Olen flunsassa ja kainalon imukuppi onkipee. Pitäisikö mennä lääkäriin?
Tänään en enään mee päivystykseen mut ehkä huomen omallelääkärille?
Kommentit (20)
Kiinnitytkö imukupillasi kylppärin seinään suihkun ajaksi, vai miten hyödynnät sitä?
Ei ole päivystysluontoinen asia tai edes lääkäriä vaativa tapaus... Flunssan voi hoitaa kotona...
Miksi? Mitä luulet, että lääkäri sille tekee? Flunsassa imusolmukkeet voivat olle kipeitä. Jos oot perusterve ihminen niin ei muuta ku lepoa ja tulehduskipulääkettä kuurina kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Imukuppi, joo.
Siis se imujuttu mikä on kaulaski ja voi olla välillä koholla ap
Sulla on kaulassakin imukuppi, ja kainalossa?
Siinä sulle imukuppeja.
https://dekoshop.deko.fi/myymalamarkkinointi/imukupit.html
.
Joskus voi mennä imu kupit ja solmut sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
imukuppi=imusolmuke, ko/kö? :)
Joo imusolmuke! :D että oon tyhmä muistin vaan et ois koko imukuppi tai imukupla :D ja niinku samoin en mee enään päivystykseen Ku ei ne mitää vois tehdä asialle mut silti vähä pelottaa kun ihan juomaa sen imusolmikkeen ap
No hyvä ettet ainakaan tunge päivystykseen tuon kanssa. Siellä on jo muutenkin ruuhkaa turhien käyntien takia.
Ehdottomasti menet lääkäriin jos imukuppi on kainalossa. Et sitten keksinyt imukupille muuta käyttöä?
Jos kehossa on paljon imukuppeja niin voi kiipeillä pitkin seiniä niiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
imukuppi=imusolmuke, ko/kö? :)
Joo imusolmuke! :D että oon tyhmä muistin vaan et ois koko imukuppi tai imukupla :D ja niinku samoin en mee enään päivystykseen Ku ei ne mitää vois tehdä asialle mut silti vähä pelottaa kun ihan juomaa sen imusolmikkeen ap
Oot vähän hupsu
Tuon lisäksi tuntuu Ku ois joku piikkimato kurkussa ihan kauheeta ei pysty puhii ja sattuu Ku syö ja sit on vielä to Imu koholla kylä tää musta lääkäriä Jo tarttee vaikka en päivystykseen mee mulla ei myöskään oo ees lääkettä tohon kurkkuu nii otin vähän viskiä eikö se tavallaam desifoi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuon lisäksi tuntuu Ku ois joku piikkimato kurkussa ihan kauheeta ei pysty puhii ja sattuu Ku syö ja sit on vielä to Imu koholla kylä tää musta lääkäriä Jo tarttee vaikka en päivystykseen mee mulla ei myöskään oo ees lääkettä tohon kurkkuu nii otin vähän viskiä eikö se tavallaam desifoi? Ap
Vetäset sitä viskiä ihan kunnolla ja sitten päivystykseen selittämään imukupista kainalossa sekä piikkimadosta kurkussa joka estää puhimisen. Olet katkaisussa sen jälkeen päihdediagnoosin saaneena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäset sitä viskiä ihan kunnolla ja sitten päivystykseen selittämään imukupista kainalossa sekä piikkimadosta kurkussa joka estää puhimisen. Olet katkaisussa sen jälkeen päihdediagnoosin saaneena...
En yleensäjuo joten älä viitti tää oli hätä ratkaisu Ku kurkkuu sattui nii pahasti ja oon kuullu et alkololi poistaa pöpöi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensäjuo joten älä viitti tää oli hätä ratkaisu Ku kurkkuu sattui nii pahasti ja oon kuullu et alkololi poistaa pöpöi
Kyllä sinun kirjallinen ilmaisutaito antaa viitteitä ettet yleensä juo. Mutta pakkohan se vetästä kunnon kännit imukupin takia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi kipeä kurkku viime yönä ja yskiminen sattui ihan älyttömästi. Mulla on inkiväärisuihketta, sitä suihkuttelin kurkkuun ja toinen vanha jippo, vaikka vähän inhottava makuinen: Liuotan kuumaan veteen reilusti suolaa ja sitten kurlaan sillä kurkkua, niin kuumana kuin vain pystyy. Ja ensin vaikka pienen hetken kerrallaan.
Se desinfioi kurkkua. On joku vanha luonnonlääkitysjuttu, mutta toimii. Vähän inhottavan makuinen, mutta sain kerran melkein umpeen turvonneen nielun avautumaan ja voin jatkaa unia.
Ei sitä lääkäriin tarvitse lähteä. Virustartunta kestää noin 5vrk. Kuumettakin aikuinen voi sairastaa kolme päivää kotona, jos ei tule muita oireita. Pitää juoda vain paljon mehua, teetä ja vettä eli nesteitä.
Jos imusolmukkeet ovat vielä parannuttuasi turvoksissa, käy lääkärissä, jos huolestuttaa. Flunsassa niihin kertyy nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi kipeä kurkku viime yönä ja yskiminen sattui ihan älyttömästi. Mulla on inkiväärisuihketta, sitä suihkuttelin kurkkuun ja toinen vanha jippo, vaikka vähän inhottava makuinen: Liuotan kuumaan veteen reilusti suolaa ja sitten kurlaan sillä kurkkua, niin kuumana kuin vain pystyy. Ja ensin vaikka pienen hetken kerrallaan.
Se desinfioi kurkkua. On joku vanha luonnonlääkitysjuttu, mutta toimii. Vähän inhottavan makuinen, mutta sain kerran melkein umpeen turvonneen nielun avautumaan ja voin jatkaa unia.
Ei sitä lääkäriin tarvitse lähteä. Virustartunta kestää noin 5vrk. Kuumettakin aikuinen voi sairastaa kolme päivää kotona, jos ei tule muita oireita. Pitää juoda vain paljon mehua, teetä ja vettä eli nesteitä.
Jos imusolmukkeet ovat vielä parannuttuasi turvoksissa, käy lääkärissä, jos huolestuttaa. Flunsassa niihin kertyy nestettä.
Kiitos nâista, vinkeistä! :)/ viskikin tuntuu toimivan kokeilen sitä nyt eka jos ei toimi nii kokeilen niit Muir juttui ap
Otin juts buranaa panadolii kramman ja finreksin juomaa sen viskin kaa ku kaapista löytyi näillä varmaa hlpottaa ap
Imukuppi, joo.