Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää 3v tytölle äidin lähteminen?

Vierailija
11.07.2018 |

Tyttöystävä ilmoitti viikko sitten haluavansa erota. Oli kuulemma löytänyt jonkun uuden. Tytön jätti mulle, koska on "mun vuoro" huolehtia hänestä välillä. Tyttöystävä siis ollut tähän asti tytön kanssa kotona ja minä töissä. Meillä on sujunut kahdestaan ihan hyvin. Mitä nyt tyttö ikävöi äitiään ja kyselee koska tulee. Tähän asti olen sanonut vaan että nyt isi on kotona, eikä lähde mihinkään ja sä olet isin kanssa. Lisäksi olen yrittänyt kertoa että äiti kyllä tykkää hänestä vaikkei ole täällä. Onko ihan väärin tehty? En oikein muutakaan ole osannut sanoa kun en tarkkaan itsekkään tiedä missä mennään.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa. Olethan varannut ajan lastenvalvojalle?

Vierailija
2/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko lapsesi äitiä edelleen tyttöystäväksi? Vaikka ilm. myös olette asuneetkin yhdessä? Ei ihme että lähti jos on sinulle edelleen vain ”tyttöystävä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan riittävältä selitykseltä tässä vaiheessa. Mikäli käy niin että jäätte pysyvästi kaksin niin voit selittää lapselle tarkemmin mistä on kyse. Nyt ei kuitenkaan ole sen aika. Voimia, kaikki varmasti järkestyy alkushokin jälkeen.

Vierailija
4/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että äiti on katsellut liikaa somea ja tajunnut, että haluaa elää elämää johon lapset eivät sovi.

Vierailija
5/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen miettinyt ja kun niitä pikkuisia on vielä kolme, jotka ihmettelevät asiaa. Kysyvät äidiltään, että miksi et tule kotiin.

Vierailija
6/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
7/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutko lapsesi äitiä edelleen tyttöystäväksi? Vaikka ilm. myös olette asuneetkin yhdessä? Ei ihme että lähti jos on sinulle edelleen vain ”tyttöystävä”.

Ollaan 21-vuotiaita, joten naisystävä, avopuoliso tms ei kuulosta omaan korvaan hyvältä, vaikkei tyttöystävä nyt varmaan oikein sana olekkaan.

Vierailija
8/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvältä kuulostaa. Olethan varannut ajan lastenvalvojalle?

En, miten äkkiä sellanen kannattaa tehdä?

Vierailija
9/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä kuulostaa kovin vähättelevältä. Lapsen kumminkin olette iästänne huolimatta saaneet hommattua, mutta silti parisuhde on ollut sillä tolalla että ollaan vain tyttö- ja poikaystäviä?

Vierailija
10/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ininää täällä! :D Saa kai sitä sanoa miksi haluaa? Jokaisella meillä on tapamme.

Vierailija
11/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä kuulostaa kovin vähättelevältä. Lapsen kumminkin olette iästänne huolimatta saaneet hommattua, mutta silti parisuhde on ollut sillä tolalla että ollaan vain tyttö- ja poikaystäviä?

Lopeta nyt hyvä ihminen :D. AP on kriisin keskellä ja lapsi ilman äitiä. Mitä teet sinä? Jankutat jostain hiton tyttöystäväksi kutsumisesta. Nuoremmat ihmiset nyt oman kokemukseni mukaan vain tapaavat useasti käyttää nimityksiä, jotka eivät välttämättä ole ne kaikista virallisimmat tai oikeimmat. Tuskin AP:n PUOLISO lähti tyttöystäväksi kutsumisen takia.

Vierailija
12/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo - miksi ihmeessä purat jotain omaa traumaasi tuntemattomaan ihmiseen jankuttamalla jostain aivan vähäpätöisestä asiasta?

Vierailija
13/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Jos osat olisivat toisinpäin, ja ”poikaystävä” olisikin se joka olisi ottanut hatkat, niin kukaan ei tällä foorumilla puolustelisi hänen tekoaan.

Vierailija
14/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, joopa joo ja kylläpä kyllä.

Seuraava yritelmä, kiitos.

Vierailija
15/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä ilmoitti viikko sitten haluavansa erota. Oli kuulemma löytänyt jonkun uuden. Tytön jätti mulle, koska on "mun vuoro" huolehtia hänestä välillä. Tyttöystävä siis ollut tähän asti tytön kanssa kotona ja minä töissä. Meillä on sujunut kahdestaan ihan hyvin. Mitä nyt tyttö ikävöi äitiään ja kyselee koska tulee. Tähän asti olen sanonut vaan että nyt isi on kotona, eikä lähde mihinkään ja sä olet isin kanssa. Lisäksi olen yrittänyt kertoa että äiti kyllä tykkää hänestä vaikkei ole täällä. Onko ihan väärin tehty? En oikein muutakaan ole osannut sanoa kun en tarkkaan itsekkään tiedä missä mennään.

Tuo on ihan hyvä - asioiden tarkemman selvittämisen aika tulee vielä, mutta tuonikäiselle tuo on ihan riittävä ja ehkä käsitettävissä oleva selitys. Äidin kanssa sitten sovitte tapaamiset sun muut. Ei oo kovin kiva eikä helppo tilanne, mutta kyllä sä selviät!

Vierailija
16/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulee hauska "loppuelämä" jos muijas ei enää halua sua ja lasta 😂.

Muut sun ikäset käy baareissa, vetää lärvit, pelaa, yhenillan juttuja, matkustelevat, luo uraa ja sä kökötät koti isänä.

Vierailija
17/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sinä itse teet? Opiskelet, käyt töissä vai olet kotona kokonaan? Et kai ajattele jääväsi kotiin kokonaan? Mistä raha omaan ja lapsen elämiseen? Mitkä sun omat tulevaisuudensuunnitelmat on? Meneekö lapsi päivähoitoon syksyllä? Onko päiväkotipaikkaa haettu? Virallinen huoltajuus? Elatusasiat? Etävanhemman kuuluu maksaa elatustukea lasta hoitavalle vanhemmalle. Tapaamisasiat? Varaa nyt äkkiä aika lastenvalvojalle ja sossuun ja ala selvittää näitä asioita.

Vierailija
18/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä mitä olet sanonut. Riittää tässä vaiheessa ja vuosien päästä osaat paremmin valottaa kun tiedät syyt.

Maailman sivu äidit Suomessa ja maailmalla ovat jättäneet syystä tai toisesta lapsensa taakseen. Osa on rakastunu toiseen, osa on ollu riippuvainen jostain aineesta, osa on työn perässä ja mitä näitä syitä on.

Hyviä aikuisia on tullut kun lapsi saa kasvulleen tuen.

Ps. Isät on maailman sivu tehneet tuota ja hyviä lapsia on kasvanut aikuiseksi.

Turha paisuttaa tragediaa.

Vierailija
19/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt siis lomalla? Heinäkuu on hankala aika asioida kuntaan päin, mutta kyllä sielläkin jonkun täytyy olla töissä. Sun pitää saada lapselle hoitopaikka, että pääset hoitoon lomien loputtua. Voiko teidän jommankumman vanhemmat auttaa? Vaikka lienevät itse melko nuoria ja töissä, kun olette tuon ikäisiä.

Ota heti yhteys kunnan lastenvalvojaan myös.

Tottakai puhut lapselle, kuin ei olisi mitään erikoista ja hän olisi vain lomailemassa. Minunkin mies eron tultua ei muutamaan kuukauteen ilmoitellut itsestään eikä nähnyt lasta, eikä sopinut mitään eikä antanut rahaa. Salasin tämän lapselta, että hänen mieli ei myrkyty eron takia isää kohtaan. Valitettavasti lapsi on sen jälkeen kasvettuaan saanut kokea ihan omat pettymyksensä isältään, mutta ehkä turvallisuuden tunne minun kanssani on auttanut kestämään niitä.

Vierailija
20/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette täysiä pentuja. Ei hyvältä vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi