa, ja sitä kautta lisätä brändin haluttavuutta. Tarkoitus ei ole valmistaa vaatteita, joita riittäisi kaikille, vaan nimenomaan luoda mallisto, jota ei riitä kaikille.

Lue vaikka tämä juttu ajatuksella , huomaa kohta  "vuosi vuodelta massiivisemmin hypetetystä mallistosta" ja vaatteet "revitään käsistä".

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005643552.html