Hyvät kouluarvosanat?
Mitä arvosanoja pidätte hyvinä? Entä paljonko on ollut paras keskiarvonne/oletteko olleet tyytyväisiä? Mihin ammattiin olette lopulta päätyneet?
Kommentit (4)
Riippuu kouluasteesta. Yläkoulussa saa ysin ihan vain kuuntelemalla (aika usein kympinkin), kun taas lukiossa kasinkin eteen voi joutua tekemään vähän töitä.
Minulle hyviä arvosanoja ovat vain 9 ja 10. 8 on välttävä, 6 ja 7 huonoja.
Omat arvosanat huitelivat 9 ja 10 välillä, paitsi ysiluokan syksyllä oli päässyt tippumaan 8.8. Olin pettynyt.
Olen ammatiltani tutkija. 
Yläkoulussa keskiarvoni oli 8,9. "Hyvän" numeron tavoitteeni tarkoitti 9-10. Jos oli joku aine mistä en piitannut, 8 kelpasi just ja just. Yo-kirjoituksista sanoisin hyviksi arvosanoiksi L ja E. Mun tulokset olivat LLLMM, harmitti. Lukion päättötodistuksen ka taisi olla 8,7-8,8 noin. Yliopistossa hyvä arvosana on 4-5. Vähään samaan tapaan kuin ennenkin, ei-niin-kiinnostavilta kursseilta 3 voi olla ok.
Olen aineenopettaja, vaihtamassa alaa tosin. Koulumenestykseni on ollut hyvää, mutten ole koskaan osannut siitä iloita. Vasta yliopistossa olen ymmärtänyt, millaista on olla sisäisesti motivoitunut oppimaan.
9-10.