Miten liitossa laiska mies kokee arjen askareet eron jälkeen?
Avioero-ketju pisti miettimään, että miten nämä miehet, jotka avioliiton aikana jättivät kaikki kodin arjen askareet ja metatyöt vaimon kontolle, tulevat toimeen, kun ei enää ole sitä kotiorjaa olemassa?
Jos viikko-viikko-periaatteella mennään, niin lasten arki on väkisin myös miehen vastuulla. Ovatko he ilmaisseet exälle/kaverille/jollekin muulle asiasta ja mitä ovat sanoneet?
Toki yh-isät saavat ihan itsekin kertoa ajatuksensa tässä 😊
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
dsfgsdgsd kirjoitti:
Ei siinä mitään ongelmaa ole ollut minulle ainakaan. Onhan ne hommat pitäneet hoitaa sinkkuaikana ennen naistakin ja siihen samaan palataan sitten suhteen jälkeen.
Eihän ne varmaankaan ihan samalla tarkkuudella tule hoidettua, vaan sellaisella millä itse pärjää. Ei tarvita nitinää eikä natinaa eikä koko arki pyöri sen puunaamisen ympärillä, nykyään se on vain pakollinen sivutoiminto. Rojua on ehkä kolmasosa siitä mitä naisen kanssa oli ja tiskiäkään ei tule juuri mitään, senkin vähän kone pesee. Ruokaakaan kun ei tarvitse kuin itselleen laittaa, niin eineksillä mennään. Joskus vapailla ehkä vähän parempaa, jos sille päälle satun. Nainenkin varmaan kuuraa innoissaan uutta kotiaan, joten molemmat lienevät tyytyväisiä.
Eli ennen suhdetta ja suhteen jälkeen hoidat kotiasi. Mikset sitten siinä välissä?
Tokihan siinä välissäkin hoidan tietyt asiat, mutta esimerkiksi pölyjen pyyhkimisen ja imuroinnin osalta on yleensä aina niin erilainen tahti naisen kanssa, että nainen hoitaa sitten kun ei halua odottaa. Ja hoitaa vielä tunnissa sen, mihin minulta menee kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä hoiti homman kätevästi muuttamalla suoraan uuden naisen luo. Uusi rouva tekee kaiken miehen puolesta, kuskaa jopa töihin ettei miehen tartte ajaa. Voi juoda bisseä siinä rauhassa. Rouva hoitaa.
Harmi, kun tuon vaimon tapaisia miehiä ei ole, minulle kyllä kelpaisi.
Kyllä minullekin, ihanaa toisen vaalimista. Se on rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dhdgdfgs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, katkerien yh-eukkojen vertaisryhmä. Kyllä ne ukot pärjäävät. Pelko pois.
Eli vihjaat, että miehet ovat oikeasti ihan reippaita, mutta tykkäävät ulkoistaa ikävät hommat kokonaan rakkaalleen?
Pitkälti näin. Toki tuo johtuu hyvin pitkälti siitä, että nainen haluaa kontrolloida nuo toiminnot niin tarkasti omien määritelmiensä mukaan, että homma ajautuu sitten päsmärin itsensä harteille. Muiden kannattaa pysyä vain pois tieltä.
Miten musta tuntuu että tarkoitat sellaisia "omia määritelmiä" kuin että imuroidessa hinkataan muutakin kuin keskilattiaa (jonkunhan ne nurkatkin on joskus pakko imuroida) ja että astianpesukoneeseen ei ladota astioita päällekäin että kaikki puhdistuisi. Tai että likaisia vaatteita ei jätetä lojumaan minne sattuu, vaan ne olisi laitettava pyykkikoriin. Tokihan sitä voi siivota niinkin, että imuroi vain kulkureitit, mättää tiskikoneen kukkuroilleen silmät kiinni ja sinnepäin ja ihmettelee sitten rasvaisia astioita pesun jälkeen ja likaiset vaatteet voi kerätä kasalle nojatuoliin. Onko jompikumpi tapa oikein tai väärin, siinäpä tuhannen taalan kysymys. Mutta jos toinen tekee asiat vasemmalla kädellä sinnepäin huitaisten ja toinen säntillisesti, niin ei ole mikään ihme että toisten tavat alkavat ärsyttää kumpaakin.
Nokun se nyt ei vaan aina ole niin että toinen hutiloi ja toinen ei. Meillä saatiin riita aikaiseksi kerran siitäkin että imuroin ensin ja vein vasta sen jälkeen roskat, vain siksi koska exäni oli mielessään suunnitellut että roskat viedään ensin ja vasta sitten imuroidaan.
Juurikin näin. Väärin sammutettu. Tai imurointi viikon välein, kun kahden viikon väleinkin on ihan riittävä.
Yksi ex oletti mun pesevän pyykkinsä, vaikka ei edes asuttu yhdessä. Kun en suostunut, niin vei ne äidilleen tunnin ajomatkan päähän pestäväksi. Ja äitihän pesi. Puistattaakin ajatella millaista elämä olisi, jos olisin muuttanut tyypin kanssa yhteen ja perustanut perheen. Huh....
Jos jo seurustelun aikana huomaa tuollaisia piirteitä, niin kannattaa miettiä millaista se yhteinen elämä saman katon alla olisi.
fdgsdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä hoiti homman kätevästi muuttamalla suoraan uuden naisen luo. Uusi rouva tekee kaiken miehen puolesta, kuskaa jopa töihin ettei miehen tartte ajaa. Voi juoda bisseä siinä rauhassa. Rouva hoitaa.
Harmi, kun tuon vaimon tapaisia miehiä ei ole, minulle kyllä kelpaisi.
Kyllä minullekin, ihanaa toisen vaalimista. Se on rakkautta.
Tavallaan kai sitten niin. Mä en tosiaan kyllä liikaa höösännyt, hoidin kodin ja meidän lapset ja pidin huolen että on puhdasta vaatetta ja ruokaa töistä tullessa. Joutui kyllä itse ajelemaan töihin ja takaisin. Siksi kai se kortti sitten lähtikin kuivumaan. Onneksi uusi nainen rakastaa sitä niin paljon että mahdollistaa päivittäisen dokaamisen työmatkoja myöten. Ihanaa vaalimista. Rakkautta tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Miehille riittää kun on sohva, telkkari, sänky ja ruokapöytä. Astiastossa on pari lautasta ja kuppia ja kahvinkeitin. Naisethan sitä krääsää kantaa kämpän täyteen ja sitten ulisee kun se kerää pölyä ja sitä kippoa on joka nurkka pullollaan.
Istun olkkarissa ja katson nyt ympärilleni. Näen 5 kpl sisustusesineitä. Niistä on 4kpl miehen ostamia.
Mies myös aina haluaa ostaa uudet Muumimukit vaikka edellisetkään eivät meinaa enää kaappiin mahtua!
Siskon exän kämppä on niin likainen, että siivooja joka käy siellä kerran kuussa on järkyttynyt käydessään.
Minun exäni sai kämpän omalla viikollaan niin saastaiseksi että piti ottaa kuvia. Tällöin oli harkinta-aika ja vuoroviikot. Nykyisin lasten vaatteet haisevat, kun he tulevat isältään. Sääliksi käy lapsia ja vaatteet lentävät pyykkiin, mutta en olisi katsellut sitä possua enää päivääkään ilman vakavaa väkivaltaa.
Lasten takia tuli puolen vuoden ajan käytyä entisessä kodissa ajoittain. Sotkua siellä oli. Itse pidän aina keittiön tasot tyhjinä ja pyyhin päivittäin, imuroin joka toinen päivä ja siistin wcn. Aterian jälkeen keittiö heti siistiksi. Exällä nämä ei toteutuneet. Puoli vuotta siitä kun lähdin niin talo oli jo tosi likainen. Sen jäkleen en ole käynyt.
Ex siivosi ja laittoi ruokaa ym. yksin asuessaan, muutettiin yhteen niin ei tehnyt mitään kuin joskus itkujen kera. Erottiin, niin tekee nyt taas itse. Ja siis mulle ois kyllä riittäny mikä vaan tekemisen taso, mutta luuli vissiin muuttaneensa äitinsä luo.
Ex ohjeisti minua, kuinka kämppää piti hoitaa. Siis haukahteli ohjeita tietokoneelta. Luulin aluksi että vitsailee, mutta se oli tosissaan. Ja nopeasti ex. Äitinsäkin muutti pian kauemmas, joten todennäköisesti sillä on joku aivan dille siivoamassa tai elää keskellä kaatopaikkaa.
Saat tehdä ihan miten haluat. Tuolla kommentilla tarkoitin että voin ensin pestä petivaatteet, tämän jälkeen vaikka valkoiset ja sitten kirjavat, ja älä huoli kaikki menee kyllä ihan oikeisiin lämpötiloihin. Luultavasti vain halusit tahallaan ymmärtää väärin. Ja kyllä, kuivausrumpua on pakko käyttää koska minä ja kolme muksua generoidaan aika paljon pestävää (ollaan liikkuvaa sorttia), ja petivaatteet vaihtuu joka viikko. Pidän itseäni aika hyvänä pyykkärinä, ja joskus naureskelin itsekseni että musta tulisi hyvä vaimo jollekin...