Loppukesän -10 kg laihkariryhmä
Olisko kiinnostuneita? Mukava ois vaihdella kuulumisia, seurata edistymistä ja vaihdella vinkkejä rennolla mielellä yhdessä.
Oma tavoitteeni on realistinen 7-10 kilon pudotus 2,5 kk:ssa eli syyskuun loppuun mennessä.
Kommentit (57)
Minulla tavoitteena -20 kg, mutta alkuun riittäisi -10 kg.
Ongelmana minullakin istumatyö ja se, että kun työ on pääsääntöisesti klo 9-17 ja työmatka tunti suuntaansa niin olen klo 8.00-18.00 töissä/työmatkalla. Ja sitä ennen kun herää aamulla klo 7.00 aamutoimiin niin oikein aamullakaan ei ehdi mitään, ja sitten kotiin tultua kun syö niin käytännössä vapaa-aika alkaa joskus klo 18.30-19.00 :(
Työmatkasta kävelen 20 minuuttia suuntaansa ja lopun matkan menen junalla, matkaa siis minulla noin 20 km suuntaansa. Noista työmatkakävelyistä tulee siis 40 minuuttia kävelyä päivässä.
Syömisissä ongelmana se, että illalla tulee naposteltua, päivät olen aika vähälläkin ruualla. Ongelmana illalla myös annoskoot. Niitä yritän illalla pienentää ja vähentää pastan, perunan käyttöä ja laittaa niiden tilalle kasviksia ennemmin.
Pahimpana syntinä herkuttelu. Aloitin viikonloppuna herkkulakon, kun tajusin, että käytännössä lähes päivittäin olen töiden jälkeen ostanut croissantin, suklaapatukan, jäätelön, karkkia tai muuta ja tästä on tullut kierre.
Nyt aion olla herkuttelematta ja jatkossa olisi tarkoitus saada tämä terveelliseksi eli ajattelin, että herkkuja vain lauantaisin.
Mä. Tavote 25kg, eli raskauskilot ja ylim 5kg.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun joukkoon. Parikymmentä kiloa ylipainoa, 10-15 kilon pysyvään laihdutukseenkin olisin tyytyväinen. En siis tähtää nopeaan painonpudotukseen, loppukesälle riittäisi viitisen kiloa.
Paino on kerääntynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa, eli ruokailutottumuksissa on varmasti vikaa.
Annoskokoja olen alkanut karsimaan, ja vähentämään hiilihydraatteja/lisäämään proteiineja (toivon, että nälkä vähenee ja saan jatkuvan mässäämisen kuriin). Olen aina juonut paljon vettä ja syönyt kasvispainotteista ruokaa. Isoimmat paheet ovat juustot ja maitosuklaa.
En ole himoliikkuja, lenkkeilen 8-10 km nelisen kertaa viikossa ja muuten kertyy lähinnä hyötyliikuntaa puutarhassa/eläimiä hoitaessa. Salille en valitettavasti pääse, mutta olen harkinnut kuntopyörän ostoa (HIIT-treeniä varten).
-JM
Lisää ihmeessä proteiinia niiden vähentämiesi hiilarien tilaan. Saat palkaksi ummetuksen ja munuaisvian ja lisääntyvän nälän :) Lopputuloksena painonnousu.
Kiva ketju. Itsellä riittäisi parin kilon pudotus, tärkeää olisi saada ruoan laatu kuntoon ja kehon koostumus. Vyötärö on paisunut rumasti sen jälkeen kun täytin 50. Ilmeisesti tähän on hormonaaliset syyt koska talvella oli kuumia aaltoja. Nyt ei ole enää ollut mutta väsyttää hirveästi. Kaikki verikokeet on normaalit.
Syömisessä on melkein kaikki pielessä, erityisesti iltasyöminen, rasvaista ruokaa punaviinin kanssa. Lisäksi makeita herkkuja. Nolottaa.
Itselläni olisi tavoitteena normaalipaino, johon on vielä n. 20kg matkaa. Olen siis hiljakseen itsekseni laihdutellut jo loppukevään ja alkukesän, vajaat 10 kiloa on jo lähtenyt. Alussa tietty enemmän, mutta nyt laihtuminen näyttää tasoittuneen n. 0,5 kiloon viikossa. Että tuskinpa tuo 20kg edes vuoden loppuun mennessä lähtee, mutta hiljaa hyvä tulee.
Olen siis aikaisemminkin laihduttanut vastaavia määriä, mutta erittäin sairain menetelmin (etsinyt "laihdutusvinkkejä" jopa anorektikoiden foorumeilta), ja aina on paino palannut takaisin kun on alkanut kitukuurin jälkeen syömään normaalisti.
Mutta tällä kertaa nuo lähteneet kilot on pudotettu ihan tavallista ruokaa (ja jopa herkkuja) syömällä, kaloreita vain laskien. Olen yrittänyt saada syömiseni ja liikkumiseni sellaiseen tasapainoon, jota jaksaisin ylläpitää vielä varsinaisen laihdutus"projektin" jälkeenkin – eli kyseessä on vihdoin ja viimein se paljonpuhuttu elämänmuutos. Ei enää ihmedieettejä.
Ap, olisiko tarkoitus siis raportoida etenemisestä aina tähän samaan ketjuun, vai tehdä aika ajoin uusia keskusteluja (tyyliin "Hoi laihisryhmä! Mitä kuuluu?")?
Liityn mukaan!
Olen 160cm pitkä ja painan n. 68-69 kiloa. Olen saanut pudotettua 10 kiloa tammikuusta, tavoitteena olisi pudottaa ensi kesäksi n. 15-20 kiloa.
Ongelmani on liian suuret annoskoot ja se, että otan aina lisää ruokaa. Syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, joten voisin kokeilla syödä sekä lounaan että päivällisen.
N20
Vierailija kirjoitti:
Kiva ketju. Itsellä riittäisi parin kilon pudotus, tärkeää olisi saada ruoan laatu kuntoon ja kehon koostumus. Vyötärö on paisunut rumasti sen jälkeen kun täytin 50. Ilmeisesti tähän on hormonaaliset syyt koska talvella oli kuumia aaltoja. Nyt ei ole enää ollut mutta väsyttää hirveästi. Kaikki verikokeet on normaalit.
Syömisessä on melkein kaikki pielessä, erityisesti iltasyöminen, rasvaista ruokaa punaviinin kanssa. Lisäksi makeita herkkuja. Nolottaa.
"Hormonit paisuttaa vyötäröä" :D:D Niihin hormoneihin voi vaikuttaa ruualla, joten selityksen makua.
Minä voisin myös liittyä :) muutama vuosi elämäntaparemppaa takana ja n. 30kg tiputettu. Nyt olisi tarkoitus kiinteytyä ja päästä eroon viimeisistä liikakiloista. Muutama kuukausi 16:8 takana ja tuloksia on tullut ihan kivasti. En omista vaakaa mutta vartalo näyttää kiinteämmältä kuin aikaisemmin :) jos täytyisi jotain lukua heittää niin ehkäpä -5kg olisi varaa lähteä.
Liikuntapuolella olisi parantamisen varaa, mutta tärkeintä on että ruokapuoli on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikkuhiljaa alkanut kertyä painoa, kun kevyttä liikkumista vaatinut työ muuttui täysipäiväisesti istumiseksi. Samalla liikunnan määrä on vapaa-ajan on vähentynyt. Työpäivän aikana koitan nousta tuolilta aika-ajoin seisomaan, mutta se lähinnä helpottaa väsymykseen. Huomaan, että aineenvaihduntani on hidastunut ja kehon koostumus muuttunut 3 vuodessa ei-toivottuun suuntaan.
Nyt olisi ryhtiliikkeen aika!
Olisit muuttanut syömisiäsi kun liikunta väheni.
Olen muuttunut, oikeastaan aika paljonkin. Entisellä energiankulutuksella ruokaa oli saatava säännöllisesti ja herkkujakin söin lähes päivittäin yhden suklaapatukan verran. Jos sama olisi jatkunut, olisin nyt varmaa jo n. 20 kg painavampi. Laihduttamisen tarve tällä hetkellä on n. 5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisessä on melkein kaikki pielessä, erityisesti iltasyöminen, rasvaista ruokaa punaviinin kanssa. Lisäksi makeita herkkuja. Nolottaa."Hormonit paisuttaa vyötäröä" :D:D Niihin hormoneihin voi vaikuttaa ruualla, joten selityksen makua.
Hormonit tietenkin vaikuttaa siihen, mihin rasva kerääntyy, vaikka eihän sitä kertymistä tietenkään tapahdu, jos ei ylimääräisiä kaloreita juurikaan tule.
Omalla kohdalla parhaaksi vyötärönmuokkaajaksi on osoittautunut säännöllinen, keskiraskas liikunta vähintään 3 krt viikossa, sekään ei tahdo riittää. Parhaimmalta näytin, kun liikuin 5 krt viikossa. Söinkin paljon, myös herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisessä on melkein kaikki pielessä, erityisesti iltasyöminen, rasvaista ruokaa punaviinin kanssa. Lisäksi makeita herkkuja. Nolottaa."Hormonit paisuttaa vyötäröä" :D:D Niihin hormoneihin voi vaikuttaa ruualla, joten selityksen makua.
Hormonit tietenkin vaikuttaa siihen, mihin rasva kerääntyy, vaikka eihän sitä kertymistä tietenkään tapahdu, jos ei ylimääräisiä kaloreita juurikaan tule.
Omalla kohdalla parhaaksi vyötärönmuokkaajaksi on osoittautunut säännöllinen, keskiraskas liikunta vähintään 3 krt viikossa, sekään ei tahdo riittää. Parhaimmalta näytin, kun liikuin 5 krt viikossa. Söinkin paljon, myös herkkuja.
Hormonit vaikuttaa myös siihen, kerääntyykö se rasva. Hormonien toimintaan vaikutetaan ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit vaikuttaa myös siihen, kerääntyykö se rasva. Hormonien toimintaan vaikutetaan ruualla.
Mihin se rasva sitten menee, jos se ei imeydy? Tuleeko se ulosteen mukana pois elimistöstä,?
Mäkin hyppään mukaan. Minulla tavoite on (heinäkuun alusta) n. 13kg:n painonpudotus, mutta syksyyn mennessä toivon pudottavani 5-6kg.
Viikko laihistelua takana ja tällä hetkellä tilanne -2,2kg
Lisäsin kasvisten määrää ihan älyttömästi, vähensin hiilareita ja syön enempi proteiinia. Lisäksi käyn päivittäin kävelyllä :)
7 kg elokuun loppuun, niin painan 10v hääpäivänä saman kuin naimisiin mennessä. Se ei kyllä ole laihdutuksen syy mutta otetaan nyt mittariksi huvin vuoksi 😁 Ylipainoa on kyllä reilusti enemmän, tämä on pitkä projekti.
Laihdutin 1,5 vuotta sitten 20kg ja sen jälkeen olen ylläpitänyt painoa. Nyt tunnen olevani valmis lopulliseen tiristelyyn, joten tulen mukaan tavoitteella -5kg syyskuun loppuun mennessä. Sekin lähtee varmaan takapuolesta ja rinnoista, mutta ei voi mitään :,D Haluan tavoitepainooni ennen kuin aloitan lihasmassan kasvatuksen.
Mukana ollaan
nytlaihdun.blogspot.com
Mulla tavoite on vähintään -30 kiloa mutta -10kg elokuun loppuun on jees etappi.
161/84
Vierailija kirjoitti:
Miten projektit etenee?
Takkuaa turhankin paljon, tämän vuoden tavoite oli -37kg (eli paluu 50 kiloiseksi) ja tähän mennessä vasta 3 kg on lähtenyt. Josko nyt edes tuo kymppi tippuisi loppukesän aikana niin olisin semityytyväinen vaikka loppuvuodeksi jää kyllä turhankin paljon pudotettavaa :-(
159/84
Ilmoittaudun joukkoon. Parikymmentä kiloa ylipainoa, 10-15 kilon pysyvään laihdutukseenkin olisin tyytyväinen. En siis tähtää nopeaan painonpudotukseen, loppukesälle riittäisi viitisen kiloa.
Paino on kerääntynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa, eli ruokailutottumuksissa on varmasti vikaa.
Annoskokoja olen alkanut karsimaan, ja vähentämään hiilihydraatteja/lisäämään proteiineja (toivon, että nälkä vähenee ja saan jatkuvan mässäämisen kuriin). Olen aina juonut paljon vettä ja syönyt kasvispainotteista ruokaa. Isoimmat paheet ovat juustot ja maitosuklaa.
En ole himoliikkuja, lenkkeilen 8-10 km nelisen kertaa viikossa ja muuten kertyy lähinnä hyötyliikuntaa puutarhassa/eläimiä hoitaessa. Salille en valitettavasti pääse, mutta olen harkinnut kuntopyörän ostoa (HIIT-treeniä varten).
-JM