Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liitossa laiska mies kokee arjen askareet eron jälkeen?

Vierailija
11.07.2018 |

Avioero-ketju pisti miettimään, että miten nämä miehet, jotka avioliiton aikana jättivät kaikki kodin arjen askareet ja metatyöt vaimon kontolle, tulevat toimeen, kun ei enää ole sitä kotiorjaa olemassa?
Jos viikko-viikko-periaatteella mennään, niin lasten arki on väkisin myös miehen vastuulla. Ovatko he ilmaisseet exälle/kaverille/jollekin muulle asiasta ja mitä ovat sanoneet?
Toki yh-isät saavat ihan itsekin kertoa ajatuksensa tässä 😊

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Ruokaa olen tehnyt kautta historiani (myös liitossa), pyykit hoituu sekä siivoaminen. Aina olen osallistunut mutta väärin ;) Enää ei ole astioilla nimettyjä paikkoja koneessa, nyt saan pestä vaatteet, petivaatteet ja muut täysin siinä järjestyksessä kuin haluan, ja siivoaminenkin on ihan kivaa kun saa päättää mistä aloittaa ja mihin lopettaa. Ero tuli pari vuotta sitten ja elämänlaatu kohentunut potenssiin 10. Vuoroviikoin lapset olleet aina ja näin mennään loppuun saakka. Talous tietysti erosta vähän notkahti, mutta ruokaa, vaatteita ja harrastuksia ei ole tarvinnut karsia ja yksi ulkomaan reissukin muksujen kanssa vuosittan tehdään. Kaiken kruunaa uusi ihana nainen, ja yhteen muutetaan kun lapset lähtee maailmalle, eli noin 7 vuoden kuluttua. Nyt on kaikki palaset kohdillaan.

Vierailija
22/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, katkerien yh-eukkojen vertaisryhmä. Kyllä ne ukot pärjäävät. Pelko pois.

Eli vihjaat, että miehet ovat oikeasti ihan reippaita, mutta tykkäävät ulkoistaa ikävät hommat kokonaan rakkaalleen?

I rest my case.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appiukko erosivat ja eipä tuo mies osannut mitään tehdä kun nainen aina tehnyt. Anoppi muutti pois ja appiukko jäi omakotitaloon asumaan. Heillä toki kaikki lapset aikuisia. Appiukko on nyt muutaman vuoden yksin asunut ja nyt vähitellen oppinut kotitöitä. Aluksi heidän tytär kävi taloa siivoamassa, ja silloin kun ei käynyt niin hirveä sotkuhan siellä oli. Tämä mies jopa heitti likaisia alusvaatteitaan roskiin ja osti uusia kun ei osannut (halunnut osata) käyttää pesukonetta.

Vierailija
24/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki mun exän äiti kävi siivoomas sen asuntoa ennenku mä tulin kuvioihin ja kun erosimme niin äiti palasi siivoamaan poikansa asuntoa

Mulla sama homma. Eron jälkeen mamma oli mennyt exän asunnolle ja haukkui minut sairaaksi hulluksi kun poikansa asunto oli sen näköinen. Oli siis syyttänyt minua siitä sotkusta, vaikka en siellä enää asunut. Hän ei osannut yhdistää palasia aivoissaan ja tajuta, että poikansa siellä oli sotkenut eikä jälkiään siivonnut. Hän oli itse opettanut, ettei miesten kuulu siivota.

Harmittaa lasten puolesta kun siinä sotkussa joutuvat siellä olessaan olemaan. Olen sitä mieltä, että aikuinen ihminen voi oppia uusia asioita jos on pakko, eikä kukaan muu niitä tee. Tämä olisi siis hyvä mahdollisuus exällä vihdoin tajuta jotain, mutta niin kauan kuin Mamma käy vanhoilla päivillään auttamassa laiskiasta, ei oivallusta ja oppimista tapahdu.

Mutta en voi enkä halua enää kantaa murhetta tuosta. Nautin viihtyisästä kodistani ja opetan lapset tekemään sukupuolesta riippumatta kotitöitä, ettei heistä tule tuollaisia.

Vierailija
25/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kyse enää lastenhoidosta vaan ihan tavallisista kodinaskareista kaupassa käynnistä niiden pahuksen sukkien noukkimiseen lattialta.

Olin 17 kun vanhempani erosivat, minä muutin isäni kanssa ja veljeni äidin.

Tässä vaiheessa minuta tuli isäni uusi kodinhoitaja/vaimo.

Herran Jestas ei se osannut edes perunoita keittää! Kaikki ruoka mitä teki oli ranskalaiset ja jotain muuta einestä uunissa. Ja kyse lähes 50-vuotiaasta.

Minä siis hoidin ruoat ja puhtaat pyykit ja siivosin.

Muutin pois ja sopivasti löysi samoihin aikoihin uuden naisen. Tämä nainen on parempi kuin isäni. Asuvat rojukasojen keskellä ja kun menivät naimisiin minä olin ainut joka osasi edes isäni paitaa silittää, muuten olisi ollut alttarilla rypyksensä.

Vähän säälittää isäni joka ei ole elämässään saanut edes kuukautta yksin vaan vanhemmiltaan muutti äitini kanssa yhteen. Ei se taida edes tajuta mitä kaikkea on unohtanut opetella elämässään mikä muille on normaalia toimintaa.

Vierailija
26/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut liitossa laiska mies vaikka vaimo näin kaikille tyttökavereilleen muistaa kertoa. Jo liiton aikana tein, kaikkeni että kotityöt olisi helppoja kaikille. Kasvatimme myös lapset siihen, että he osallistuu ikätasonsa mukaisesti ja ketään meistä ei joutunut tekemään kaikkea yksin. Minä olin se joka kuljetti lapsia harrastuksissa, kävin vanhempainilloissa, kaupassa, tein ruokaa, jne. Meillä oli robotti-imuiri, siivooja kävi kerran viikossa, jne...(laiska töitään luettelee) En tehnyt silloin mitään, enkä tee nytkään. Vuoroasuminenkin alkaa kääntymään siihen, että lapset on minulla eninmäkseen. 

Saa suorittaa. Etsikää vikani ja puutteeni. Raiskatkaa itsetuntoni miten paha paha mies silkkaan pahuuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa naista ja tekee siinä samalla lasten elämästä ihan kamalaa.

Vierailija
27/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut liitossa laiska mies vaikka vaimo näin kaikille tyttökavereilleen muistaa kertoa. Jo liiton aikana tein, kaikkeni että kotityöt olisi helppoja kaikille. Kasvatimme myös lapset siihen, että he osallistuu ikätasonsa mukaisesti ja ketään meistä ei joutunut tekemään kaikkea yksin. Minä olin se joka kuljetti lapsia harrastuksissa, kävin vanhempainilloissa, kaupassa, tein ruokaa, jne. Meillä oli robotti-imuiri, siivooja kävi kerran viikossa, jne...(laiska töitään luettelee) En tehnyt silloin mitään, enkä tee nytkään. Vuoroasuminenkin alkaa kääntymään siihen, että lapset on minulla eninmäkseen. 

Saa suorittaa. Etsikää vikani ja puutteeni. Raiskatkaa itsetuntoni miten paha paha mies silkkaan pahuuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa naista ja tekee siinä samalla lasten elämästä ihan kamalaa.

Mitä tämä aloitus sinuun liittyy ja miksi heittäydyt marttyyriksi, vaikka exäsi ilmeisesti hoitaa lapsia ja kotiaan kuitenkin, vaikka lapset ovat pääsääntöisesti luonasi?

Vierailija
28/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon. Mä ostin eksän ulos omakotitalosta johon siis jäin, ja jossa lapsetkin tietysti viihtyy. Nyt on rauha maassa, ja se jatkuva kitini ja ulina on pelkkää historiaa. Mun eksä ainakin oli äärimmäisen tarkka miten mikäkin asia piti suorittaa että se meni "oikein". Hyvä äiti se on, mutta parisuhteessa todella vaikea.

Numero 22

Vierailija
29/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni tällaisia sivusta seuranneena on se, että miehet menee sieltä missä aita matalin. Kun lapsi on isällään ruokana einekset ja muu helppo, lapsi saa olla paljon tabletilla jne. että isä pääsee helpolla. Sitten oletetaan, että entisen puolison tulisi olla tietotoimisto, joka pitää ajan tasalla päiväkodin, neuvoloiden ja muiden suhteen (hoitaa edelleen aikojen varaamiset jne). On ollut jopa tapaus, jossa isäihminen piti yli kolmevuotiasta yövaipoissa ihan vain siksi, että ei jaksanut aamulla herätä ja huolehtia lasta pissalle. Ihan vain siksi kuulemma, ettei tämä lapsi pissaisi sohvaa.

Kynnet jätetään leikkaamatta ja lääkekuurit monesti unohtunut antaa.

Vierailija
30/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex oli kotirouva, joka teki kaikki kotityöt 20 vuoden ajan. Meidän liitossa mies tekee sujuvasti pyytämättä kaikkia kotitöitä tarpeen mukaan; hän siivoaa, tekee loistavaa ruokaa, huolehtii pyykinpesusta ja kaupassa käynnistä. Työt jaetaan miten milloinkin, kumpi ehtii ja jaksaa. Koskaan ei ole tullut riitaa aiheesta.

Vierailija
31/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon. Mä ostin eksän ulos omakotitalosta johon siis jäin, ja jossa lapsetkin tietysti viihtyy. Nyt on rauha maassa, ja se jatkuva kitini ja ulina on pelkkää historiaa. Mun eksä ainakin oli äärimmäisen tarkka miten mikäkin asia piti suorittaa että se meni "oikein". Hyvä äiti se on, mutta parisuhteessa todella vaikea.

Numero 22

Jos tahallaan imuroi keskilattian roskien ympäriltä, pesee vaatteet pinkeiksi ja laittaa ruokaa niin että keittiön kattokin on täynnä smäidää, on toki pelkkää v*ttumaisuutta huomauttaa asiasta. Ja silloin voikin kontrollifriikin vaimon niskoille sälyttää kaikki hommat kun se on niissä "parempi". 

Tämä on ikivanha taktiikka. 

Vierailija
32/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, kyllä suomalaisen naisen elämä on vaikeaa. Käykää reppanat joskus ulkomailla niin silmät aukeavat. Ai niin, eihän teillä ole siihen varaa. Sunny Beach tai Tallinna ei avaa silmiä.

Vierailija
33/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättävät vain yksinkertaisesti tekemättä ne arjen askareet, eivät esimerkiksi ota lasten opettajattaren kotkotuksia niin tosissaan.

Vierailija
34/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel, kyllä suomalaisen naisen elämä on vaikeaa. Käykää reppanat joskus ulkomailla niin silmät aukeavat. Ai niin, eihän teillä ole siihen varaa. Sunny Beach tai Tallinna ei avaa silmiä.

Mutta Venäjä ja Thaimaa avaavat?

Vierailija
35/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numero 22

Jos tahallaan imuroi keskilattian roskien ympäriltä, pesee vaatteet pinkeiksi ja laittaa ruokaa niin että keittiön kattokin on täynnä smäidää, on toki pelkkää v*ttumaisuutta huomauttaa asiasta. Ja silloin voikin kontrollifriikin vaimon niskoille sälyttää kaikki hommat kun se on niissä "parempi". 

Hohhoijaa. Kotitöistä tehdään oman egon jatko, vallankäytön kohde, jonka avulla aikuinen voi päteä, kun ei muuhun pystytä. Mikä olisi teidän naisten asema, jos teillä ei kotitaloudellista valtaa olisi?

Vierailija
36/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sinulla on syynä heittäytyä uhriksi tässä keskustelussa? Jos itse tiedät tehneesi ja olleesi kunnollinen, niin miksi luulet tämän keskustelun edes koskevan sinua?

Vierailija
37/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin ajattelematta millaisissa oloissa lapset ovat isällään, koska en halua kuulla yhtään mitään tyypistä. 

Jos nyt arvata tarvitsee, on ollut haastavaa monessa suhteessa. Sähkölaskua on saanut pienentää vapaasti mitä tulee kylppärin lattialämmitykseen, koska kaikki vaatteet haisevat homeelle lasten palattua kotiin. Ulkona syödään paljon. En halua ajatella vessan tilannetta, koska mies ei kahteenkymmeneen vuoteen kertaakaan pessyt sitä. Kaipa se on nyt mobilisoinut kaikki saunatontut ja siivouskeijut jotka aiemmin hoitivat työt, joita mies ei tajunnut olevankaan. Tai sitten on saanut jonkun naisen jatkamaan hommiani.

Vierailija
38/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numero 22

Valitettavasti kiukuttelusi meni täysin pieleen. Minä AINA siivoan keittiön käyttöni jälkeen, ja mä olen se joka hellan ääressä viihtyy, ja teen sapuskaa harvoin eineksistä. Lapset otan mukaan ruoan laittoon jos saan ne houkuteltua. Mä haluan aloittaa imuroinnin ja siivoamisen tietyistä huoneista ja edetä kuten haluan, mä voin aloittaa siivoamisen vaikka 08:00 aamulla ja lopettaa 22:00 illalla, välissä voin puuhata muuta, kuten käydä kaupassa, korjata pojan fillaria, tehdä ruokaa jne. Mulla ei ole pakkomiellettä siivota verenmaku suussa kolmea tuntia putkeen hulluna pää savuten. Muutaman parin valkoisia sukkia olen järjännyt harmaiksi, kun kiirreessä mukaan joutuivat harmaan collariasun mukana, ja tuokin tapahtui eron jälkeen. Voimia sulle.

Vierailija
39/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sinulla on syynä heittäytyä uhriksi tässä keskustelussa? Jos itse tiedät tehneesi ja olleesi kunnollinen, niin miksi luulet tämän keskustelun edes koskevan sinua?

Se, että teillä on varmasti varsin yksipuolinen käsitys kyseisen parisuhteen ongelmista joita kuulette ystäviltänne, aihe vapaalla, jne... Tiedetään vain se toinen puoli ja surkutellaan sitä.

Vierailija
40/72 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoltua ajattelin, että miten ihmeessä isä pärjää, kun ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä. Yllätys oli suuri hänen luonaan käydessä. Koti oli siisti ja hän jopa paistoi minulle oikein maukasta pannaria tarjottavaksi. Oikein hyvin pärjäsi kuolemaansa asti.

Minun eksä on taas palkannut siivoojan. Hänen kotinsa on myös erittäin siisti. Hän syö paljon ulkona, mutta kokkaa myös halutessaan. Pyykit myös hoituu. Hyvin on pärhännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi